Avent fles met dubbele speen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by aletta, Feb 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aletta

aletta Lid

May 2, 2007
    42
    0
    0
    Ik heb een klein vraagje: Ik heb een avent flesjes en nou moest ik de voeding met dubble speen gaan geven. Maar weet iemand als dat op een avent flesje past? Ik heb het al geprobeerd maar het lukte niet. Iemand mischien tips?

Groetjes Aletta

2. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    2,529
    0
    0
    wat is een dubbele speen? :oops:

3. aletta

aletta Lid

May 2, 2007
    42
    0
    0
    Eeen dubbele speen is 2 spenen op elkaar. Dan gaan ze langzamer drinken. Dit was een tip van de kinderarts. Ik had er ook nog nooit van gehoord.

4. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik denk dat dit met geen ene fles lukt. Is zelfs die speen met 1 gaatje nog te snel?

5. aletta

aletta Lid

May 2, 2007
    42
    0
    0
    Met een gaatje is het nog te snel. Ze drinkt namelijk veel te snel de fles leeg.

Groetjes Aletta

6. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    en als je nou dikkere voeding geeft dan? ik gebruik bv friso comfort, das een stuk dikker dan de normaal. volgens mij gaat dat nooit lukken met 2 spenen op elkaar :rolleyes:

7. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    dubele speen? Maar dan krijg je de fles toch helemaal niet dicht? En dat gaat toch lekken?

8. aletta

aletta Lid

May 2, 2007
    42
    0
    0
    ik moet 2 soorten voeding geven van de kinderarts nutrilon en friso comfort.
    Maar de nutrilon drinkt ze te snel en daarom moet ze met dubbele speen gaan drinken. zodat ze langzamer drinkt.

groetjes aletta

9. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    nou, ik zou echt niet weten hoe je dat moet doen. laat die dokter het de volgende keer maar voordoen dan! en als je nou tussendoor je baby op een speen laat sabbelen en daarna weer verder gaat met de fles?

10. aletta

aletta Lid

May 2, 2007
    42
    0
    0
    Ik heb al lopen tobben met de spenen maasr het lukt inderdaad echt niet.
    Dat gaat inderdaad lekken en de fles wil niet meer dicht gedraaid worden.
    heeft iemand advies?

groetjes Aletta

11. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    t zou wel kunnen als je 1 speen kapot knipt en er heel hard over die anderen heen drukt ofzo. en dan vast tapen haha. nee ik weet niet. moeilijk hoor

12. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ik vind het ook raar van die arts dat hij adviseert om 2 soorten voeding te gebruiken, dat wordt juist afgeraden altijd. En zo'n arts weet zelf toch ook wel dat je niet 2 spenen tegelijk op een fles kan draaien? Sorry maar vind het wel vage adviezen die hij je geeft hoor..

Ik zou gewoon dikke voeding geven (Comfort) met de allerkleinste Avent speen, de nr 1 dus. Missschien is het een idee om tussendoor te stoppen en even te laten boeren en daarna weer de rest te geven?

13. Mees

Mees Actief lid

Aug 15, 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Wij hadden ook het probleem, avent heeft de kleinste gaatjes, maar Quinten dronk die ook in 2 minuten leeg! Toen hebben we nutriton, johannesbroodpitmeel erbij gedaan, dat hielp erg goed! Hij drinkt nog steeds na 9,5 maand uit flessen met 1 gaatje...En doet er nu 10 minuten over...
    Succes!

Groetjes Jessica

14. aletta

aletta Lid

May 2, 2007
    42
    0
    0
    Ik moet 2 voedingen geven volgens de kinderarts ivm verstoppingen in de darm. eerst gaf ik nutrilon maar volgens de arts was dat niet goed en gaf dat de verstopping in de darm dus was ik overgestapt naar friso comfort nou werkte dat ook niet dus moest ik beide voedingen gaan geven. Maar ik vindt dat juist ook heel erg appart, eerst lopen ze nutrilon af te kraken en dan moet ik het weer juist gaan geven heel apart. (sorry voor het gezeur) Maar nu gaat het wel goed met haar en heeft ze volle luiers. Maar 2 spenen op elkaar werkt echt niet.

Groetjes Aletta

Share This Page