Steeds meer militairen met PTSS

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1980, 27 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    nessy....
    ik herken dat volledige, mijn vriend controleert geloof ik de deuren 3x
    de ramen weer ik niet, dat doet die stiekempjes als die naar buiten kijkt
    dat merkte ik eerst niet eens
    mijn vriend slaapt altijd met oordoppen omdat hij elk geluidje waarneemt
    soms moet ik hem wakker maken omdat hij ligt te hypersnurken (snel ademend en snurkend, klinkt erg grappig)
    maar we hebben samen veel meegemaakt en maken nog steeds veel mee en dat maakt onze relatie alleen maar sterker
    zonder mij zou me vriend veel erger zijn
    hij zit nu wel in de ziektewet maar opzich functioneert hij

2. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    8 emdr sessies heeft niet veel gedaan ....helaas.

3. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    He meiden,

Ik herken die angsten van jullie mannen wel een beetje maar niet helemaal. Mijn man heeft veel woede en agressie aanvallen gehad, niet naar mij toe maar meer boos omdat hij het leven niet aankon.
    De laatste maanden gaat het heel erg goed met hem maar bij ons zaten ook de gaten in de deur hoor.

Hij heeft vorig jaar December een vrij ernstig auto ongeluk gehad en zat sinds sie tijd ook in de ziektewet maar zijn gevoel van de "man" in huis maakte hem niet gelukkig.

Hij heeft nu een opleiding tot horecaportier gedaan en is hiervoor geslaagd. Hij gaat het weekend beginnen...werkt dan 2 nachten in de week en 1 dag cursus.

Ik hoop voor hem dat dit goed gaat, meer uren kan hij in ieder geval niet werken.

Sterkte meiden

4. Pinkiepink

Pinkiepink Actief lid

13 jun 2011
    318
    0
    0
    -
    Wat fijn om jullie stukjes te lezen.
    Mijn broertje heeft ook PTSS, maar daarnaast ook een soort van persoonlijkheidsstoornis. Hij heeft 10 jaar bij de landmacht gezeten en ook de nodige uitzendingen meegemaakt.
    Wat ik aan hemmerk, is dat hij heel onvoorspelbaar is. En hij schreeuwt (vaak letterlijk) om hulp en krijgt hij die, dan stoot hij het net zo hard weer af.
    Verder houden relaties geen stand bij hem en is hij verbaal erg gewelddadig.
    Hij heeft ook 2x een cursus aangeboden gekregen,maar puntje bij paaltje wees hij het weer af. Dat is eigenlijk met alles, alles wat te dichtbij komt, stoot hij af. Deels omdat hij geen littekens wil openmaken.
    Vaak heeft hij ook het idee dat het gras bij de ander altijd groener is, maar ziet niet dat hij zelf de oorzaak van zijn problemen is. Soms of net iets meer dan soms heeft hij heldere goede momenten en staat hij positief tegenover hulp van ons en derden, maar vaker is het huilen met de pet op (ook dat vaak letterlijk)

Wat mij pijn doet,is dat mijn ouders er zo'n verdriet van hebben. Ik kan me nu wel beter afsluiten.

Ik heb gekeken naar de site van het Sinai centrum, en als hij een goede dag heeft, zal ik dat even tegen zeggen om op die site te kijken.

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik heb dit topic even snel overgelezen. misschien heb ik wat stukjes gemist hoor. Wilde jullie even veel sterkte wensen. PTSS is niet niks!!!! Wij hebben 3 uitzendingen achter de rug maar mijn man heeft het niet, gelukkig. Hij is ontzettend stabiel. Ik hoop dat dit zo blijft. Wel een goede vriend van ons heeft het, we proberen hem zo goed mogelijk te steunen. Hij kampt er nu 2jaar mee.

6. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Het verhaal van pinkiepink daar herken ik mijn man wel 100% in.
    Het is heel vermoeiende om een partner met PTSS te hebben, maar het is het voor mij zeker wel waard.
    Ik heb heel veel problemen met hem gehad en dat maakt het zo bijzonder dat het nu zo goed gaat.
    Ik heb er sinds 7/8 maanden een hele nieuwe man voor gekregen. een man waar ik een keer bij terecht kan met mijn problemen en gevoelens.

Ik weet van mensen met PTSS dat ze niet met gevoelens om kunnen gaan zowel positief als negatief.
    Ze beleven alles 100x intenser dan wij, maar daardoor kan hij ook veel meer van mij houden dan iemand ooit zou kunnen en dat maakt hem het zoveel waard om voor te vechten.

Meiden ik heb ook respect voor jullie want ik weet zo goed hoe het kan zijn!!!!

@ nessy....al zoveel jaar samen en dan nog steeds zoveel vechtlust voor je man.....petje af

@ miffy wat jij zegt is ook zo waar....elke tegenslag maakt de relatie zoveel sterker.

@ pinkiepink, mijn schoonouders hebben ook meer dan genoeg met mijn man meegemaakt. Mijn man heeft letterlijk in de goot gelegen. Ik begrijp dat het voor hun heel erg moeilijk is maar hun en jij en iedereen in zijn omgeving zal ermee om moeten leren gaan maar dat kan pas als hij hulp krijgt.

@ Siren84 Wat fijn dat jou man nergens last van heeft maar hou hem in de gaten. Hopelijk blijft hij stabiel. Wel goed van jullie dat jullie die vriend zo goed steunen want geloof me echte vrienden heeft hij nodig.

Nou meiden weer genoeg geschreven.

Veel liefs

7. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    Het geknal is begonnen en manlief begint wat onrustig te worden.
    Hij houd zuch nu druk bezig met het bakken van oliebollen en
    het maken van hapjes en lijkt rustig maar de onrust straalt er vanaf.
    Hoe is het met jullie mannen???

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @nessy
    wij wonen hier in een klein dorpje dus het geknal valt nog wel mee
    gisteravond was die wel heel onrustig, toen werd hier vlakbij vuurwerk afgestoken
    hier achter zijn ze bezig met een huis verbouwen, daar word hij veel onrustiger van eigenlijk want die maken herrie wat niet klopt in het oud en nieuw plaatje
    hij kijkt ook minstens om de 5min door de gordijnen heen om het te controleren

9. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Duitsland
    @Miffy......ik vind het zo zielig....en dat uit het raam kijken doet hij hier
    ook steeds.Hij had medicatie van de arts gekregen en in een noodgeval
    hebben we het in huis maar hij neemt het niet omdat ik met mijn astma
    rommel en hij in nood helder wilt zijn.

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @nessy
    mijn vriend is zowiezo anti medicijnen, hij wil niks
    maar het is inderdaad zielig voor ze.....
    ze kunnen er nooit echt van genieten :(

11. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hoi meiden

Gek genoeg heeft mijn man helemaal geen last van knallen e.d.
    Hier hebben we een super oud en nieuw gehad!!
    Helemaal alcoholvrij(daar kan hij dus echt niet tegen!!)
    ik hoop dat we nu is een rustig en gelukkig en gezellig nieuwjaar ingaan.

Dat wens ik natuurlijk voor mezelf maar ook voor jullie allemaal!!!

Liefs

Deel Deze Pagina