Ik heb vanmorgen al: 2 grote wasmanden was opgevouwen en opgeruimd, de bovenverdieping schoongemaakt, tusssendoor nog gespeeld met knorretje, email beantwoord, fietstoel uit elkaar gehaald, boodschappenbriefje gemaakt, gebelt, de afwas gedaan, kaartjes geschreven, in bad geweest.... Wie herkent zich hierin? Ik neem mezelf steeds voor om eens wat rustiger aan te doen maar met deze gedachte in mijn hoofd ben ik toch steeds maar bezig (denk nu alweer aan de cursus die ik volg en waar ik straks mee verder wil)
zo was ik ook (helaas kan het niet meer) maar herken het wel, nog even dit doen, nog even dat doen, vooral als de uk slaapt, inplaats van rust te nemen, denk ik juist nu kan ik...............
Ik kan ook altijd zo in de weer zijn. Niet altijd, maar er zitten wel eens dagen tussen dat ik zo'n onverklaarbare drang heb en dat ik ook niet meer te stoppen ben. Dat zelfs mijn man er gek van wordt.
Hier nog zo een die absoluut niet stil kan zitten. Kan echt niet als meisje in bed ligt even op de bank met een boekje ofzo. Ik heb gewoon geen rust voordat alles gedaan en geregelt is
Hier ook herkenbaar, vooral ook een onrustig gevoel omdat het ook echt nooit af is. Er is *altijd* nog wel iets wat gedaan kan worden. Vanmiddag toch even met een boek op bed gaan liggen en daarna kan ik er dan wel weer met frisse moed tegenaan en gaat het veel sneller dus dat ga ik vaker doen
Ik herken het wel, heb ook steeds zoiets van slaap nou even flink door ukkie dan kan ik even mijn handjesuit de mouwen steken. PC staat ook al een uur of 3 open op zp, en heb nu de kans om eens te spieken, tussendoor het hele huis door geroust, kleine voedingen gegeven en ga zo even het eten voorbereiden. Zit mezelf nu op de huid omdat ik eigenlijk ook de schuur op wou ruimen, maar dat ga ik niet meer redden. Vanavond komt de kapster bij mijn ouders, en eigenlijk wil ik daar ook even langs om weer netjes voor de dag te komen, maar begin ook in te zakken door het constante voeden en tussendoor proberen het een beetje leuk te houden voor mijn vriend....als hij thuis komt en nog van alles moet opruimen is dat ook weer zo sneu...alhoewel ik ook wel weet dat veel dingen die ik nu opgeruimd en gedaan heb door hem achter gelaten is
Heel herkenbaar! Ik kan ook maar moeilijk stil zitten. Er is altijd iets wat ik nog even wil doen en als ik alles heb gedaan dan verzin ik wel weer iets. Heb vandaag al het huis gepoetst, mijn paarden verzorgd, de was gedaan, hond uitgelaten en boodschappen gedaan. Heb de kleine om drie uur in bed gelegd en ipv zelf even te rusten ga ik een cake bakken
Hier helaas ook hetzelfde, ik word er eerlijk gezegd een beetje gek van. Ik kom echt niet meer aan rust toe. Als de kinderen slapen ga ik 5 min. zitten met het voornemen te RUSTEN maar dan begint het weer in het hoofdje. Dit moet nog gedaan worden, dat nog.. Het eten, de was, de plas, Ik heb het gevoel dat het allemaal teveel aan het worden is, in mijn hoofd is er NOOIT rust en ik word er tegenwoordig ontzettend moe van.
Mag ik even zeggen dat ik het fijn vind dat anderen ook zo denken. Heel herkenbaar en mede daardoor uiteindelijk een burn-out te pakken. Want niet alleen thuis, maar ook op mijn werk is het noooooit af. Reuze-vermoeiend, maar ik heb het voornemen om het, straks als ik beter ben, het heel anders te doen.
ben ook iemand die steeds bezig wil zijn. nou ehm laat ik het zo zeggen; altijd bezig is ook al wil ik soms niet maar op de 1 of andere manier kan ik dan gewoon niet stoppen. een paar jaar geleden kwam ik thuis van een verjaardag met mn vriend en stiefdochter. het was al redelijk laat, uurtje of 12 s nachts. Dochter was de volgende dag ook jarig dus toen zij op bed lag ging ik nog versieren midde in de nacht. zelfs nog de was weggestreken en gestofzuigd! het geeft me geen lekker gevoel als het s avonds een rommeltje is voordat ik ga slapen want dan word ik wakker met een opruimdrang, niet normaal!
Ik herken het niet. Lijkt me erg vermoeiend. Als mijn zoontje slaapt doe ik ook heerlijk niks. Beetje computeren, klein beetje opruimen of lezen, alles zonder het ´moeten´moeten moeten´.
Precies. Ik had ook o.a hierdoor een burn out te pakken. Ik ben dan nu ondertussen wel 'hersteld' maar blijft moeite houden met het altijd maar 'moeten'.
En juist hierom heb ik besloten om toch hulp in het huishouden te zoeken! Wij worden er allebei gek van, komt ook geen eind aan... Dus ik weet precies wat je voelt..
Ja erg herkenbaar. Mijn hoofd maalt al vanaf dat ik opsta. Wat kan ik allemaal gaan doen. Maar voor mij geldt ook: een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Maar nu met een 3 weken oude baby moet ik soms dingen laten voor wat ze zijn. Op dit moment wordt er door 3 mensen( Julian, Isabella en man) en een hond aan me getrokken. Iedereen wil wel iets van me.
Ook dat is heel herkenbaar.. Zeker de eerste tijd met zo'n kleine baby. Het wordt gelukkig wel steeds beter/makkelijker, dat merk ik nu. Althans... het speelgoed neemt wel toe, dus ook de rommel.. Ben gister totaal 2 1/2 uur bezig geweest om speelgoed (opnieuw) uit te zoeken, op te ruimen en te verdelen over drie ruimtes ( beneden en de slaapkamers van de kids) En dan kán het binnen 2 minuten totaal weer chaos zijn. Daar kan ik echt gefrustreerd van raken! Maar wel goed van je dat je het nu even laat voor wat het is. Je kan er toch weinig aan veranderen en je daar druk over maken kost (onnodig) energie die hoogstwaarschijnlijk heel hard nodig hebt!
Ik kan ook moelijk stil zitten.. Zodra ik s'morgens beneden ben begint het al te kriebelen.. ga dan het liefst meteen bezig met stoffen, stofzuigen, dweilen etc.. Moet mezelf echt dwingen om eerst met Esmee te ontbijten. Na het ontbijt ga ik dus eerst een halfuurtje poetsen.. Tussendoor doe ik de wc, evt de was of vaatwasser.. Als Esmee s'middags naar bed gaat ga ik zelf ook even een uurtje lekker achter de computer..'Bereid alvast het eten voor s'avonds.. Dan gaan we s'middags meestal wat leuks doen.. S'avonds na het eten ga ik er meestal nog even de swiffer door, evt vieze plekken dweilen, lap over de tafels, ruim de keuken op, vaatwasser aan en natuurlijk weer uitpakken. Evt nog was vouwen of strijken. Verveel me zelden.. ok, af en toe ben ik het ook wel zat..Zeker als Erwin of Esmee zonder pardon lekker aan het kruimelen, rotzooi maken gaan.. Ach, dan gaan we de volgende dag zo weer verder!
heb nu sinds kort voorgenomen dat als mijn dochter 2 uur slaapt ik 1 uur moet rusten met boekje computer of lekker zonnen met een bak thee. savonds als mijn man mijn dochter in bad doet doe ik boven afnemen en stofzuigen (elke dag weer) als ze in bed ligt doe ik de badkamer opruimen en mijn man de keuken opruimen. ik haal een doekje langs alles in de woonkamer dan haalt hij de stofzuiger beneden erdoorheen. en ik dweil m en zijn we allebei om 8 uur klaar. vind t wel heel fijn dat hij savonds even helpt omdat ik elke dag alles sop neemt het te veel tijd in beslag om dat te doen als mijn meisje wakker is. in het weekend was ik alles en zondag strijk ik alles maandag weer een schone lei