Steeds minder willen drinken hoe aanpakken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door frannie82, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dit al eerder verteld maar het wordt nu steeds erger. Ons meisje drinkt in totaal maar 140-160 cc uit de fles en van restanten maken we uit nood maar pap. Maar het wordt alleen maar edvatrger. Ander vocht wil ze niet uit de fles en de tuitbekers snapt ze niet: avent, nuby, kruidvat en babydump. Zoals vanmiddag, ze weigert te drinken (neocate) toen in kommetje gedaan en een appeltje erbij geraspt; helemaal op. Diksap er doorheen ook,al geprobeerd dat ging 1x goed. Iemand die dit ook mee (heeft ge)maakt?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze drinkt dus maar ongeveer 70 cc per keer nooit meer een hele fles zelfs de eerste niet! We zijn al blij als er 500 voeding in komt daarom dat we maar pap maken maar dat heeft ze misschien ook wel in de gaten nu.

3. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hier ook aan de hand gehad, en denk dat het aan de leeftijd ligt. eet ze al groente en fruit??? want dan is 500 cc per dag ok he. dit halen wij soms en soms niet.
    ander drinken wil ze hier ook niet echt en de teutbekers ja snappen doet ze dat ook nog niet bepaald.

pap maken van overschot wou ze hier ook niet. wel de pudding en yoghurt van nestle. plots is ze 5 w super gaan eten, maar momenteel is het ook weer pak minder en soms weer krijsend. ik probeer het me ni aan te treken, maar weet wel slecht eten= slecht slapen

succes

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Aha... dat slechte slapen is nu ook begonnen maar ze is niet vervelend ze ligt te kletsen en te brabbelen. Wij kunnen geen yoghurt of pudding geven ivm die vervelende koemelkallergie. Vanmiddag heeft ze 100cc flesvoeding gemixt met een half peertje en wat rijstebloem nagenoeg op. We zitten nu al aan de 500 en ze heeft vanmorgen ook een avocado/banaanhapje op.

Het lijkt me toch niet normaal dat ze 's ochtens zo snel stopt met drinken zeker de eerste fles die ging voor de bijvoeding altijd leeg maar ja. Ben nu al 3 dagen bezig om weer enigzins structuur er in te brengen maar dat lukt niet echt. Elke keer slaapt ze als het weer bijna tijd is om wat te eten/drinken.
    Heb wel het idee dat onze hele dag hier om draait en hoop echt dat het een fase is!

Verder krijgt ze straks nog warm eten en daar zit ook weer vocht in en dat gaat bijna altijd tot de laatste hap op.

Morgen gaat ze weer naar het kinderdagverblijf (is al even niet geweest) en ik hou mijn hart vast. Maar ik schrijf maar alles op en ze moeten het maar doen zoals we het nu ook doen.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het zijn doorkomende tandjes! Gelukkig.... Gisteravond mochten we opeens niet meer poetsen. Ze geeft verder geen krimp gaf geen tekenen van pijn. Nu geven we standaard chamodent en ze drinkt weer. Net laatste fles 135 gedronken. Helemaal blij! Die chamodent houden we er dan maar even in....!

Deel Deze Pagina