Zoontje snachts hele erge buikpijn..of toch niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Koraal82, Dec 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,278
    1,441
    113
    Mijn zoontje is een paar dagen geleden ziek geweest. Hij had hoge koorts (39.5) en was verkouden. Na een dagje ging het eigenlijk al weer een stuk beter en sindsdien heeft hij tegen de avond meestal wel wat koorts/verhoging (38.5) en overdag is hij wat jengeliger en meer moe dan normaal.
    De laatste dagen hebben we hem nog een zetpil gegeven als hij naar bed gaat en dan werd hij na een paar uurtjes huilend wakker maar als we hem een kus gaven ging hij weer snel slapen. Echter zo rond 2 uur snachts wordt hij nu al 4 nachten schreeuwend wakker. Hij begint met zijn hele lijf te kronkelen alsof hij een coliekaanval heeft ofzo. Je kunt hem dan ook gewoon niet vasthouden omdat hij zo te keer geeft. Ik weet dan gewoon niet meer wat ik moet doen en was aan het overwegen om de hap te bellen. Op dat moment deed mijn man Bumba op zijn gsm op zetten en ineens gaat ie zitten en zit gewoon Bumba te kijken. Niks meer aan de hand.... De dag erna weer precies het zelfde verhaal. Meneer moest zelfs lachen als Bumba een balletje liet vallen.

Ik zit een beetje in dubio wat ik nu moet doen. Als hij zo een 'aanval' heeft dan kan ik me niet voorstellen dat dat niet echt is. Maar ja het is natuurlijk wel super wazig dat alles ineens ophoudt zodra Bumba er is... Afgelopen nacht hebben we hem gewoon laten huilen (met pijn in mijn hart) en toen ging ie na een tijdje slapen maar ja ik voel me daar ook niet zo lekker bij.

Iemand tips/ideeën of het zelfde meegemaakt?
    Mijn zoontje is btw 16 maanden en slaapt normaal gewoon de hele nacht door.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,916
    3,937
    113
    Hm als hij echt pijn had gehad was dat niet ineens over door bumba natuurlijk..

Is het niet iets van nachtangst waardoor hij zo overstuur is?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik denk aan een nachtmerrie.

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Hier ook wel eens zo gehad. Kan idd nachtangst zijn. Ze huilen dan inderdaad zoo overstuur dat je denkt dat ze enorme pijn moeten hebben. Vooral als je merkt dat ze je aanraking afstoten, is dat kenmerkend voor nachtangst.
    Soms werkt het om ze uit te laten razen (in je armen/bijzijn natuurlijk). Wij deden de lamp aan en ik ging door het gehuil heen zingen. En soms hielp een flesje. Maar mijn zoon was zo rond de 10 mnd toen..

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    En toch kan t misschien ook wel kramp zijn....
    Week geleden mn zoon ook dagen hoge koorts. Daarna avonden/nachten met ( volgens mij) kramp. Gillen,kronkelen,harde buiken.... Maar hoorde zn buik ook borrelen en als er later wat stinkende windjes kwamen zakte t af. Geen diarre gehad.
    Af en toe wel hele zure ontlasting. Ik dacht zelf aan een virus, maar hij kwijlt ook ontzettend veel, kiezen?

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Bij nachtangst worden kinderen niet wakker van een op andere moment.. ze worden boos en overstuur wakker en kunt er moeilijk contact mee krijgen. Als ze op een lamp of tv/bumba reageren dan denk ik eerder aan of toch kramp of een nachtmerrie.
    Hier bij nachtangsten viel ze na een boos van boosheid schoppen slaan ineens weer terug in diepe slaap alsof er niets aan de hand was. Vooral dit laatste was kenmerkend zei de arts voor nachtangst.

Share This Page