Nou meestal kan ik zelf wel wat bedenken maar ben nu even blanco, Mijn schoonzus en zwager zijn 12,5 jaar getrouwd aankomend weekend, nou wou ik mijn zoon iets leuks voor ze laten maken, en dan iets waar ze wat aan hebben ofzo, een tekening krijgen ze al vaak genoeg zeg maar, dus dat is niet iets wat ik zoek. Wie weet er wat leuks wat ik kan maken met onze zoon, om ze te geven.
Leuke wc rol houder? Mooi beschilderd canvas? Evt tekst erop met schilderstape dan je kindje laten verven em daarna de tape eraf halen Papier mache ballonnen? Champagne glazen of andere glazen laten berschilderen Porselein laten beschilderen
Je kan veel dingen verzinnen met vingerafdrukken.... Een theedoos bijvoorbeeld en als je dan zelf van die vingerafdrukken leuke beestjes maakt, ziet het er gelijk anders uit. Heel vrolijk. Wij hebben dit op school voor de juffen gedaan met een bloemenvaas met bos bloemen... Eerst gesso en daarna vingerafdrukjes. https://nl.pinterest.com/pin/437552920023449841/
Ik heb mijn kind een boom laten verven met vingerverf (uiteindelijk zelf de stam geverfd, want hij was toen net een jaar/anderhalf) en vervolgens allemaal kleingeld op vastgelijmd. Daarbij een envelop met een geldbedrag aan de achterkant vastgemaakt. Zo hebben ze een eigen geldboom gekregen
O die geldboom is wel goed bedacht, (fotolijstje hebben we al eens gedaaan, net als een dienblad met fotos) WC rol houder hebben ze al van een ander kindje. Porselijn beschilderen heb ik ook aan gedacht, alle bij een eigen mok, maar ja is niet heel appart ofzo. meer ideeen zijn altijd welcom.
Hoe oud is je zoon? Ik denk aan een tegoedbon laten tekenen! Of een afstreepkaart maken. Ik bedoel dan een tegoedbon voor een keer gezellig bij jullie te komen dineren of een afstreepkaart waarop klusjes staan die jullie of je zoon voor hen kunnen doen (als ze in de buurt wonen tenmiste) bijvoorbeeld: een keer in de tuin werken, een keer de hond uitlaten, een keer de ramen lappen, auto wassen enz enz. Of iets grappigs: Een weekendje Wenen geven! (Een zak uien met een puntmesje, kunnen ze een weekend lang 'wenen', grapje van mijn oom uit Belgie )
Met mijn dochter voor opa gemaakt Een dikke kaars en mooie servetten (schijnt ook met een tekening te kunnen. Google maar eens op jill kaars versieren oid) dan knip je een patroon en dat leg je op de kaars. Bakpapier er om heen en dan föhnen. Daardoor komt het in de kaars. Klinkt wat wazig, maar is echt leuk
zoonlief is net 6 jaar, en we wonen op 35 minuten afstand, dus even een klusje doen zit er niet in. reisjes voor ze boeken zal helaas geen succes zijn. wel bedankt voor het meedenken.
o die is ook leuk ja die kaars, heb ik vaker voorbij zien komen. Meer is welcom hoor, kan ik vrijdag met zoonlief overleggen en aan de knutsel.
Vogelhuisje laten beschilderen door je zoontje (daarna zelf even goed aflakken met doorzichtige lak).
Mijn zoontje kwam afgelopen moederdag vanuit school met een huisthermometer aan - echt een geniaal idee vind ik zelf. Hij wordt ook echt dagelijks gebruikt...
Zelf een herinneringsdoos maken. Van een schoenendoos (kun je bekleden) of een leuke witte doos kopen ergens en dan beschilderen. Vervolgens stop je in de doos wat foto's van momenten van de afgelopen 12,5 jaar in.
Ik laat mijn zoontje vanalles beschilderen. Kandelaars, vaasjes, bloempotten, wijnglazen, fotolijstjes, sieradendoosjes, siervlinders voor aan de muur in de tuin enz enz. We hebben hier een heel arsenaal aan spullen (als ik ooit wat zie staan dan koop ik het om te laten beschilderen). Even paar keer aflakken met een spuitbus blanke lak (action), zoon een mooie bos bloemen of plant, kaarsen of wat dan ook laten uitzoeken en celofaan eromheen. Haha wij doen dat altijd ipv tekening en wordt altijd zeer gewaardeerd .