Hallo allemaal, ik wil even mijn hart opluchten... Gister heb ik te horen gekregen dat ik nu om de twee weken op controle moet komen en daarbij ook elke keer een groeiecho zal krijgen. Mijn kindje groeit verder op schema behalve zijn buikje loopt achter op de groei. Daarbij heb ik een nieraandoening en mijn nieren beginnen het steeds zwaarder te krijgen. Nu heeft de gyn.loog aangegeven dat ze het goed in de gaten zullen houden en indien nodig het kindje eerder zullen halen omdat het dan buiten mijn buik beter zal groeien. Ik ben hier nog al geshocked door. Ik werk al een tijdje niet door mijn zwangerschap en ben daardoor nog eenzamer gaan voelen. Nu met dit nieuws... heb ik gistermiddag toch een uurtje gehuild en verder de hele dag in bed gelegen. Zijn er meer zwangere vrouwen die het even niet meer zien zitten? Wat doet jullie er aan?
Ik denk dat veel van de zwangere vrouwen wel een moment/periode heeft in haar zwangerschap waarop we het even niet meer zien zitten. Voor iedereen werkt iets anders om er boven op te komen. De een ligt een baar dagen in bed alleen maar te huilen, een ander trekt er op uit, gaat bij mensen op bezoek en weer een ander schrijft het van zich af, in een dagboek of hier op internet. Je schrijft dat je al een tijdje niet meer werkt ivm je zwangerschap, ben je helemaal gestopt of zit je in de ziektewet? Als je in de ziektewet zit zou je een keertje koffie kunnen gaan drinken. Ben je ivm je zwangerschap aan huis gebonden, nodig mensen uit (vriendinnen, collega's, familie) en geef aan dat je het zwaar hebt en wat afleiding nodig hebt. Ik kan me ook goed voorstellen dat je geschokt bent door wat je van de gyn te horen hebt gekregen. We dromen uiteindelijk allemaal van een mooie zorgeloze zwangerschap. Maar bij de gyn ben je in goede handen en de dingen die hij doet/beslist doet hij in het belang van jou en je kleine. Meis heel veel sterkte!