Mijn dochtertje is nu iets meer dan 3 maanden oud. Ze weegt ongeveer 6200 gram. Mijn 'probleem' is dat ze stipt om de 4 uur wil drinken, dus ook 's nachts. Ze heeft het volgende ritme ongeveer 2 - 6 - 10 -14 - 18 - 22 uur. Ze zit dus op 6 voedingen maar zou gezien haar gewicht toch wel op 5 voedingen moet kunnen? Ik bied haar dus 180+6 aan omdat ik de hoop heb dat ze dan op 5 voedingen uitkomt (en hopelijk die van 2 uur 's nachts laat vallen ). Alleen, ze blijft stipt om de 4 uur vragen en drinkt dan gemiddeld zo'n 150 ml op. En ze komt vanzelf weer op 6 voedingen uit. Krijgt ze niet te veel binnen dan? Soms drinkt ze maar 130 maar soms heeft ze een ingeving en drinkt wel alle 180 ml op (1 keer per dag ongeveer). Op aanraden van de arts bij het CB doe ik wat rijstebloem in de laatste fles om 22 uur. Maar ze wordt gewoon weer wakker om 2 uur 's nachts. Ik heb haar laten huilen, maar ze raakt dan helemaal overstuur en gaat echt niet weer slapen. Ze valt als een bezetene de fles aan en drinkt dan dus ook zo'n 150 ml. Dus het lijkt me dat het dan wel echt honger is kan ik beter overstappen naar voeding voor hongerige baby's?
Hallo, Zo te horen is je dochtertje nog niet helemaal toe aan 5 voedingen. De overgang naar 5 voedingen komt vanzelf, maar misschien kun je voorlopig beter 6 voedingen aan blijven bieden. Misschien kan je eens letten op haar drinktempo. Wanneer dit te snel gaat dan kan ze wat sneller ontevreden worden. Een goed drinktempo is 15-20 minuten. Wanneer dit sneller gaat kan je een speentje met een kleiner gaatje proberen. Voeding voor hongerige baby's kan als je dit wilt, bijvoorbeeld voor de laatste fles. Dit is op deze leeftijd beter dan rijstebloem. Groetjes Linda
We zijn inmiddels 2 weken verder maar ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik geloof wel dat ze nog niet toe is aan 5 voedingen, maar het probleem is dat ze nu makkelijk 6 flessen van 150 leeg drinkt, en ik heb eens geprobeerd met 180 maar dat gaat ook op maar 6 flessen van 180 is gewoon veeels te veel. Dus dat is geen optie. Ik heb dus rijstebloem door de fles van 22 u gedaan maar het helpt niets. Ze wordt gewoon weer om 2 uur 's nachts wakker en drinkt weer 150. Ik doe nu de afgelopen 2 weken de laatste fles Forte maar dat levert ook geen resultaten op. Ze blijft om de 4 uur drinken dus ook 's nachts. Ik vraag me dus echt af wat ik nou moet doen om te zorgen dat ze minder (vaak) gaat drinken. Hebben jullie nog tips? PS haar drinktempo is exact 15-20 min dus ook niet te snel...
Hallo! Het spijt me te zeggen, maar alle opties heb je al gehad. De rijstebloem, de zwaardere voeding en een goed drinktempo. Eventueel kan over een paar dagen gestart worden met een fruithapje, soms doen kleine beetjes er toch toe. Eventueel extra lauwwarm water tussendoor. Mocht je nog even op 6 flesjes blijven hangen, zou je het beste de hoeveelheid van 6 keer 165ml kunnen aanhouden, dan geef je niet teveel. Succes! Met een maandje zal het wrs anders zijn maar helaas is het niet altijd af te dwingen. groetjes Femke