Slik al een tijdje foliumzuur en nu heb ik dus al een beste tijd last van dat ik erg moe ben,misselijk gewoon een soort griep achtig gevoel Zou dit door de foliumzuur kunnen komen?
Ik word ook misselijk van de foliumzuur. Ik neem het savonds nu voor ik ga slapen en heb er geen last meer van.
Eet je wel eerst wat? Ik had namelijk toen ik alleen foliumzuur slikte en dat op een lege maag dat ik ook kotsmisselijk werdt. Dus eerst een bodempje leggen hielp bij mij😊
De kans dat het door foliumzuur komt is heel klein. Ik heb het even opgezocht (farmacotherapeutisch kompas) en zeer zelden (bij minder dan 1 op de 10.000 mensen) komen maagdarmklachten voor. Zelden (0,010,1%): overgevoeligheidsreacties zoals koorts en huiduitslag. Zeer zelden (< 0,01%): maag-darmklachten. Slaapstoornis, depressie. Snel prikkelbaar. Verder is gemeld: anafylactische reactie (bij 5 mg).
Ik werd er ook hartstikke ziek van. Ben toen een tijdje gestopt en voelde me direct weer beter. Tijdje later weer begonnen en meteen weer harstikke beroerd. Bij mij kwam het duidelijk door het slikken van foliumzuur.
Je zou kunnen overwegen om over te stappen naar een multi waar ook foliumzuur in zit. Daar zit ook b12 in, dat gaat hand in hand met b11 (foliumzuur) Google er maar eens op.
Ik werd wel misselijk van de tabletten van Kruidvat etc. Davitamon heeft een foliumzuur met vit d smelt tabletten met menthol smaak en daar had ik geen last van. De tabletten van de apotheek (ipv tweeling slik ik 5mg ipv 0,5mg) heb ik ook geen last van. Ik vind het zelf een heel belangrijk supplement dus zou eerder door zoeken naar een goede vorm voor je als het niet slikken.