Onze zoon (9 weken) wordt elke nacht stipt om vier uur wakker, ongeacht hoe laat hij de laatste voeding heeft gehad. Hij heeft geen honger, is binnen een paar minuutjes weer getroost meestal. En wordt dan tussen vier en vijf nog een paar keer wakker, en is dan weer binnen vijf minuten getroost met zijn speen. Wat zou dit kunnen zijn? Hij heeft dan geen honger volgens mij, en is ook niet koud of heeft een vieze luier. Het zal uiteraard vanzelf overgaan, maar ik zou hem er graag bij willen helpen (en mezelf ook )
elke baby wordt tijdens het slapen wakker...soms kunenn ze zelf gelijk weer in slaap komen/vallen...maar meestal als ze zo klein zijn hebben ze nog hulp nodig... je zzegt geen honger? mss wel trek...en wordt ie daar van wakker...kan ook zijn dat ie nog moet wennen aan het "doorslapen"...( neem aan dat ie dat dan al doet, aangezien jij zegt dat ie geen honger zal hebben?)
hoi..Wij hebben dit met onze zoon gehad tot zeker een maand of 4, toen begon hij met doorslapen. Sinds enkele weken wordt hij af en toe de nachten ook even wakker.De ene keer slaapt hij uit zichzelf weer door en soms moeten wij even de speen erin doen dan knort ie weer verder. Volgens CB kan dit te maken hebben met dromen of met de normale slaapciclus zoals wij die ook hebben alleen worden wij er niet wakker van maar sommige babys dus wel. En nu met de wintertijd is het ook weer even drama..........tanden op elkaar en doorgaan dus. Vlg week gaat onze zoon een nachtje logeren zodat ik en mijn man 1x een nacht door kunnen knorren en uit kunnen slapen..tipje
onze kleine man zit ook in zo'n fase nu. Begon met een maand of 3,5, gaat nu wel iets beter. Elke keer ff speentje erin en dan kan ie weer even uurtje of 2 slapen en dan wordt ie weer wakker. Nu gaat het alweer beter en wordt ik minder wakker. Liefs
trootst jezelf..hier een een zoontje van ruim 15 maanden die ook altijd rond hetzelfde tijdstip wakker wordt en ook weer inslaap valt nadat ie een knuffeltje heeft gehad. er is niks aan de hand geen honger geen volle pamper enz enz. hij wordt gewoon even wakker. naja niks aan te doen..de ene keer wilt hij wel een flesje...de andere keer niet. ik had hier trouwens niet zo lang geleden al een topic overgeopend en heb erg veel waardevolle tips gekregen van andere mama's. zooo waardevol zelfs dat mijn zoontje vandaag pas om 09.30!!!!!!!!!! wakker werd! en hij sliep vanaf half 8 de vorige dag. mijn man en ik zaten al te ontbijten toen we hem eindelijk hoorde roepen.
Mijn zoontje werd ook standaard om 04.00 wakker (als hij om 20.00 of 23.00 naar bed ging) Het werd vanzelf later. Nu heeft hij weer een ander schema
Bedankt voor de tips. Het is dus heel gewoon blijkbaar, ik herinner het me niet van de oudste. En het zal dus wel weer ooit overgaan. Vermoedde ik al, maar je vraagt je toch altijd af of er niks raars aan de hand is. Misschien heeft hij idd toch ook een beetje trek. Voorheen kreeg hij ook wel een voeding rond die tijd, maar omdat hij twee keer alweer sliep toen ik met de fles boven kwam, zijn we daarmee gestopt.