Hallo, Jeffrey is nu tien maanden oud en we gebruiken nr 2 gewoon door. En willen bij het broodje eten gewone melk gaan aanbieden maar wat voor melk? Dacht zelf aan halfvolle melk. En hoeveel mag je aanbieden? Ik hoor het graag van jullie Gr Jessica
Halfvolle melk is prima. Ik gaf volle melk, omdat Jennifer een hele slechter eter was/is en daarom kon zij de extra vetten wel goed gebruiken. Ik zou gewoon een half bekertje geven of een half flesje.
Het cb zegt voor 1 jaar half volle melk na een jaar mag je volle melk geven! Laura drinkt vanaf 10 maanden zo'n 150 ml melk!
wordt ook bijna door iedereen geadviseerd hoor, niet alleen maar door de cb's...dat werd destijds (nu 10 en 7 jr) ook al geadviseerd om gewoon volle melk e.d. te geven voor de vetten die erin zitten, en zo te lezen is dat vandaag de dag nog steeds zo... Mag ik mijn baby ook gewone koemelk geven? Zeker niet tijdens het eerste levensjaar. Magere, halfvolle en volle koemelk zijn ongeschikt voor je baby. De samenstelling ervan is immers niet afgestemd op een zuigeling: De vertering verloopt moeilijk. Het teveel aan eiwitten belast je baby's nieren en een teveel aan eiwitten kan tot zwaarlijvigheid leiden. Koemelk bevat te weinig koolhydraten, ijzer, vitamines en essentiële vetzuren. Je baby krijgt te weinig energie binnen, waardoor zijn normale groei wordt verstoord. Vanaf 12 à 18 maanden kan volle koemelk wel. Je baby heeft dan elke dag een halve liter melk nodig. Je mag ook andere melkproducten geven: yoghurt, milkshake, kefir, plattekaas, enz. Schakelt je baby na de leeftijd van 12 maanden over op volle koemelk dan is extra vitamine D nodig tot de leeftijd van 2 jaar. Gebruik tot de leeftijd van 4 jaar altijd volle melkproducten. Je baby heeft de vetten nodig voor zijn groei en ontwikkeling.Geef je te veel melkproducten, dan heeft je kind geen zin meer in andere voedingsmiddelen. Zo ontstaat bijvoorbeeld ijzertekort. Geef je kind evenwichtige en gevarieerde maaltijden. Beperk gesuikerde desserten. http://www.kindengezin.be/KG/Themas/Voeding/Flesvoeding/baby_koemelk.jsp