Dag lieve mama's, Is er iemand wiens kind ook een vochtbult (cefaal hematoom) na de geboorte op het hoofd heeft of heeft gehad? Mogelijk zelfs twee? Ben erg benieuwd naar ervaringen: - hoeveel bulten? - na hoelang ging het weg? Dankjullie!!
Hie4 had ons zoontje ook een bult. Na de vacuumpomp of het bloedprikken op zijn hoofd in de baarmoeder. Deze was verkalkt en heeft er heel lang gezeten. Tot een jaar wel denk ik. Nu voel of zie je er niets meer van. Gelukkig had zoontje snel een bos haar dus voel het al gauw niet meer op
Mijn dochter had een enorm punthoofd na een vaccuum verlossing. Was de volgende dag al zo goed als weggetrokken (ik zag het late pas op de foto's) en na een week of 2 zag je niks meer. Zoontje kwam er wel zelf uit, maar wel wat verkreukeld zoals de huisarts dat noemde en had ook een hematoom aan een kant. Dat duurde wat langer voor het weggetrokken was, ik denk een maand of 2, maar uiteindelijk helemaal goed gekomen.
Ja de bult is wel gegroeid in de eerste week, toen begon hij ons pas echt op te vallen ook Volgens het cb kwam het doordat mijn zoontje voor de bevalling al 4-5 weken volledig ingedaald in mijn bekken had gelegen. Maar trok dus na een paar weekjes ook echt volledig weg, nu helemaal niets meer van te zien
Bedankt voor jullie reacties! Stelt me gerust .. Toch even 'schrikken' als je een bult op het hoofd van je pasgeboren baby ziet... Fijn te horen dat het bij jullie is goedgekomen!
Dat herken ik wel ja! Wij zagen de bult pas na een week (de kraamhulp was toen al weg) en ik ben gelijk naar het inloopspreekuur van het cb gegaan toen gelukkig dus niks ernstigs en zoals je leest komt het helemaal goed! Geniet lekker van je kleintje
Onze dochter (Juni 2016) had een cefaal hematoom. Aan de rechterkant van haar schedeltje zat een grote bult. Wij zijn ermee naar de kinderarts geweest en die heeft het cefaal hematoom vastgesteld. Normaal gesproken gaat zoiets binnen een aantal maanden weg. En inderdaad, nu (na 4 maanden) is deze bult al een stuk minder en valt nauwelijks meer op. Wel goed in de gaten houden - de bult is gevuld met bloed en hersenvocht en kan op den duur verkalken, waardoor er bot groeit. Dit moet dan door een plastisch chirurg weggeschaafd worden. Een kind heeft daar zelf geen last van, behalve natuurlijk rond het gedoe rondom zo'n operatie. Als je je echt zorgen maakt, maak dan een afspraak bij de huisarts. Die kan je eventueel doorverwijzen. Of kijk eens voor meer informatie op deze site: Kinderneurologie.eu Al met al geen enkele reden tot ongerustheid. Ik weet hoe je je voelt, ook ik was in het begin er niet helemaal gerust op. Maar als je eenmaal ziet dat de bult vanzelf wegtrekt ben je al een stuk geruster.
ons zoontje had na de vacuum ook een bult maar dat was niet met vocht maar met bloed...vond het echt heel lang duren voordat hij weg was...ik denk pas toen hij 6 weken oud was. Toen was hij opeens na 2 dagen weg gelukkig.