Vertraagde schildklier

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 13 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Vd de week naar de huisarts geweest met vermoeidheidsklachten, jeukende handen, veel aangekomen (30 kg binnen 5 jaar) concentratieproblemen enz.

Nu is de afgelopen jaren wel een aantal keren een bloedonderzoek geweest, de laatste keren is het schildklieruitslag wat aan de lage kant. 12/13.
    Nog net binnen de norm, maar mijn nw HA denkt toch dat mijn klachten door mijn schildklier komen. Klopt trouwens wel de het rijtje symptomen.

Nu heb ik al een B12 en vit D probleem, dus het zal me niet verbazen.

Maar mijn vraag, wie heeft ook een vertraagde schildklier en want dan?
    Ik heb gelezen dat je ook T3 moet na laten kijken of je het omzet.
    Welke medicijnen heeft de voorkeur, dieet? Hoe lang duurt het voordat je resultaat merkt. En kan er ook gestart worden met medicijnen met de waarde 12? Donderdag verwacht hij de uitslag vh bloedonderzoek

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat van T3 lees is ook overal maar hier willen ze bij mij niet prikken op t3 omdat tsh nog iets binnen de normen zit. Hoe ik ook aandring. Ze doen t niet. Ik heb allerlei klachten van een snelle maar ze onderzoeken niets verder als de tsh maar binnen de normen is. Kansloos dus.

3. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Er is ooit in het verleden naar T3 gekeken, nu eigenlijk standaard T4 en TSH.
    Ook is het goed om te kijken of je antistoffen hebt. Ik heb Hashimoto, dus mijn lichaam heeft antistoffen tegen mijn schildklier.

Ik moest destijds ophogen in kleine stapjes tot mijn waardes goed waren en ik mij ook beter voelde, heeft bij mij een jaar geduurd. Daarna is het belangrijk om controle te houden, hoe vaak zal wisselen per arts.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb het vanaf mijn 12e en door de schommelingen van hormonen duurde het wel even voordat ik goed zat ingesteld qua medicijnen, vanaf m'n 19e is het vrij stabiel gebleven.
    Ik gebruik euthyrox trouwens.

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Dat is balen. Ik liet bij de vorige HA ook de website zien, waar ik de informatie vandaan had. B12 deed hij in het begin niet 2x per week inspuiten. Hij paste de behandeling direct aan.

Maar goed, de huidige HA is ff afwachten.

6. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik heb al jaren een te langzaamwerkende schildklier.
    Toen ik 12 was heb ik hier achteraf twee jaar mee rondgelopen en de arts heeft verschillende belachelijke diagnoses gesteld. Uiteindelijk heeft mijn boze moeder ervoor gezorgd dat mijn bloed op alles getest werd en bleek dat mijn schildklier bijna niets deed. Duurde lang voordat ik goed ingesteld was maar uiteindelijk nu al jaren goed ingesteld en oomijn zwangerschappen goed ingesteld doorgekomen. Helaas is de thyrax uit de handel genomen en ben ik door de nieuwe medicatie even flink ontregeld geweest.

Klachten die ik krijg: extreem moe, alsof mijn fiets op de rem staat, koud, gewichtstoename, behoorlijke stemmingswisselingen

Ik laat zo nu en dan mijn bloed testen en dan met name TSH en FT4.
    Het instellen kan even duren maar ik merkte wel na een week al resultaat

Deel Deze Pagina