hallo, Mijn zoontje Luuk is nu 550 gram boven zijn geboortegewicht in 4 weken en volgens het cb is dat redelijk, maar zou eigenlijk wat meer moeten zijn met borstvoeding. Hij drinkt ongveeer een half uur de ene borst op dit moment en dan haal ik hem eraf, omdat hij na 20 minuten eigenlijk 5 snelle halen doet en dan een gorte haal. En na 10 minuten zitten er veel tussenpozen in. Uit mijn tweede borst drinkt hij dan ook nog een kwartier. Vindt het erg lang duren. Bij de tweede borst laat hij meestal zel los of ik wcaht totdat hij weer veel tussenpozen er tussne heeft. a het voeden kolf ik soms om te kijkn of er og voeding inzit en dan kolf ik totaal 10 cc dus denk dat ze dan leeg zijn. Nu komt hij netjes om de drie uur. Soms slaapt hij de nacht door. Geeft wel vaak een mondje terug soms 3. Hij ligt ingebakerd en krijgt enkelt een speen als hij in slaap moet vallen omdat hij dan graag aan mijn pink sabbelde. Zijn ontslasting is geel met vleugje groen erdoor. Hij heeft altijd en volle lasluier, ook om de drie uur. kan het een stille hongerbaby zijn? Of is mijn voeding niet goed? het maakt mij erg onzeker en dacht echt dat hij voldoende kreeg. meestal als hij gaat huilen dan beginnen mijn tepels al te lekken. Hoe belangrijk is b12 met borstvoeding? Effe andere vraag. Gr Gaby
Hallo Gaby, Meid, wat proef ik onzekerheid in je vraag. Excuses voor het late antwoorden, een griepje en de Sint hebben de boel aardig opgehouden hier. Hoe gaat het nu bij jullie? Ik denk dat het gewoon heel erg goed gaat bij jullie!!!! Je bent echt heel goed bezig en persoonlijk zou ik me om het gewicht geen zorgen maken. Je let echt goed op Luuk. Je let op het aantal plas en poepluiers. Je let op hoe de voeding gaat en je gebruikt het fopspeentje met beleid. Je doet het echt heel goed! Als je dan nagaat dat we graag zien dat kindjes met uiterlijk 2 weken terug op geboortegewicht zijn en daarna de eerste 3 mnd ongeveer 90-200 gram per week aankomen. Als ik naar jouw bericht kijk en zie dat vanaf de geboorte er gemiddeld 135 per week ik bijgekomen.......tja, dan kan het altijd meer zijn maar te weinig is het zeker niet. Ik heb natuurlijk niet ene heel beeld want voordat je zoiets (en zeker op het CB) zegt moet je ook naar het hele plaatje kijken. Hoe zijn jullie, de bouw, etc. Belangrijk is dat hij zelf wakker wordt voor de voeding en vrolijk en alert is. Op devolgende link kan je nog meer lezen en zelf de gewichten bijhouden op borstvoeding groeicurves. Misschien leuk om te lezen. Groeicurves | Groeicurves voor iedereen Op dezelfde site staan ook verschillende stukjes over BV en inbakeren. Misschien hen je ze anders hierbij de link Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Inbakeren bij borstvoeding Succes Ilse