naar voelen door foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door haring, 29 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haring

haring Niet meer actief

Slik al een tijdje foliumzuur en nu heb ik dus al een beste tijd last van dat ik erg moe ben,misselijk gewoon een soort griep achtig gevoel
    Zou dit door de foliumzuur kunnen komen?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik word ook misselijk van de foliumzuur. Ik neem het savonds nu voor ik ga slapen en heb er geen last meer van.

3. Brinsa

Brinsa Fanatiek lid

16 mrt 2016
    3.658
    2.569
    113
    Eet je wel eerst wat? Ik had namelijk toen ik alleen foliumzuur slikte en dat op een lege maag dat ik ook kotsmisselijk werdt. Dus eerst een bodempje leggen hielp bij mij😊

4. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    De kans dat het door foliumzuur komt is heel klein. Ik heb het even opgezocht (farmacotherapeutisch kompas) en zeer zelden (bij minder dan 1 op de 10.000 mensen) komen maagdarmklachten voor.

Zelden (0,01–0,1%): overgevoeligheidsreacties zoals koorts en huiduitslag.

Zeer zelden (< 0,01%): maag-darmklachten. Slaapstoornis, depressie. Snel prikkelbaar.

Verder is gemeld: anafylactische reactie (bij 5 mg).

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik kon er ook niet tegen, dus niet geslikt.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik werd er ook hartstikke ziek van. Ben toen een tijdje gestopt en voelde me direct weer beter. Tijdje later weer begonnen en meteen weer harstikke beroerd. Bij mij kwam het duidelijk door het slikken van foliumzuur.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Je zou kunnen overwegen om over te stappen naar een multi waar ook foliumzuur in zit. Daar zit ook b12 in, dat gaat hand in hand met b11 (foliumzuur) Google er maar eens op.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik werd wel misselijk van de tabletten van Kruidvat etc. Davitamon heeft een foliumzuur met vit d smelt tabletten met menthol smaak en daar had ik geen last van. De tabletten van de apotheek (ipv tweeling slik ik 5mg ipv 0,5mg) heb ik ook geen last van. Ik vind het zelf een heel belangrijk supplement dus zou eerder door zoeken naar een goede vorm voor je als het niet slikken.

Deel Deze Pagina