Ik weet niet wie er aansprakelijk is maar mijn neefje (die naar een kdv ging) droeg wel speciale "kdv-schoenen" die dus lelijk mochten worden.
Hebben ze hier ook. Heb Shoesme schoenen met 70% korting gekocht. Vond de kleur niet heel mooi, maar deze zijn voor het kinderdagverblijf.
Ik heb hier werkelijk nog nooit bij stilgestaan. Ze worden hier vies en dan stop ik het in de machine. Kapot? Dan maak ik het of gooi het weg. Schoenen slijten, maar meestal wil onze dochter toch haar laarzen aan als ze buiten gaat spelen. Als je het vervelend vindt zou ik je willen aanraden om inderdaad kleding en schoenen aan te trekken die wel vies mogen worden of mogen slijten. Het is zo sneu als jouw kind op een krukje moet zitten omdat de kleding anders vies wordt of slijt, terwijl vriendjes lekker aan het spelen zijn. Of een constant zeikende oppas of begeleidster die roept: niet in de zandbak, niet kruipen, niet klimmen, kijk uit voor je schoenen etc. etc. Daarbij zullen ze daar ook vast de tijd niet voor hebben.
Klopt, heb ik ook meegemaakt. Kijk, kinderen moeten inderdaad lekker kunnen spelen en mooi, dure kleding aan naar KDV of BSO is niet handig. Maar ik heb wel het idee dat sommige leidsters dan meteen vinden dat ze helemaal niets hoeven te doen aan preventie. Als je rode bietjes te eten geeft (KDV), vind ik een slab wel handig. Kleine moeite. Is bij mijn zoontje gebeurd. Of beter gezegd niet gebeurd, zodat alles onder de rode bieten vlekken zat. En zo gebeuren er heel veel dingetjes die niet hadden gehoeven. Teveel smeerolie op de fietsjes en vervolgens duurt het een maand voordat iemand eraan denkt om fietsjes schoon te maken en de smeerolie beetje weg te poetsen. Lekker spelen, prima, maar het is geen vrijbrief voor leidsters om dan maar niets te doen aan preventie. Als je elke keer nieuwe kleding moet kopen door de gaten en de vlekken, ook al is het van de Zeeman of Hema, dan wordt het evengoed een dure grap voor de ouders. En als de leidsters het simpel kunnen oplossen door een slab om te doen, dan vind ik het nogal makkelijk overkomen. En zo zijn er tal van voorbeelden.
Wij hadden daarom speciaal kdv schoenen voor de oudste, die droeg hij dan alleen wanneer hij naar de kdv ging, want in het begin kwam hij echt elke drie weken thuis met kapot neuzen etc..dat zelfde ook voor de kleding, wij kopen zwz nooit dure kleding, hij groeit er snel uit en gaat snel kapot, kopen daarom vaak kleren bij de Primark voor hem, goedkoop maar toch mee met de mode