kinderstoel stokke

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sweetlakecity, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Mijn kleine meid gaat staan in de kinderstoel.
    Wie heeft dat ook?
    Nu hebben we de tree naar onder geplaatst van eten ging niet meer. (leek net een computerspel waar je wat in moest stoppen)
    Maar ze zit nu met haar voeten op die stang te spelen want ze wil zo graag staan en bewegen in die stoel.

Iemand tips die dit herkent of gewoon zo laten en wachten tot ze niet meer wil staan ofzo?

Heb geen tuigje gekocht want ik vond dat onzin. Leek me dat je die niet lang hoeft te gebruiken en voor dat geld vond ik het te duur.

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Staan in de triptrap? Mijn dochter heeft dat eigenlijk nooit gedaan... neem aan dat je wel de beugel er in hebt? Eigenlijk pas nu de beugel er uit is gaat ze wel eens staan en dat is sinds deze maand pas...

Ik denk dat staan ook helemaal niet kon toen de beugel er in zat. Misschien moet je het zitplankje wat meer naar voren doen? Dus brede zitvlak, dan kan staan denk ik niet meer...

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    op t werk hebben we die ook en ze gaan er zeker in staan ja ;)
    maar een tuigje is toch echt n oplossing ..
    of proberen om t zitgedeelte kleiner te maken zodat ze er niet meer op kan draaien om voetjes erop te krijgen :)

succes

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd een tuigje, een hele goede oplossing, heb ik ook in de stoel en sindsdien kan mijn zootje niet meer gaan staan in de kinderstoel.

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb de zelfde kinderstoel en het zelfde probleem nu je zegt inderdaat het plankje stukje naar benden. want ik wil ook geen tuigen

6. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik heb ook hetzelfde probleem. Maar het plankje 1 standje lager gezet, dus onder dat metalen ding en dan gaat ze nog wel staan, maar niet zo hoog als eerst.
    En als ze zo staat te springen in die stoel krijgt ze gewoon geen hap, dus elke keer zit ze even stil om te happen en dan gaat ze weer staan :D.
    In het begin zat het eten soms op haar wenkbrauwen omdat ik dan net een hap wilde geven als ze opeens ging zitten.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik weet het eigenlijk niet want ik heb mijn zoontje pas sinds een week of twee op de Stokke en daarvoor op een gewone kinderstoel. Hij gaat niet eens echt vaak staan maar hij is ook al anderhalf. Bij de prenatal heb je voor zes euro een tuigje die je ook aan de kinderstoel kunt bevestigen. Misschien een tip?

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Overigens gebruiken wij dat tuigje voor als ie echt niet in de kinderwagen wil maar ook niet los kan lopen ivm drukke weg naast de stoep (Hij is vliegensvlug!). Dus misschien komt het tuigje later nog eens van pas? En voor zes euro kun je ook niet echt een miskoop doen...

9. Chantico

Chantico Niet meer actief

Inderdaad, hier doet ze dat ook wel eens. Ik denk dat het voetenplankje naar beneden doen, het zitplankje wat smaller maken en de stoel in z'n geheel iets verder onder de tafel schuiven (zodat er minder ruimte is voor de buik) wel wat helpt.

En anders zo'n tuigje, als het echt onveilig is. Maar ik heb dat ook liever niet. Ben net zo blij dat ik een stoel heb waar geen tuigje in zit. Bij de vorige zat dat wel en daar kwam ik regelmatig met m'n vingers tussen (bloedblaar!) en Ise knoeide ook altijd op het tuigje, terwijl dat vast zat aan de stoel en niet in de was kon...

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ja hier gaat ze ook staan. je bedoelt op de onderste plank zodat ze half tegen de beugel aanhangt en zo staat? hier ook. (de plank moet weer lager, maar ben de imbussleutel kwijt:))
    ik doe er nog niet veel aan. de plank zit nu net onder de stang, dus misschien dat ze daar straks ook op gaat staan?

11. Chantico

Ik had nog een hele berg Ikea imbussleutels liggen, die passen ook!

12. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D daar moet ik er een heleboel van hebben, maar ik denk dat die bij die van de stokke liggen:D de zolder word een beetje verbouwt en daar staat alles, maar kan het niet vinden. (morgen toch nog maar eens zoeken;))

13. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Mijn dochter gaat ook staan, maar het kan hier geen kwaad. Ze kan er niet uitvallen of omvallen en ik zit er natuurlijk altijd bij. Je kunt het zitplankje wat meer naar voren schuiven, dan hebben ze wat minder ruimte om te staan, maar is het ook wat krapper om je kindje er in te zetten.

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dames ik wil jullie even bedanken:D bedacht me net dat ik op zolder nog een tafeltje en stoeltjes van de ikea heb staan in de doos. dus het sleuteltje daaruit gevist:D
    wil al weken mijn box weg. vorige week dacht ik: nu ga ik hem naar zolder brengen. maar mijn imbus sleutel was kapot (er zaten geen hoekjes meer aan) en dat is dezelfde maat als die van de ikea en de kinderstoel:D
    dus de box is uit elkaar. hehe;)

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

brenjomi> hahhaa gelukkig zeg :)

Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht dat ik de enige was die wel eens haar eten in haar wenkbrauwen smeer :-s

Ben benieuwd wat de oplossing is. Nu dus maar het voetenplankje naar beneden gedaan.

16. Chantico

Handig hè, Ikea ;)

Begrijp ik nou goed dat Lydia het zitgedeeltje juist smaller maakt, zodat kindje niet kan draaien en voeten erop, en Sukkie het zitgedeelte juist breder maakt, zodat ze minder ruimte heeft voor de beentjes? Hmm, wat zou hier het beste werken? :( :)

17. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hier ook de tripp trapp en Dean ging er ook steeds in staan!!
    We kregen er wat van....dus toch echt een tuigje gekocht en nu gaat het goed.

Liefs Mirre

18. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Het tuigje biedt hier ook de oplossing (via marktplaats!)
    En het plankje naar beneden.
    Nouja, het hoort er een beetje bij. Hihi...succes!

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ben ik even blij dat die van mij dit nog nooit heeft gedaan :D

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij gebruikten gewoon een broekriem als ze gingen staan werkt net zo goed :)

Deel Deze Pagina