Ook mijn ventje is ziek...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanJurre, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Ah ik vind het zo zielig!! Hij zat al een paar dagen tegen een verkoudheid aan, en sinds gister is hij dus echt ontzettend verkouden. Heeft vooral last van veel slijm in zijn keel, je hoort hem de hele tijd rochelen :(

Nu spuugt hij er ook nog een klein beetje bij, niet heel veel maar er komt af en toe een mondje terug.

Heeft iemand nog tips? We gebruiken al neusspray en dit helpt wel goed, hij krijgt zijn flessen wel leeg gelukkig!

Groetjes van een bezorgde mama ;)

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Luuf op het borstje smeren en een ui bij het bedje. Mijn zoon was vorige week erg verkouden en heb dit 4 nachten lang gedaan en nu is het gelukkig weer over... Alleen begint hij nu met hoesten. Beterschap en Sterkte!

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Voor beter slapen kun je de achter kant van het bedje ook een beetje om hoog zetten, planken ofzo er onder. Als het bedje schuin staat slapen ze beter.

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Sluit me aan bij bovenstaande tips en heb nog een aanvulling.
    Een bakje met water op het kamertje zetten en de verwarming ietsje open, zo word de lucht iets vochtiger en drogen de slijmvliesjes niet zo uit.
    Beterschap!

5. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    O hier al precies hetzelfde veel slijm en hoesten:( Gisteren liepen de tranen over de wangen van verkoudheid, nu gelukkig niet meer:)

6. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat ook echt goed helpt is lekker douchen .Volgens mij mag je ook al zo' m eucalyptusbadje gebruiken

7. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Bedankt voor alle tips!

Ik heb van Zwitsal douchespul gekocht met eucalyptus erin, hiermee douchen we met hem en dat helpt wel redelijk. Ben vanochtend ook maar begonnen met die Luuf babybalsem, hij heeft vannacht behoorlijk gespookt (normaal slaapt hij van 20.00 tot 8.00 uur en vannacht is hij een keer of 3 huilend wakker geworden :(. Nu maar hopen dat dit geen gewoonte gaat worden... ;)).

Het spugen heeft hij gister gelukkig niet meer gedaan. Straks nog even zijn temp. opmeten maar volgens mij heeft hij geen koorts.

Stom, hij is verder gewoon zichzelf, vrolijk, gilt, lacht en brabbelt erop los, hij slaapt eigenlijk alleen een stuk slechter... Dus niet super veel reden om me zorgen te maken en toch doe ik het ;)

8. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik ken het! Hier ook een zwaar verkouden zoontje, arm schaap.
    Ik smeer hem in met luuf en spuit zijn neus open, maar dat helpt niet echt genoeg. Overdag valt het wel mee, maar 's nachts hoor je de hele tijd snot heen en weer gaan (hij slaapt op onze kamer). En als hij echt niet meer door zijn neus kan ademhalen wordt hij huilend wakker.
    Ik heb hem vannacht 2x bv gegeven, hij werd anders echt niet meer stil. En dat terwijl hij al ruim 2 maanden doorslaapt :(
    Zijn hoofdeinde staat ook al hoger, ik merk nog geen verschil.

Hij poept trouwens ook opeens enorm veel en heeft daardoor ook nog flinke luieruitslag.

Over het douchen: ik doe hem maar 2x per week in bad vanwege zijn droge huidje. Dus vandaag zal ik hem wel in het wippertje in de badkamer zetten als ik zelf ga douchen, heeft ie toch de voordelen. En ik heb zelf douchegel met eucalyptus.

Uitzieken is het enige dat echt helpt.

9. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    @Fenneke80: beterschap gewenst!

Nu maar hopen dat ze zich snel weer beter voelen en weer lekker gaan slapen!

Vervelend dat het bij ons net nu is, mijn opa is afgelopen donderdag overleden en daar heb ik het erg moeilijk mee, bevordert mijn nachtrust ook niet echt. Donderdag is de begrafenis en dan gaat ons ventje naar mijn schoonouders (woensdagavond al, hij blijft daar slapen en we halen hem donderdag weer op). Hij is al vaker bij mijn schoonouders geweest, heeft er ook al 2x gelogeerd maar als hij dan zo verkouden is wil ik hem eigenlijk het liefst gewoon bij me houden...

Ach, komt allemaal wel weer goed, gewoon uitzieken inderdaad en ik hoop dat er snel wat verbetering in komt!

10. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Hier hebben we al ruim een week zware verkoudheid erop zitten, nu is het pas aan het minderen. Daarnaast had/heeft ze ook nog een lichte ooronsteking.
    Ik heb het bedje schuin staan (2 boeken onder de poten), luuf op borst en rug voor het slapen gaan, paracetamol siroop (aangezien madam een zetpil niet zo makkelijk laat zetten), en hoestsiroop van VSM. Neusspray af en toe, maar ook dat lukt meestal niet.

Deel Deze Pagina