Een tijdje terug had de kleine soms wel 5 x per de dag de hik,nu sommige dagen helemaal niet...is dat wel goed,ik ga gelijk weer zitten denken...en ben dan bang dat de kleine niet meer geboeg vruchtwater ofzo heeft....
zolang hij voldoende beweegt is er niks aan de hand, anders, als hij ook niet genoeg meer beweegt vk bellen.
Ik zou me kunnen indenken dat zijn middenrif wat meer gegroeid is, en nu dus niet meer zo spastisch(=hikken) is. Bij mijn kleintje werd dat pas na de geboorte beter, En is er in een paar maanden overheen gegroeid. Maar dat kan natuurlijk ook al voor de geboorte gebeuren..
Bij mij is dat precies hetzelfde! Vanaf ongeveer 39 weken heeft mijn kleintje ook veel minder de hik. Ik heb dit voor gelegd aan mijn gyn en zij vertelde mij dat hij steeds meer het ritme aan gaat nemen van een pasgeboren baby dus relatief veel slaapt (en als hij slaapt kan hij geen vruchtwater drinken). De gyn gaf aan dat dit heel normaal is aan het einde van de zwangerschap. Mijn kleintje heeft nu nog maar af en toe de hik. Zolang je je kleintje goed voelt bewegen is er niets aan de hand, zo is mij verteld.