Ik ging net boodschappen halen. Loop ik terug zie ik een heel klein konijntje lopen van denk ik een week of 8. Ik de dierenambulance gebeld. Is het een wild konijn? Ik nee hij is zwart met wit. Dus echt een huiskonijntje. Zegt ze laat maar weer los want ik heb nergens een opvang adresje meer. Ik SORRY!! Ja zegt ze als u hem niet wilt moet u hem maar weer loslaten. Nou sorry hoor maar waar is die kut dierenambulance dan voor???? Gelukkig kwam ik een vriendin tegen. Die wist iemand die hem/haar misschien wel wilde opvangen. En idd gelukkig heeft hij/zij nu een nieuw huisje met een ander konijn. Ik hoop dat dat wel goed gaat maar ik ben echt pissd wat een raar iets. Laat maar weer los. Nou ik had dan echt niet meer kunnen slapen!! Moest het even kwijt!!!
Jeetje zeg en dat noemt zich dierenambulance! schandalig Wel goed van jou hoor dat je het zo hebt opgelost!!
Het is schandalig ja...maar het is schandaliger dat er dus geen plekjes meer vrij zijn omdat mensen geen zin hebben een oppas voor hun konijn te vinden tijdens de vakantie periode en ze dus los laten of neer gooien bij de asiels en opvanghuizen. Een vriendin van me werkt er en het is gewoon te gek dat er dieren ingeslapen moeten worden, gezonde dieren, om ruimte te maken voor de grote hoeveelheid nieuwe dieren die gewoon gedropt worden omdat de mensen met vakantie willen, ooit is de koek op en de hokken vol, heel lullig. (en die mensen weten ook wel dat normale mensen geen konijntje terug de straat opgooien en dan zelf oplossingen gaan zoeken )
Dat is misschien wel zo maar jeetje gewoon hoe ze het zei. Ik had echt zo iets van NOU DAT DOE JE TOCH NIET!! Ik had dan echt niet lekker meer kunnen eten of slapen straks. Kijk ik heb een onwijs grote tuin waar echt wel een konijnenhok in zou kunnen staan. Maar heb net een zoontje van 3 maanden. Heb niet eens normaal tijd voor mezelf of het huishouden, dan vind ik het zielig om dat kleine konijntje te houden en alleen 1x pd eten en drinken erin te gooien en 1x pw te verschonen. Ik vindt dat je zo'n kleintje aandacht moet geven. Misschien is hij/zij wel gewoon bij iemand vandaan ontsnapt. Ze vroeg niet eens mijn nummer of zo. Straks belt er een ouder op mijn zoontje of dochtertje konijntje is ontsnapt.
Ik vind het schandaliger ,dat de dierenopvang zo vol zit door al die mensen,die voor de vakantie ff gauw hun huisdieren dumpen,dan een dierenambulance die eerlijk toegeeft,dat ze geen plek meer hebben en hopen dat normale mensen zelf een oplossing vinden.Beetje rare zin,maar ik geloof dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.Denk dat ze in de opvang ook van gekkigheid niet meer weten wat ze met zoveel beesten moeten.
Ik ben pas nog even bij de konijnenopvang geweest om een hoop groenvoer af te geven. Ik heb mijn eigen nijnsels daar gehaald toen die opvang er net zat. Toen waren er geloof ik een stuk of 30 konijnen, nu zeker 150. Onvoorstelbaar dat mensen een dier kopen en het dan maar weer als een stuk afval weggooien omdat ze het zat zijn, er geen tijd meer voor hebben, de kinderen er niet naar omkijken of omdat het beestje zogenaamd 'vals' is geworden. Petje af voor mensen die zo'n opvang draaiende houden. De tijd die daarin gaat zitten! En de kosten zijn enorm!
Ja ik heb dat ook eens gehad. Ik moest inderdaad zelf een oplossing zoeken. Is gelukt. Hij mag nu heerlijk op een geweldige boerderij rondlopen. Daar hebben ze een verschrikkelijk grote leefomgeving.
wat ik niet zo goed snap... straks is iemand hem kwijt. Wij hebben ook een paar konijnen en er is door de kinderen wel eens 1 ontsnapt. Gelukkig vonden we hem snel terug. Stel dat een klein kindje nu haar vriendje kwijt is Jammer dat de ambulance daar niet naar gaat kijken. Wel super dat jij hem hebt gered!!
Nou ja zeg te belachelijk voor woorden! Vind de dierenambulance in Nederland toch al niet geweldig. Vorige maand met de storm hier een hondje gered uit een tuin.. Eigenaar is verstandelijk gehandicapt en was op de dag opvang.. Heb zelf een hond (uit het asiel) die niet met andere honden kan dus kon dr helaas niet mee nemen na huis. Dierenambulance gebeld, en die heeft de hond opgehaald. Ik de hele situatie uitgelegt nou ze waren echt mega bot en schonken geen aandacht aan het hondje terwijl dat beestje mega zat te trillen, werd een kooi ingestopt, gegevens van mij werden gevraagt en er werd nog gegrapt dat ik dan wel de rekening van 80 euro zou krijgen. 3 uur later kwam de eigenaresse terug, helemaal over de toeren natuurlijk want ja zulke mensen begrijpen dat natuurlijk niet en ze had geen geld thuis want krijgt alleen boodschappen geld 1 keer in de week .. Wilden ze het hondje wel brengen maar dan voor 50 euro! Nou sorry maar wat een geld klopperij!!!!!!! Gelukkig kwam de maatschappelijk werkster van die vrouw er aan en zijn ze het hondje gaan halen voor 20 euro. Maar ik bedoel maar hoe het hier in elkaar zit! Tdraait al niet eens meer om de beestjes en hun welzijn.
@Shantii in dat sort gevallen vind ik inderdaad dat het beter kan en ja ze hadden ook beter ts der nummer kunnen vragen voor het geval dat iemand der konijntje kwijt was geraakt. Maar de mensen buiten de dierenambulance en opvang om hebben er voor gezorgd dat die mensen bot zijn, afgestompt zogezegd, doordat ze zovel dieren gewoonweg dumpen, denk ook niet dat hun er vanuit gaan dat het een ontsnapt konijntje is, als je er 30 in een week gedumpt krijgt zit je bij de 31ste ook niet meer te springen en proberen het goed af te laten lopen. Tuurlijk, als mens zijnde zeg je dat kan gewoon niet, doe even menselijk en toon gevoel, maar wat hun allemaal voor hun kiezen krijgen wordt je vanzelf wel hard van.
oh belachelijk he, ik heb dit eens gehad met een heel klein katje die ik had gevonden die de hele tijd omviel! Belachelijk!
Ja hier ook mee gemaakt hoor! Met jonge kittens nog wel. Ze wouden ze absoluut niet ophalen..ze moesten zich eigen maar redden in samenwerking met hun mama kat.
Nou ik word soms ook gek van de dierenambulance. Laatst lag er een kat langs de weg, dood Dus ik de dierenambulance bellen. Kreeg ik 1 of andere super vago aan de telefoon. Daar konden ze niets aan doen. Ik ben omgedraaid, heb het beestje achterin gelegd en bij de dierenarts hier afgegeven. Beestje had een chip en de eigenaars zijn op de hoogte gebracht. Het is toch beest onterend hoe die kat langs de weg ligt.
Pff 'laat maar weer los' wat zielig zeg! Dat arme beessie.. Hier ook een aantal slechte ervaringen met de dierenambulance, helaas heel wat slechtere verhalen dan alleen maar 'laat maar weer los' zeggen....
Ik snap het niet. Je kan toch niet zo'n klein konijntje laten lopen. Hij was misschien een week of 8 tot 10. Ik heb wel eens op de tv gezien. Nee de huiskonijnen moet u niet loslaten die kunnen niet voorzichzelf zorgen. T zou wat zijn als ik mijn kleine man (baby) zat ben zet ik hem ook buiten zorg maar voor je zelf. Ook de huisdieren zijn afhankelijk van ons. En tja stel je nou voor dat ik die vriendin niet was tegen gekomen wat had ik er dan mee moeten doen. Ik kan er niet voor zorgen!! En wat ik al eerder schreef het zal waarschijnlijk gewoon ontsnapt zijn. Is iemand hem kwijt en niemand die weet dat ik hem/haar gevonden heb.
Kijk dat ze vol zitten, dat is te begrijpen. Maar laat ze dan met alternatieven komen in plaats van stellig te zeggen laat maar weer los.Neem aan dat als je bij de dierenambulance werkt, je hart bij de dieren ligt en je het toch wel zielig vind om zo'n jong konijntje weer aan d'r lot over te laten? Maar ts fijn dat je wel een plekje voor hem/haar hebt gevonden!
Ja.. Heel veel doen ze er helaas niet mee. Vorig jaar was ik met mijn neefjes in een speeltuin. Toen zag ik dat er een paar kinderen met een nestje konijntjes van ongeveer 1/2 weekjes rond liepen! Die hadden ze gewoon uitgegraven!!!! Ik heb ze van de kindjes over genomen en ermee naar de dierenarts/ambu gegaan. Die zeiden dat ik de konijntjes maar weer in het vernielde hol moest leggen, ookal zouden ze doodgaan omdat er een hele andere geur aan de jonkies zat. Dát vond ik pas zielig.
ik heb er eerlijk gezegd alleen maar goede ervaringen mee gehad zo wel in gelderland als in het oosten van het land. dus ja gelukkig heb ik goede ervaringen en heb nog nooit een rekening gehad als ik een dier liet ophalen al was het een grote vogel die aangevallen was of een kat die van niemand was en er al 3 dagen liep ze waren altijd even vriendelijk en bekeken de dier of hij/zij gechipt was en maakte praatje met ons en aaide de kat of zo
ik heb bij de dierenambulance gewerkt,, en dit heb ik in het begin ook eens moeten doen.. het is hartstikke zielig idd.. maar die konijntjes van zo jong die overleven het waarschijnlijk toch niet als je ze zo jong krijgt, dan kun je ze beter in het hol leggen, met zand inwrijven en hopen dat de moeder terug komt... maar waar ik werkte, maakte niet uit hoe vol alles zat, wij gingen altijd ieder dier ophalen, ook alle dode dieren langs de weg.. is echt belachelijk dat ze zeggen laat maar lopen.. misschien moet je kijken of er een andere dierenambulance in jouw regio is? (soms heb je er meerdere,..dierenambulances die samenwerken met de dierenbescherming en onafhankelijke dierenambulances.. )
dat is helaas een heel normale reactie van die zogenaamde dierenbeschermingsoraganisaties. ze doen dat allemaal met de regelmaat van de klok. een kennis van mij heeft een katten opvang en de verhalen die je hoort van radeloze mensen die weggestuurd worden door de dierenbescherming en dierenambulance en gemeente zijn niet te tellen. zelfs dierenartsen bellen hun op omdat ze hetzelfde meemaken bij deze instanties.