Heftige poetsdrang en schoonmaakmiddelgeurverslaving.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DeeLighT, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ben helemaal niet zo'n huishoudelijk type maar de laatste tijd ben ik echt losgeslagen. In het begin van de zwangerschap wat minder gedaan in huis en dat lijkt nu wel ingehaald te moeten worden. Maar sommige dingen zijn bijna eng.

-ik MOET ruiken aan de zak vaatwasserblokjes als ik er 1 pak, heerlijk. Als mijn man de vaatwasser doet vraag ik hem met de zak te wapperen.
    -normaliter haal ik 's avonds een doekje over het aanrecht. Nu doe ik dat ook maar dan met extra schoonmaakmiddelspray, en ik boen ook nog eens om de dag het hele aanrecht met een afwasborstel met antikal of bleek :). Gaat nergens meer over.
    -de wasbak 3x geborsteld vandaag (zag kruimels).
    - de wc, normaliter 2x per week.... nu als ik het idee heb dat er een spetter op zit. Zo goed als elke dag een doekje erover dus
    -bijna alle rommelhoekjes en stofverzamelplekjes in huis zijn al opgeruimd, kasten leeggehaald, troep weggegooid etc.

En het allergekste is, ik GENIET van het gepoets en geruim, mede door de lekkere geurtjes!

Wie heeft dit ook zo erg?

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik moet wel erg lachen om je verhaal:D
    ik zou heel graag ook willen meepoetsen:), maar helaas mag het niet, ik moet rustig aan doen.
    maar ik ken de drang wel,
    geurtjes vind ik juist eng ivm zwangerschap, dus nu juist geurloos.

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hier ook sinds een paar weken, de gekste dingen al opgeruimd en schoongemaakt. Nu ineens moet alles ook gewassen worden van knuffels tot kussen, dekens en dekbedden. Zelfs een autostoeltje van mijn oudste zoon alle hoezen eraf gehaald en gewassen...
    Zolder opgeruimd, kelderkast gedaan enz enz...

Dit noemen ze nesteldrang ;)

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Stuur eens een beetje naar mij ;)

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik geniet nog niet van het poetsen....maar wel van alle lekkere geurtjes.
    Ik moet echt overal aan ruiken!

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik meld me ook!! En vooral die geur aan de schoonmaakmiddelen, bleek enzo! Vind het zo lekker ruiken! En benzine ruikt nu ook zoooo lekker!!

Ik kan serieus de hele dag met mijn neus boven de schoonmaakmiddelen staan haha.

Ik ben 31+4 weken zwanger.

7. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    EINDELIJK herkenning!!!

Ik was me kapot aan het snuiven aan bleek tijdens de zwangerschap! En ajax eucalyptus alles reiniger...hmmmmmmmmmm!!!
    Ik vond benzine ook fantastisch ruiken, was vaak bij een pomp station te vinden. Niemand begreep me!!

Gelukkig jullie wel.
    En weet je, ik baal gewoon dat de bleek niet meer zo lekker ruikt als 3 weken geleden!
    Het verandert meteen na de bevalling.

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Owww en tandpasta dan,, haha als ik mijn tanden aan het poetsen ben loopt het water me soms in de mond haha,, dan wil ik het echt opeten maar doe ik niet hoor:p

Ik ben zo'n raar figuur geworden sinds ik zwanger ben haha!!!

9. Chai

Chai Niet meer actief

Ikke! :p
    Het lijkt wel alsof ik een oog voor vuiligheid heb en het word alleen maar erger.. haha.
    - Ik MOET elke dag stofzuigen
    - Alles in huis word elke dag met een doekje afgedaan van elk beetje stof
    - Plee MOET elke dag en ik ga flink tekeer met de wc eend
    - Sticker remover zou ik het liefst de hele dag me kop boven hangen maar dat doe ik maarniet... lol
    - Waspoeder, dat ruikt zo goed dat ik er bijna een hapje van wil nemen.
    - Al doet me rug pijn en ben ik moe, toch ga ik aan de slag.. (echni normaal)

Wel leuk om te zien dat ik niet de enige ben, haha.

10. Ons Kleintje

he dat ken ik (niet van mezelf)
    dat betekend dat je bepaalde voedingsstoffen tekort komt, en daardoor ga je oneetbare dingen willen eten. google het maar eens.;)

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Owja ik zie het op google! Wat raar!! haha.. Ik eet het niet op hoor haha, ik kan mezelf wel bedwingen! is er ook iets wat ik er aan kan doen?

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    #12 Woefje85, 21 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2011
    Oh, heeeeeeeeel herkenbaar! Sinds een paar weken ben ik aan de poets zeg ;) This hier nog nooit zo schoon geweest..

Ik moet zeggen dat ik er ook erg van geniet en me dood erger als ik een streepje of vlekje op 't laminaat zie zitten. :p Alle kasten zijn opgeruimd en strak en 't zolder is nog nooit zo ordelijk geweest.
    Hopelijk wordt 't straks weer wat minder!

Oja, en sinds de zwangerschap ruik ik ook regelmatig aan de wasmiddel! Ben helemaal verslaafd aan de Ariel, als ik een kledingstuk uit de kast haal MOET ik er ff aan ruiken..;)

13. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word juist onpasselijk van sterke schoonmaakgeuren. Apart dit! Echt grappig

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Yeah herkenning!!

Vandaag zelfs op mijn werk het gootsteentje met bleek gedaan.... zucht.

En inderdaad.... WASMIDDEL aaaahhhhh *snuiffffff* Een grote doos Formil van Lidl.
    Benzine lucht lekker vinden herken ik ook.

En Dettol hygienische doekjes zijn echt om op te freten.

15. Ons Kleintje

slik je iets van zwangerschapsvitaminen en eet je gevarieerd?:)

16. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    haha, wat grappig allemaal. Gelukkig heb ik niks met de chemische geurtjes, maar ik gebruik het sinds weken wel meer schoonmaakmiddelen als normaal.
    Schoonmaken was altijd wel iets wat ik leuk vond, maar de laatste weken werd het wel heel erg. Alles moet schoon zijn en schoon blijven. zelfs een klein vlekje op een spiegel gaat me al irriteren:(
    strijken was iets wat ik liever niet deed (mijn man deed zijn eigen strijkgoed en ik van mijzelf:)) maar nu strijk ik bijna alles wat te strijken valt. mijn man wordt helemaal gek van mij. maar hij heeft niet door dat ik hem ook aansteek. want laatst was hij spontaan ramen gaan lappen. en ojee als er een vlekje nog te zien was, hahah! ik probeer me nu in te houden... hoop dat onze ukkie snel komt:p

17. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    heerlijk al die geurtjes, ik doe me vaak te goed aan wasmiddel hahaha... ook benzine vind ik heerlijk, slaat helemaal nergens op

18. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    haha helaas heb ik ook een wasmiddelgeurverslaving als ik niet in verwachting ben. Trek dan altijd flessen in de winkel open om te ruiken en als de was net gedaan is moet mijn man altijd 10x ruiken en zeg ik lekker he schat. Maar het valt nog mee, merk wel dat ik van alles wil maken en dat ik minder goed tegen rommel kan.

19. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Gevarieerd eten doe ik wel maar mijn vitaminen vergeet ik vaak, mischien is het dat! Ik zal er op letten dat ik ze wel neem!:D Want volgens mij gaan we hier de gestoorde kant op! Ik had vandaag zelfs de neiging schoonmaakmiddelen te eten,,, Duss jaa dat was de druppel:) Schaam me dood,,

20. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mijn vorige bezoekje bij de vk was de plee niet echt fris, maar wou toch alleen van de wasbak gebruik maken.
    Nou ik kreeg me toch een drang om die plee is even goed onderhanden te nemen en te poetsen zeg!
    Pff.. ik heb mezelf in weten te houden gelukkig, dat vond ik dus echt niet normaal...:):):)

Deel Deze Pagina