Waarom 2e borst aanbieden?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ingeltje, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoihoi, ik heb 2 vragen!

Tweede borst aanbieden

Ik heb tijdens mijn kraamweek maar 1 borst leren aanbieden. Julian leek er genoeg aan te hebben.
    Nu vraag ik me af wat de theorie is achter het aanbieden van een 2e borst. Ik vraag me namelijk af of ik dat ook niet moet doen.
    Julian drinkt nog steeds 7 á 8 voedingen per dag en ik ben benieuwd of dat kan komen doordat mijn borsten te weinig aanmaken misschien?

Met kolven beginnen
    Ook wil ik beginnen met kolven omdat ik straks ga werken. Ik wil proberen om de productie een beetje te verhogen, maar met 7 á 8 voedingen houd ik niet echt een extra kolfbeurt over.
    Wat ik nu meestal doe is de ene borst geven en de andere afkolven, maar soms komt er maar 20cc uit en ik heb soms bij de volgende voeding dan 2 slappe borsten, ik weet niet of er dan nog wel genoeg inzit.

As vrijdag ga ik een avond weg. Wil graag 2 voedingen achterlaten, maar ben bang dat ik de flesje niet volkrijg :(

Alvast bedankt

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi,

tweede borst biedt je aan om gelegenheid te geven voldoende te drinken. vaak laten kindjes los en dat is het dan, terwijl je ze na boeren of even overeind als ze aan worden gelegd toch nog even wat drinken.
    ook maak je zo voldoende aan. (extra stimulans)

kolven kun je ook een uur na het voeden doen, dus tussen 2 kolfbeurten in.
    op www.borstvoeding.nl kun je doorklikken naar de VBN, daar kun je folders downloaden waar alles in staat wat je kan helpen bij het kolven!

dubbelzijdig kolven helpt vaak ook wel. en kolven moet je gewoon regelmatig doen!

succes en fijne avond!
    heidi margit

Deel Deze Pagina