mijn mannetje is net 6 maanden en er moet dus een nieuw voedingschema komen. even eerst een overzichtje, daarna komen mijn vragen: Ik geef hem al vanaf 4 maanden fruit en vanaf 5 maand en groente. Daar is hij nu al wel een beetje aan gewend en dat gaat nu ook steeds beter. Ik merk ook dat hij er nu veel behoefte aan heeft. Pap voor zijn leeftijd wil hij nog niet. Niet met de lepel en ook niet met de fles. Ik hou het voorlopig nog maar even op de rijstebloem die hij al eerder kreeg. Hij heeft sinds 2 weken ongelooflijk veel poepluiers. ik ben de hele dag bezig. wow soms wel 5 volle per dag. zijn 2 tandjes zijn nu net doorgekomen. wordt nu ineens veel wakker 's nachts en wil ineens ook weer eten 's nachts? ik vind het nog heel eng om hem stukjes te geven. Zoals een broodkorst of stukjes in het eten. vragen; - Kan het zijn dat de pap even duurt voordat hij dat wil? Hij wil 's ochtend alleen een fles melk. - kan ik gewoon rijstebloem voor 4 mnd blijven geven voor het slapen gaan? de andere dingen helpen nog niet. - Hebben jullie ook ineens zoveel poepluiers? - Zijn er moeders waarbij de kleine ook ineens weer nachtvoeding wilde? - veel wakker 's nachts. denk zelf dat het ligt aan de tandjes nieuwe darmwerking etc. gewoon even afwachtenhoe het loopt? of zijn er andere tips? - wanneer zijjn jullie begonnen met stukjes in het eten te laten. of hem een broodkorst geven? en wat als ze een beetje stikken. Wat moet ik dan doen? tips? - Is jullie kleine rond de 6 mnd ook opzoek naar een nieuw ritme? overdag/ 's avond en 's nacht slaapt hij anders. en dan uiteraard het andere eten. - wanneer zijn jullie begonnen met brood te geven. Wanneer is hij daar klaar voor? nadat ze goed hebben geoefend op een korst? en wanneer weet je dan dat dat is? - ik heb een babycook , maar ook met de staafmixer. hoe krijg je het eten in goede dikte. ik heb nogal snel dat het te grof of juist te puree is. Enige tips wanneer is het goed voor een kleine van 6 maanden
- Kan het zijn dat de pap even duurt voordat hij dat wil? Hij wil 's ochtend alleen een fles melk. Finn heeft een tijdje bio muesli voor baby's gegeten en dit vond hij heel erg lekker, maar die pap van nestle etc vond ie helemaal niets aan. Als je zoontje dat niet wil is dat echt geen probleem hoor, zitten toch best wel veel suikers etc in. - kan ik gewoon rijstebloem voor 4 mnd blijven geven voor het slapen gaan? de andere dingen helpen nog niet. Je kunt gewoon rijstebloem blijven geven. - Hebben jullie ook ineens zoveel poepluiers? Finn heeft ook zo'n periode gehad waar hij soms wel 7 poepluiers op een dag had, alleen maar een goed teken hoor. Darmen werken goed en als hij er geen last van heeft is dat helemaal prima, beter dan dat hij helemaal niet kan en daar juist buikpijn van krijgt. Bij Finn was het ook opeens weer over. - Zijn er moeders waarbij de kleine ook ineens weer nachtvoeding wilde? Finn wilde vanaf 5,5 maand ook opeens weer nachtvoedingen en werd ook veel wakker 's nachts. Bij ons was het denk ik een combi van tandjes die doorkwamen en het beruchte 6 maanden sprongetje waar hij in zat. Kun je 'm overdag of voor het slapen niet een grotere fles geven zodat ie wel de nacht doorkomt zonder voeding? Het kan namelijk ook zijn dat ie gewoon graag bij je wil zijn en niet per se wilt eten. - veel wakker 's nachts. denk zelf dat het ligt aan de tandjes nieuwe darmwerking etc. gewoon even afwachtenhoe het loopt? of zijn er andere tips? Zie hierboven. Ik wil je niet ontmoedigen maar bij ons heeft dit tot 8 maanden geduurd voordat hij weer door ging slapen. - wanneer zijjn jullie begonnen met stukjes in het eten te laten. of hem een broodkorst geven? en wat als ze een beetje stikken. Wat moet ik dan doen? tips? Stukjes vanaf 6 maanden en toen zijn we ook begonnen met broodkorstjes en zelf liga's etc laten eten. In het begin verslikken ze zich nog regelmatig, maar als je er bij blijft kan er weinig gebeuren en dan kun je de stukjes nog wel uit z'n mond vissen met je vinger. Finn heeft het maar een paar keer gehad dat ie zich verslikte, het ging al heel snel goed. Mocht het echt dwars zitten dan kindje met zijn buik op je bovenarm leggen (hoofdje/nekje op je hand) en stoten tussen de schouderbladen geven..en anders op z'n kop houden . - Is jullie kleine rond de 6 mnd ook opzoek naar een nieuw ritme? overdag/ 's avond en 's nacht slaapt hij anders. en dan uiteraard het andere eten. Ritme weet ik even niet meer omdat het toen ook 's nachts zo'n rommeltje was maar volgens mij sliep hij toen nog 2x per dag. - wanneer zijn jullie begonnen met brood te geven. Wanneer is hij daar klaar voor? nadat ze goed hebben geoefend op een korst? en wanneer weet je dan dat dat is? Met 7 maanden zijn wij begonnen met 's middags een boterham te geven en sinds 2 maanden krijgt hij nu ook 's ochtends boterhammen omdat Finn z'n pap opeens niet meer wilde. Hij kreeg af en toe inderdaad een broodkorstje maar met beleg en in stukjes gaat dat ook prima hoor, je moet gewoon gaan proberen en er lekker de tijd voor nemen. Je zult echt versteld staan over wat ze allemaal weg kunnen krijgen met die paar tanden . - ik heb een babycook , maar ook met de staafmixer. hoe krijg je het eten in goede dikte. ik heb nogal snel dat het te grof of juist te puree is. Enige tips wanneer is het goed voor een kleine van 6 maanden Ik heb ook een babycook en soms haalde ik de helft eruit en prakte ik dit en de rest pureerde ik tot puree en dan mixte ik alles zodat hij en stukjes en puree had. Je merkt snel genoeg aan je kleintje of het nog te grof is of niet, Finn z'n eerste zelfgemaakte hapje was veel te grof en moest ie niet hebben, nadat ik het meer gepureerd had at ie het wel gewoon op. Succes
- Kan het zijn dat de pap even duurt voordat hij dat wil? Hij wil 's ochtend alleen een fles melk. hij is tot nu toe gewend om melk producten met de fles te krijgen, dus met de lepel, daar moet hij even aan wennen. Ik zou steeds eerst de pap met een lepel aanbieden, je kan daarna altijd nog melk uit de fles bijgeven. - kan ik gewoon rijstebloem voor 4 mnd blijven geven voor het slapen gaan? de andere dingen helpen nog niet. ja hoor, het is vanaf 4 maanden, er zit niet echt een max leeftijd aan. Ik zou wel even kijken of hij het echt nodig heeft, als hij doorslaapt zonder de rijstebloem is dat ook goed natuurlijk. - Hebben jullie ook ineens zoveel poepluiers? nee, maar meisje heeft veel last van verstoppingen - Zijn er moeders waarbij de kleine ook ineens weer nachtvoeding wilde? ze werd nog steeds wel een paar keer wakker s nachts, maar met een speentje was ze tevreden. Overigens in mn omgeving hoorde ik dit wel ja. - veel wakker 's nachts. denk zelf dat het ligt aan de tandjes nieuwe darmwerking etc. gewoon even afwachtenhoe het loopt? of zijn er andere tips? met een maand of 6 krijgen veel kindjes een dipje in het slapen s nachts, ze moeten ook veel nieuwe dingen verwerken. Het kan van tandjes zijn, of dat hij plots een grote stap in zn ontwikkeling doormaakt wat je achteraf pas ziet. - wanneer zijjn jullie begonnen met stukjes in het eten te laten. of hem een broodkorst geven? en wat als ze een beetje stikken. Wat moet ik dan doen? tips? ik heb met 6 maanden een korst gegeven en met 6,5 maand at ze gewoon een boterham met beleg. je moet zorgen dat hij goed recht zit. Als hij nog niet zelfstandig kan zitten, dan in een wipstoel. Hem zelf zoveel mogelijk laten doen, dus het korstje in zn hand geven. En niet meteen schrikken als hij kokhalst, die reflex zit nog heel hoog. - Is jullie kleine rond de 6 mnd ook opzoek naar een nieuw ritme? overdag/ 's avond en 's nacht slaapt hij anders. en dan uiteraard het andere eten. ritme is veruit hetzelfde gebleven, alleen een fles eraf in de middag. - wanneer zijn jullie begonnen met brood te geven. Wanneer is hij daar klaar voor? nadat ze goed hebben geoefend op een korst? en wanneer weet je dan dat dat is? als hij de korst zelf goed verwerkt krijgt. Dus het goed doorslikt en er zelf uitkomt als hij zich verslikt. Het binnenste van het brood is nl zacht en dat plakt snel. - ik heb een babycook , maar ook met de staafmixer. hoe krijg je het eten in goede dikte. ik heb nogal snel dat het te grof of juist te puree is. Enige tips wanneer is het goed voor een kleine van 6 maanden ik heb fruit en groente nooit gepureerd, meteen geprakt, dus ik heb geen ervaring met een staafmixer enz. Ze heeft meteen structuur in het eten gehad.
ladies , super bedankt. ik laat het inderdaad even allemaal zoals het nu loopt en zal geleidelijk wat dingen introduceren bij hem. en kijken hoe hij daarop reageert. Zijn middagslaapjes gaan al iets beter, te nieuwsgierig en wil erbij blijven. geen zin om te slapen. maar steeds vaker lukt het. ook al is het elke keer maar een half uurtje. de nachten gaan nog niet zo lekker. Denk nu dat hij kramp krijgt van de nutricia nachtvoeding. ik ga daar maar eens mee stoppen en dan eens kijken hoe het dan loopt. en met vast voedsel en stukjes begrijp ik van jullie gewoon langzaam introduceren door stukjes in het eten te laten en broodkorsten te geven. (moet eerst even de vriezer leegeten, ligt vol met voorgemaakt prakjes. ach in de tussentijd wat brood proberen) nogmaals bedankt ik heb er veel van opgestoken.