Mijn mannetje is er nog niet aan toe hoor, hij is ook nog te vroeg geboren, maar vroeg me t wel af. hoe was dat bij jullie? En hoe kan dat? Ik kan me nl niet voorstellen dat mijn mannetje ooit zal doorslapen, haha!
Danique sliep met 3 maanden door maar dat verschilt echt per baby, je zal straks zelf zien als je hem meer voeding geeft dat ie ook steeds langer weg blijft en sommige baby's moet je het echt leren, als ze bv aan de max qua voeding zitten en eigenlijk geen honger meer kunnen hebben dan is het vaak een kwestie van een paar keertjes laten huilen of een speen geven omdat ze gewend zijn om 's-nachts te komen.
Wij hebben 2 dochters (2 en bijna 5 ) en ze sliepen beide al vanaf dag 1 de hele nacht door Heerlijke nachtrust hadden wij gewoon Vooral als je je insteld op gebroken nachten ... Groetjes Joyce
De mijne sliep binnen een week door. Ze is nu bijna 4 maanden en slaapt al tot 9uur door dan krijgt ze een flesje en is weer gelijk knock out.. Heeerlijk hoor.
hai, ook mijn meisje slaapt al vanaf dat ze 2 weekjes was heerlijk door,ze presteerdehet gewoon om zo lang te slapen,van 11 uur sávonds tot 9 uur s'morgens e nu kan ze nog steeds heel goed slapen hoor
Anique slaapt vanaf 7 weken door van 2300 tot ongeveer 7 uur in de morgen ('s avonds word ze wakker gemaakt voor de fles!) Dus eigenlijk slaapt ze nog langer.......
jeetje wat een heerlijkheid lees ik nu! ik kan niet wachtten totdat mijn mannetje doo gaat slapen, maar op het moment denk ik echt dat het nooit zal gebeuren, haha. Hoe zou dat dan eigenlijk bij te vroeg geboren baby's gaan zoals die van mij? die hebben toch een bepaalde achterstand in te halen qua slaap en voeding?
Ik weet niet hoe het zit met te vroeg geboren baby's, Lotte sliep met 3 weken door en slaapt nu regelmatig uit tot een uurtje om 9 a 10
Keano sliep vanaf 2 weken al door ! Vanaf een uur of 20.00 tot 06.00 's ochtends, 's avonds moesten we hem echt wakker maken voor zijn flesje van 22.00. Nu slaapt hij tegenwoordig tot 07.30 en dan na die fles valt ie meteen weer in slaap tot een uur of 10.00 dus hier geen klagen liefs, misspuma
Hier slaapte Lucas met een weekje of 6 door. Destijds ging hij om 1900u na de fles slapen en werdt hij er om 2300u nog uitgehaald voor de laatste fles en sliep hij door tot 0630u. Nu slaapt hij rond 1830u en krijgt hij om 2200u nog een fles (proberen we steeds wat vroeger te doen, om te kijken tot wanneer hij door slaapt) en dan slaapt hij door tot 0730u a 0800u. Dan krijgt hij de fles en dan ligt hij meestal rond 0900u er nog voor een uurtje in... De rest van de dag is hij beneden in de box of in zn wipstoeltje en doet hij daarin z'n hazeslaapjes.
Eslem slaapt helemaal nog niet door het verandert elke keer weer.. Ze heeft vorige week 2 keer 'doorgeslapen' Maar ze ligt er dan ook wel al vanaf half 7 a 7 uur in! Ze komt nu de laatste paar dagen rond 12 uur en dan weer rond 5 uur en dan rond 7 a half 8 is ze wakker.. ze is nu 3.5 maand maar denk dat het nog wel even duurt voordat ze gaat doorslapen..
Esmée slaapt sinds twee weekjes ook door 's nachts. De eerste keer was al begin december, toen ging om half zeven de wekker van mijn man en zat ik ook gelijk rechtop in bed: als alles maar goed was met Esmée! Gelukkig lag ze nog lekker te slapen. Daarna heeft ze 's nachts geen voeding meer gehad, maar werd ze rond 3 uur nog wel wakker. Dan gaf ik haar d'r fopspeentje en dan sliep ze gelijk weer verder tot een uur of zes. Dat heeft een paar dagen geduurd en toen werd ze 's nachts ook niet meer wakker. Ze gaat om half elf naar bed ('s avonds is ze altijd wakker) en dan wordt ze pas rond 8 uur wakker. Wat een luxe!
Iman sliep met 6 weken de eerste keer van ongeveer 24 uur tot 6 uur smorgens. Toen sloeg ze dus een voeding over. Nu gaat ze om half 7 naar bed, en voordat ik zelf naar bed ga geef ik haar nog een flesje. Ze slaapt dan tot 6 uur/half 7, dan krijgt ze weer een fles en slaapt ze tot 9 uur/half 10.
Sibel was een kleine maand te vroeg, en woog net 4 pond. Het heeft bij haar precies 12 weken geduurd voor ze doorsliep. Ze sliep toen van een uur of 8 's avonds tot 23.00u, dan maakte ik haar 'wakker' voor een fles, en legde haar vervolgens terug in bed, waar ze dan sliep tot 7.00u of half 8. Inmiddels is de fles van 23.00u er ook af, en slaapt ze vanaf 19.30u tot 8.00 of 8.30 u. De klok ruim rond dus. Je merkt het echt vanzelf aan je kindje als ie toe is aan doorslapen. Te vroeg geboren kindjes hebben nu eenmaal langer extra voeding nodig, vooral wanneer ze nog op gewicht moeten komen.... Toen ik Sibel trouwens meekreeg van uit het ziekenhuis (ze was toen bijna 3 weken), zat ze op een schema van 7 voedingen, zonder nachtvoeding (6-9-12-3-6-9-12). Wanneer zij 's nachts wakker was, gaf ik haar dan ook nooit een volledige voeding. Ik probeerde dan echt te rekken met een tutje, en deed veel om haar weer in slaap te krijgen. Wanneer dat echt niet lukte kreeg ze van mij een halve voeding (en als ik het idee ahd dat ze daar niet genoeg aan had, deed ik wat extra water in de fles (20 of 30 cc) met goedvinden van het CB overigens). Dit alles heeft er uiteindelijk toe geleid dat ze steeds langer ging doorslapen. Eerst zat haar langste slaap vooral in de (voor)avond, en deze breidde zich steeds verder uit. Ik denk dat ze met een week of 9 al toe was aan het doorslapen van de volledige nacht, maar toen zijn wij 2 weken op vakantie gegaan en omdat daar alles anders was, en het even duurde voor ze gewend was, ging het slapen wat moeizamer. Na thuiskomst moest ze wederom even in het ritme komen, en ineens sliep ze door (wordt je 's ochtends verbaasd wakker , zei tegen mijn man: ga JIJ ff kijken, vond het maar 'eng'!)
melody is nu 6 weken en heeft 1x door geslapen van 2200 tm 0600... maar de laatste paar dagen wordt ze weer rond 0230 wakker. Hoe laat leggen jullie ze s'avonds op bed dan? en slapen ze overdag ook veel? of heeft dit geen invloed op het doorslapen... Eergister lag ze om 1900 op bed en toen sliep ze om 00.00 nog steeds dus heb ik haar maar wakker gemaakt voor de fles... maar om 02.00 wou ze gewoon weer! dus ik weet niet of ik haar nu nog wel weer waker moet gaan maken voor de nacht want dat had blijkbaar niet zoveel nut...
Melody ik maak eslem nooit wakker..laat haar gewoon wakker worden wanneer ze dat zelf wilt. Ik heb er hier dus ook een die nog niet doorslaapt. Maar ze ligt wel vanaf half 7 a 7 uur al op bed..maar (helaas) komt ze de laatste paar dagen weer rond 12 uur als eerste keer en de slaapjes daarop zijn maar 3 uur..erg vermoeiend dus.. Ga toch maar aan de rijstebloem wellicht helpt het..
Tijn is een maand te vroeg geboren, maar sliep met 8 weken door. S Middags slaapt hij ook vaak 2 uurtjes en tussendoor nog wat hazeslaapjes. Succes ermee!