Hallo dames, Ik geef nu bijna 8 maanden borstvoeding aan mijn zoontje. Nu is het zo dat hij sinds een paar dagen (FLINK!) bijt in mijn tepels, dan laat hij even los, en daarna drinkt hij weer rustig. Maar sinds vanmorgen wil hij helemaal niet meer drinken!!! Hij heeft vanochtend om 4 uur bij mij gedronken en sindsdien niet meer!!! Ik leg hem wel aan, hij hapt, bijt en laat direct weer los. Ook huilt hij de hele ochtend al ontzettend, tja hij zal wel honger hebben?! Wat kan ik nu het beste doen, zodat hij niet meer bijt/wel gaat drinken? Alvast bedankt!
Heb je al gecheck op spruw? Dat doet pijn bij het drinken. Dit zou het bijten en loslaten kunnen verklaren. Of misschien een aft of een ander zeer plekje in z'n mond of op z'n tong? Spruw zie je meestal aan witte vlekjes aan de binnenkant van de wangen of lippen. Of wit beslag op de tong wat er niet af is te poetsen.
En als je kolft en dan je melk uit een flesje geeft??? of voorzichtig met een bekertje als bij cupfeeding?
Mijn zoontje is net een beetje aan het herstellen van de griep en dat begon dus precies zo. Bijten, niet willen drinken (wel huilen). Twee dagen later bleek het de griep, en vandaag is al weer langzaam beter aan het worden. Misschien is het dat bij jouw zoontje ook?
Dank jullie wel voor de reacties!!! Spruw heb ik nagekeken, dat is het niet. Hij is wel een paar dagen niet fit geweest, luchtweginfectie en beginnende longontsteking, daar heeft hij AB voor gehad. In die tijd dronk hij wel goed, maar nu dus minder. Vandaag gaat het nog steeds niet helemaal goed, maar wel wat beter dan gisteren. Hij huilt (lees; krijst) af en toe wel de boel bij elkaar... Ik vertroetel hem maar even lekker, want hij schijnt zich inderdaad niet helemaal 100% te voelen!
Waarschijnlijk heeft hij al een tijdje minder goed uit de borst gedronken omdat hij die luchtweginfectie had, waardoor je productie wat lager is geworden of de melk wat minder snel toeschiet. Vaak hebben ze als ze zo zijn ook gewoon ergens pijn. Misschien helpt het al als je zorgt dat de melk wat sneller toeschiet door je borsten te masseren of met vlakke hand cirkels over je tepel te wrijven, zodat hij meteen melk krijgt (of desnoods heel kort even de kolf er op). Zit hij eenmaal vast, dan even wat borstcompressie, zodat hij voelt dat zijn werk beloond wordt.
@Dirksmama, ik heb je advies en tips toegepast en het gaat nu weer een stuk beter! Als jij toch niet op dit forum was!!! Dank je wel!