''vroeger'' , een paar maanden terug dus , at mijn dochter als een dijker en groeide ze ook als een dijker. ze was ruim 2 maanden terug 9897 gram, nu 2 maanden later 9745 gram. dat afvallen komt denk ik door het bewegen, kruipen en lopen langs de talfes en stoelen. maar nou eet ze ook vele malen minder !, ze eet helemaal geen groente meer alleen der stukjes aardappel eet ze op , fruit gaat sinds vandaag weer goed maar at ze ook weken weinig tot niets. eerst riep iedereen, ah joh ze heeft genoeg reserves ...ja dat is ook wel zo maar het gaat mij om de vitamines die ze nu dus mis loopt met zo weinig groente. normaal at ze 75-100 gram avond eten, nu is dat misschien 30-40 gram... ze via de rapley methode eten, en alles vers. vanavond dus een bordje van olvarit geprobeerd , 12+ en dat at ze wel..omdat ik het haar gaf, zelf wilde ze het natuurlijk niet doen. iemand tips ? of recepten zodat ik dat eens kan uit proberen? ik vind verse groentes namelijk beter dan die potjes en bordjes.
Hoe lang eet ze al minder? Misschien een griepje, verkouden of tandjes? Hier ook een minder dagje, denk dat ze verkouden wordt want ze zat al aardig vol dacht ik te horen. Drinkt ze wel voldoende en hoe is ze overdag?
Zou gewoon die verse stukken aan blijven bieden en niet met die potjes gaan beginnen! Zijn vaak maar periodes en ze gaan vaak vanzelf weer beter eten. Geef desnoods een aardappel extra, want ook daar zitten veel vitamines in! Of maak een verse grove prak die je voert als ze dat wel wil? Hier waren die fases vaak oorzaak van doorkomende tanden en ging het na een tijd vanzelf weer beter. Ze nemen vaak toch wel wat ze nodig hebben!
het is nu zn 3 weken aan de gang, ik dacht eerst dat het kwam omdat ze overdag misschien meer eet maar dat valt reuze mee als ik lees hier wat kids allemaal eten op een dag 8:00 halve boterham met 165cc 10:00 stukje fruit ( halve banaan, halve perzik enz) 12:00 halve boterham 100cc koemelk 15:30 cracker met water thee of sap 18:00 groente en aardappelen 19:30 165cc veder staat er altijd een tuitbeker vol sap of water zodat ze altijd kan drinken. het is nu ongeveer 3-4 weken aan de gang dat ze niet zelf meer eet, ik wil idd ook geen potjes geven ..gewoon rapley en verse groentes ze deed dat zo goed ! tandjes denk ik niet , ze heeft er nu 4, en heeft daar behoorlijke last van gehad maar dan vooral met slapen maar nu slaapt ze direct en als een roosje de hele nacht door. griep ofzo heeft ze ook niet