Zo onzeker......

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xxJenniferxx, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxJenniferxx

25 aug 2014
    87
    2
    8
    Hoi allemaal,

Ik ben nog niet lang zwanger vandaag exact 5 weken...
    Maar sinds ik weet dat ik zwanger ben ik zo onzeker en zo bang dat het misgaat dat er geen dag voorbij gaat dat ik niet aan het hopen dan op een goede zwangerschap....

Ik heb pas 9 december de eerste echo maar jeetje wat duurt dat gevoelsmatig lang zeg.... Ik slaap slecht van de onzekerheid en probeer te genieten maar dat vind ik nogal moeilijk gezien het allemaal nog zo pril is....

Heeft iemand wat tips en adviezen om die onzekerheid en angst wat weg te kunnen laten nemen?

2. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Klinkt heel simpel, maar gewoon genieten van je zwangerschap en het met de dag bekijken.
    Zo lang je je goed voelt (op symptomen van de zwangerschap na) is het prima toch?
    Je kunt toch niks anders dan afwachten, hoe vervelend dat ook is.

Geloof mij ik kan met vlagen ook erg onzeker zijn. Ik ben nu ook ongeveer 5 weken zwanger. Twee weken geleden heb ik een operatie ondergaan met volledige narcose, antibiotica, morfine, zware pijnstillers en het maken van röntgenfoto's, dus ook alle reden om bang te zijn dat er iets niet goed gaat met de zwangerschap.
    Ik heb me eroverheen gezet en geniet nu van alle signalen die mijn lichaam geeft dat ik zwanger ben.
    Volgens de huisarts heb ik zelfs door al deze dingen niet meer kans op een miskraam.

De kans is nog altijd het grootst dat alles goed gaat.
    Dus GENIET!

Xxx

3. xxJenniferxx

25 aug 2014
    87
    2
    8

Jeetje wat heftig! Ik geloof inderdaad ook als het kleintje al die dingen heeft kunnen doorstaan dat het nu ook goed blijft gaan :)...

Ik ga zeker proberen te genieten van me zwangerschap en hopen dat die eerste 3 maanden voorbij vliegen ♡!

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Wat bij mij hielp (en waarschijnlijk vinden mensen dat echt raar) was het idee dat als het mis zou gaan dat het dan gewoon zo moest zijn. Dat het vruchtje dan niet goed was als het was blijven zitten. Ik geloof gewoon in het lot en als het zo moet zijn, dan is dat zo. En toen probeerde ik gewoon te genieten want, als het wel gewoon helemaal goed gaat heb je straks spijt van al je onzekerheid en dat je niet hebt kunnen genieten.

Deel Deze Pagina