Steeds maar om eten vragen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door frannie82, 25 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje eet op het moment ook lekker veel.
    Ik geef er aan toe.
    Meestal als ze zo veel eet komt er weer een flinke groeispurt aan.

Ik geef haar volle en vette produkten zoals vette vis en roomboter op brood en roomboter bij het avondeten.
    Ze vind het heerlijk.

Mijn meisje is een apparte met haar groei.
    Ze eet als een bootwerker maar groeit erg hard in de lengte ipv het gewicht.

Ze was met 23, 5 mnd maar 13.970 gram bij 1m03 lengte.
    16 december afgevallen door buikgriep en virusinfectie op haar luchtwegen naar de 10, 8 kilo en gisteren woog ze op de weegschaal 11, 5 kilo.

Ik merk aan haar kleding dat ze weer de lengte inschiet dus zal ne niks verbazen dat ze nu al 1m04 is.
    Dus als zij veel eet bied ik het graag aan.
    Ze mag nog flink wat aankomen bij haar lengte omdat ze in 3 weken tijd 2,2 kilo was afgevallen.

Nu ze beter is haalt ze het weer in.

Lengte ligt op +4 lijn en gewicht op de -1 lijn.
    Dus hoop dat ze nu ze beter is weer flink blijft eten en aankomen :)

En natuurlijk hoop ik dat ze nu ipv lengte eens goed de breedte in schiet.
    Ze is in verhouding te licht maar echt superdun is ze niet.

2. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik kan nog niet echt zeggen dat het van een groeispurt is..
    Misschien dat ik dat binnen een paar weken merk.

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn kinderen eten ook graag ;), vooral mijn zoontje kon eindeloos zeuren om eten. Hij heeft als peutertje overgewicht gehad, dus was lastig mee om gaan.
    Wij hebben nu al enige tijd 'limiet' van wat ze mogen eten qua boterhammen, fruit, koekje, sap. Als ze daarna nog honger hebben, mogen ze onbeperkt komkommer, tomaat e.d. en water vragen. Sommige dagen eet mijn zoontje dan rustig een hele (!) komkommer op in zijn eentje.

Mijn dochter mag bijvoorbeeld bij lunch 2 boterhammen en vroeg regelmatig nog eens voor een 3e, dan zei ik nee, maar mocht ze dus wel tomaat eten. Wonderbaarlijk genoeg slaat ze die vrijwel altijd af (en dus concludeer ik: lekkere honger). Het scheelt wel in driftbuien als ze wel altijd 'iets' mogen.

Ik heb nooit gemerkt dat ze na een 'honger-periode' opeens een stuk langer waren of zo, dus dat 'groeispurten' gaat hier niet op.

4. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.265
    113
    Centrum België
    Hier vraagt de oudste ook steeds om eten. En als je dan vraagt wat, is het antwoord steevast 'koek'. Niet dus ;) Ze is een echte snoepkont.
    Ze is al van bij de geboorte een stevige tante. Steeds in gewicht boven alle curves... Volgende maand wordt ze 4 - ze meet ongeveer 1m10 en weegt om en bij de 22kg.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.293
    113
    Nederland
    Mijn zoontje eet ook graag. Vooral 's morgens en dat laat ik toe. Omdat hij 's avonds niet zo goed eet, dus hij haalt 's morgens de schade in.
    Hij is gek op fruit. Nu hebben we thuis bijna nooit koekjes of andere zoet spul, dus op een feestje of andere gelegenheid letten we er niet zo op.

6. angel229

angel229 Niet meer actief

Herkenbaar. Dochter doet het ook.
    Op de psz kreeg mn man zelfs de vraag of ze wel ontbijt kreeg! Ze eet maar 2-3 sneeën brood haha. Wij vermoeden ook dat ze gewoon wil vertellen dat ze gegeten heeft. Ze vertelt op de psz echt alles wat ze die morgen al gedaan heeft, dus ook eten.

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Dat merk je ook meestal pas achteraf.

Hier is wel duidelijk een verschil te merken tussen snoephonger en echt honger.
    Ik geef ze dan meestal extra brood, ontbijtkoek of fruit.

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter heeft altijd, zeker als peuter, veel honger gehad. Met de lunch heeft ze altijd 3 boterhammen gegeten, volkoren. Als die er alledrie makkelijk in gingen, heb ik nog wel eens een 4e gegeven, maar meestal heb ik bij 3 de grens gelegd. Evt nog fruit erna, maar fruit wil ze ook vaak als toetje (vindt yoghurt niet zo lekker) en soms nog een keer 's middags tussendoor. Dus daar wil ik ook weer niet té veel van geven.
    Verder lust ze vrijwel alles en eet voornamelijk gezond, veel fruit en groenten.

Als baby en peuter was ze best stevig, maar nu als kleuter niet meer. Ook niet heel slank, maar zeker niet meer chubby. Ze vraagt (gelukkig) ook niet zo vaak meer om extra eten tussendoor (als peuter kon ze de hele dag erom zeuren ;)) en soms heeft ze bij de lunch ook aan 2 boterhammen genoeg.

Eerlijk gezegd vind ik het onzin dat het CB zegt dat 1 a 1,5 boterham voldoende is. Dat verschilt echt per kind (en ook per volwassene). Zolang het gezond is en niet echt buitensporig veel wordt, zou ik er toch wel enigszins aan toegeven.
    Succes!

Oja, verder ook vaste tijden voor eetmomenten. Vanaf een jaar of 3 wist mijn dochter precies wanneer het '10' en '15' was ;)

Deel Deze Pagina