Bijvoeden met fv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Elmo, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hallo,

Ik ben sinds 3 wk moeder van een fantastische zoon en geef 100% bv.
    Dit ging harstikke goed tot een paar dagen geleden.
    Hij drinkt aan de borst minder goed en komt veel vaker dan wanneer hij een flesje gekolfde melk heeft gehad (tot nu toe 100 cc).
    Nu ga ik, in overleg met het cb, eerst alles kolven en met de fles geven. Na een paar dagen kunnen we de borst weer eens proberen.

Nou heb ik een vraagje.
    Als dit niet zo goed blijkt te werken kan ik gaan bijvoeden met fv. Maakt het nog uit wat voor fv je gebruikt?
    Je hebt de standaard en bijv. hypoallergeen.

Heb je misschien verder nog tips?

Elmo

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    ik vind het zo jammer dat er via het consultatiebureau wordt aangeraden om de voeding via de fles te gaan geven. als eerste zul je voor jezelf een beslissing moeten nemen over wat je wilt. bv of flesvoeding. wanneer je kiest voor borstvoeding zou ik je adviseren om je kind weer iedere voeding aan te gaan leggen. wel zou ik eens vragen of er iemand mee wil kijken of je kind de borst wel goed in zijn mond heeft. vaak is dit het probleem. wanneer het kind de tepel niet helemaal goed in de mond heeft. zuigt het veel maar krijgt niet veel voeding binnen waardoor hij zich weer eerder meld voor een volgende voeding. (Dit kan iemand van het consultatiebureau zijn maar je kunt ook een lactatiekundige bij je in de buurt vragen om eens langs te komen).

wanneer je flesvoeding gaat bijgeven zul je zien dat je borstvoeding geleidelijk achteruit gaat lopen en je weer moeilijker terug komt aan de borstvoeding.

wanneer er geen allergieen in de familie voor komen en je besluit voor flesvoeding mag het gewone melk zijn. wanneer je kind een verhoogde kans op allergieen heeft dan adviseren ze om hypoallergenen voeding te geven. zeker naast de borstvoeding.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je had helemaal gelijk!
    Ik vond het maar niks zeg...alles kolven en dan met het flesje geven.
    Resultaat: ik stop met de bv. Mijn borsten doen inmiddels zo'n zeer...
    I.o.v. mijn ha besloten zo min mogelijk te kolven en nou maar hopen dat de aanmaak gauw terugloopt!
    Net onder de douche (ja, en daarvoor dus ook al) stroomde het er gewoon met hele stralen uit...

Ik vind het ontzettend jammer maar ik ben er klaar mee! Nu is Ruben heel tevreden en dat is voor mij het belangrijkste.
    Ik krijg wat regelmaat in mijn dag...nu die borsten eerst maar weer onder controle zien te krijgen!
    Alleen de spanning eraf kolven zou wel moeilijk zijn zeg....ik loop nu echt met twee super opgezette borsten :(
    Enig idee hoe lang dat duurt...voor het minder wordt?

Super bedankt voor je mening!

Deel Deze Pagina