flesweigeraar; wat was eerste beker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dolfijn1982, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    welke beker was de eerste die jullie gebruikten bij een flesweigeraar?
    en met welke leeftijd gingen jullie deze gebruiken?

beau wil namelijk echt geen fles en ik ben benieuwd wat voor beker ik moet gaan halen en wanneer ik deze kan gaan gebruiken..

dus hoor graag jullie ervaringen!

xx

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier vanaf 6 maanden een rietjesbeker; perfect! Ze snapte het vrijwel meteen en dronk er ook meteen goed uit.

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Onze zoon is 8 maanden en drinkt sinds weekje uit normale beker. Tuitbeker met antilek snapt hij niet hoe hij moet drinken. Kon antilek eruit halen maar ik weet dan niet of hij teveel in een keer (grote slokken bedoel ik dan) binnenkrijgt. Met gewone beker heb ik daar meer zicht op. Slikken terwijl er nog een beker tegen zijn mond zit kan hij nog niet.

Anders andere speen gebruiken? Met kersenvorm geloof ik.

Succes!

4. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Mijn dochter wou met volledige bv ook geen flesvoeding of iets ander uit de fles.
    Ik heb toen een fles bambix geprobeerd en dat wou ze wel, lekker groot gat namelijk (heb Tommy tippee fles daarvoor) en zo is ze ook aan de normale fles gewent geraakt.
    Ze huilde brulde en verzette zich enorm met de fles ook bij papa of iemand anders. Bijna of je een wild dier in bedwang moest houden :D
    Uit een rietje drinken lukt nu pas, had voor andere drinken tuitbeker met een zachte tuit van nuby.

5. FEE88

FEE88 Niet meer actief

hier vanaf 3 maanden af en toe uit de beker totdat ze de fles weer wou. Nu geef ik diksap ook uit een beker die van difrax met een uitsparing in de neus. Water krijgt ze uit een tuitbeker van de Hema.

6. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn dochter was ook een echte flesweigeraar, dit bleek te komen doordat ze haar slokdarm beschadigd had door reflux,

iig ook na de medicatie wou ze nooit meer de fles,

gewoon eten en en drinken wou ze ook nooit. dus we hebben haar pap gegeven,

echt drinken deed ze pas toen ze ehmm nou ja eigenlijk pas nu sinds een maandje a 1,5 maand dus bij bijna 1 jaar,

ze drinkt gewoon uit de ikeabekers. van die van 6 voor een euro

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hier werkte de afwisseling van Avent en Difrax het best

8. veertje

veertje Fanatiek lid

Bij Stijn hebben de de oefenbeker van dirfrax gekocht toen hij 8 maanden was en daar dronk hij meteen uit.
    Bij Lisa hebben we een rietjesbeker gekocht want die was 6 maanden en snapte een gewone beker echt nog niet en de rietjes beker wel..

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi dolfijn!
    Je kan ook al een tuit gaan gebruiken maar dan de lek eruit halen.
    Ook heb je bij de prenatal van die bekers met een hap eruit zegmaar.
    Liggen bij de tuitbekers in de buurt.
    Groetjes

10. misa

misa Niet meer actief

Hier alle bekers vanaf 6 maand ongeveer: rietjesbeker, tuitbeker met harde en met zachte tuit..! Alleen een open beker gaat niet zo goed.

Misschien een andere speen op de fles?

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    alle verschillende spenen en flessen al geprobeerd, maar fles pakt hij echt niet..
    ik heb wat bekers bij vriendin geleend (om even te proberen) en ga dus maar gewoon kijken wat gaat werken.
    De oefen bekers van Difrax werken niet.. dat gaat echt nog te snel.. dus ben benieuwd wat hij van de verschillende tuitbekers vindt ;)

Bedankt voor alle reacties in elk geval!

Deel Deze Pagina