Zaterdag toen ik precies 12 weken was heb ik een prachtige echo gehad, met voor zover ze kon zien een prachtige baby (dunne nekplooi, maagje mooi gesloten, klein rondje hoofdje, en de blaas zag er ook perfect uit) Baby was lekker aan het bewegen en zwaaien met "zijn" armpjes. Gisteren (12 weken en 2 dagen zwanger) stond ik op uit bed en voelde ik dat ik snel een wc papiertje moest pakken. (Ik dacht gewoon wat afscheiding) Tot mijn grote schrik was het "bruin verlies" Ik schrok me kapot, en heb de verloskundige gebeld. Uiteindelijk is ze langsgekomen en hoorde we een heel krachtig en duidelijk hartje kloppen. Ook zat de baby al wat hoger in mijn buik, wat volgens haar erg goed was. (Baby schijnt dan goed te groeien) Ze vertelde dat ze echt niet verwacht dat het mis zou gaan, en volgens de verloskundige zou ze dan kunnen horen dat het kindje "loslaat" en dit was helemaal niet het geval. Gisteren nog een klein beetje "bruin verlies" gehad, er zaten ook piepkleine stukjes in zeg maar. Vannacht niks verloren, maar vanmorgen kwam er toch best weer wat uit.. bruin met wat stukjes weer en nu leek het erop alsof er ook witte afscheiding tussen zit. (Alsof mijn lichaam denkt zo van nou nog even het laatste bruine eruit) Nu had ik zaterdag dan een echo gehad (uitwendig) en dat deed ongelooflijk veel pijn, dat drukken op mijn buik met het apparaat. Paar uur erna zei ik nog tegen mijn vriend van jeetje ik heb buikpijn man! Nu vroeg ik me af of er dames zijn die dit herkennen? Zou het bloedverlies iets te maken hebben met de echo? (Nu kan niemand daar echt antwoord op geven natuurlijk, maar misschien herkent iemand dingen uit mijn bericht) Aangezien dit mijn 2e zwangerschap is, en mijn eerste al heel naar is geëindigd ben ik gewoon een beetje bang en onzeker. Ons kindje is zo welkom. Bedankt voor het lezen! ♡ PS. Tot nu toe heb ik dus alleen bruin verlies gehad, geen rood. (Godzijdank)
Bij mijn tweede zwangerschap bloedverlies en bruinverlies gehad rond 8 en 11 weken. Ook beste buikpijn trouwens. Helemaal goed gekomen. Kijk, er is nog altijd een kans dat het mis gaat natuurlijk, maar die kans is na een goede echo en over de 12 weken wel een stuk kleiner. Bruinverlies zegt bij mijn weten niks over dat de kans groter is dat het mis gaat. Ik hoop dat het snel over gaat en de rest van je zwangerschap voorspoedig verloopt.
Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoontje veel bloedverlies gehad en nu weer (op 10 weken helder rood en met 11 en 12 weken veel bruinverlies). Tot nu toe gaat het erg goed. Ik mocht gelukkig iedere keer komen. Mijn verloskundige gaf aan dat ik gewoon een hele gevoelige baarmoedermond heb. Heb je geen last van je ontlasting die wat moeizamer gaat? Bij mij viel het mee, maar toch kwam het iedere keer daar vandaan. Ondanks dat ik weet dat het er bij mij bijhoort, is het iedere keer schrikken.
Ik heb er niet zoveel ervaring mee maar ik las dat je verlosk. Aangaf dat het kindje al hoog in je buik zat en dat dat betekende dat het goed groeit. Bij mij ligt mn kindje voor mijn gevoel vrij laag. Betekent dat dan automatisch dat het niet goed groeit?
Mijn vk zei dat mijn kindje ook nog laag ligt (goed verstopt), maar hij ligt prima op schema qua groei. Dus ik denk dat het aan onze bouw ligt.
Bedankt voor je reactie! Toch heel erg fijn om te lezen dat het bij jou helemaal goed is gekomen. En dat terwijl je ook nog flinke buikpijn erbij had, dan schrik je je helemaal rot zeg. Pff, en inderdaad dat over de 12 weken is opzich ook een goed iets. (Al heb je natuurlijk nooit garantie) Bedankt! Na de goede echo was ik echt meer aan genieten. Alleen dan kwam hey bruine verlies weer! Ik hoop dat het snel over is, zodat ik weer verder kan gaan met genieten. Het blijft hoe dan ook een wonder, z'n kleintje in je buik. ♡
Ik lees nu je onderschrift! Jeetje dan is het helemaal ontzettend schrikken als je iedere x last hebt van bloedverlies. Dan denk je van nee toch niet weer he! Ik had geen last met mijn ontlasting. Maar, ik weet niet of ik een gevoelige baarmoedermond heb, wel ben ik zelf erg gevoelig. Als je mij zou knijpen ben ik al gelijk rood, en al snel is het een blauwe plek bijvoorbeeld. Daar komt ook nog bij dat ik regelmatig last heb van bloedend tandvlees tijdens de zwangerschap. (Soms ook gewoon zomaar, als ik niks geks doe) Dus dat zou misschien ook wel iets zeggen over de gevoeligheid van mijzelf. Bedankt voor je reactie, en ik hoop dat je verder een heerlijke zwangerschap zult hebben. En geen last meer hebt van bloedverlies, want het blijft toch schrikken iedere x.
Ik denk dat je kindje ook gewoon prima groeit hoor, alleen ze was aan het zoeken onder aan mijn buik (weet ff de naam niet meer van het apparaat) maar ze zocht de hartslag van de baby, en ze kon hem niet vinden. Toen ging ze meer richting mijn navel (dus zeg maar hoger op mijn buik) en toen zei ze dat mijn kindje al wat hoger ligt, en dat dat heel goed is want het kindje dan goed groeit. Misschien is het ook per vrouw verschillend, en wie weet is het zeg maar normaal zo rond de 13 a 14 weken (ik noem maar wat) en dat het bij mij al wat vroeger was dat het kindje hoger ligt.
Ah zo ja ik heb er ook geen verstand van. Ik ben deze week 20 weken zwanger. Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar precies mijn kindje ligt. Voel heel af en toe nog iets heel laags zitten dus ik ging ervanuit dat het kindje daar zo ligt. Ik denk als ik het hoor bij jou dat het hoort bij het groeien van de baarmoeder. Het was eenmalig en je zag duidelijk dat het afnam. Alles wordt wat groter daar beneden en overal wordt aangetrokken.
Het was zeker weer schrikken, maar ik heb bij iedere zwangerschap bloed verloren, bij een goede zwangerschap maar ook bij mijn miskramen en bbz. Maar het is voor iedereen zo schrikken en onzeker met bloedverlies (sowieso de eerste weken). Spannend allemaal. Ik hoop dat het nu weg blijft bij je en je geen buikpijn meer hebt. Mijn vk vertelde ook dat je baarmoedermond zomaar kan gaan bloeden als hij heel gevoelig is. Zolang de echo's en het hartje goed zijn, kan het bloeden geen kwaad.
Het was een paar dagen over. En ga net plassen, opeens weer bruin (dit keer een vleugje roder dan eerst) vorige week was het echt bruin zwart. Nu bruin/rood. Pfff had wel een beetje buikpijn maar geen kramp ofzo. Gevoel alsof mijn baarmoeder aan het groeien was.. (of nouja ik denk dat dat zo voelt) Wou net gaan slapen, maarja ben gelijk weer geschrokken.
Vervelend is dat he! Bloedverlies komt wel vaak voor en is ook vaak onschuldig. Er kan nog wat oud bloed zitten at eruit komt, door het groeien van de placenta kan er bloedverlies optreden, je baarmoedermond kan gevoelig zijn etc. Ik heb zelf bij mijn eerste 2 zwangerschappen nooit bloed gehad en nu bij de derde wel. Eerst met 11 weken echt veel helderrood verlies (kon mijn broek erna echt uitwringen) en met 14 weken nog een keer 's nachts. Ik kreeg wel meteen echo's, die onzekerheid vind ik namelijk echt heel moeilijk. Ik zou je verloskundige om een echo vragen, dan kunnen ze eens kijken of ze de reden kunnen achterhalen. Dat scheelt weer ongerustheid voor jou. Hoe is de rest van de nacht gegaan?
Jeetje Liva, dan ben je toch helemaal in paniek. Zelfs je hele broek onder! Mooi ik zou echt bang zijn. Ik had nog steeds wat bruin verlies vanmorgen. Verloskundige is geweest, baby zijn/haar hartslag was rons de 145 (vorige x ook) dus kindje is in orde! Ik vroeg eerst om een echo, maar aangezien ik die een dag voor mijn eerste keer bloeden kreeg, zei ze dat de echoscopiste anders wel had gezegd dat ze wat zag bijvoorbeeld De onzekerheid vind ik ook echt een ramp, je kan niet van binnen kijken. Vroeg ook of een Angelsound een idee is, maar ze zei over een paar weken kun je het kindje voelen. Dus dat is misschien wat zonde van je geld. Maar moet voor de zekerheid wel even een uitstrijkje laten maken bij de dokter en urine inleveren om uit te sluiten dat dat 't niet is. Wel heb ik een laag liggende placenta. (Dat wist ik dus niet) en dat kan ook de reden zijn dat ik af en toe wat bloed verlies. Blij dat het in orde is, maar toch elke keer schrikken. Moest woensdag sowieso al op controle, en toevallig is de verloskundige er dan ook die ik nu had. Dus dat is wel fijn!