Toen mijn zoon 4 maandjes oud was wisten we dat hij een helm op moest De fysio kwam en heeft ons dingen geleerd om zijn voorkeurshouding te veranderen Nou 6 maandjes oud en ik maak een afspraak bij het z-huis Zegt die vrouw "die en die datum" Ik zeg "maar dat is over een maand!" Ze zegt "ja maar dat geeft niks " "Uhm hij moet toch gelijk een helm?" "Nee hoor mevr u heeft nog genoeg maanden over..." Ik met mijn stomme kop dacht dat die trien gelijk had... Voelde me er vreemd bij,maar... Mijn zoon heeft nog steeds een halve cm verschil aan de rechterkant En al gaan we nog een maand door,het zal niet meer baten... Voel me zo klote tegenover hem,dat zijn hoofdje nooit echt bol zal zijn... Komt er ook nog bij dat die helm dokter zegt: "Oww mevr u heeft ook een afplatting? Dan is het bij u zoon dus genetisch..." Hij is nu één jaar dus die halve cm zal nooit meer bijtrekken... Bah...:x
Hè meid kan me voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt. Je zou nog kunnen overwegen naar een osteopaat te gaan. Die behandelingen hebben bij mijn dochter én nichtje erg geholpen tegen afplatting.
Wat je het beste kunt doen is je fysio vragen welk ziekenhuis als eerste plek heeft want idd dat is lang. En ja je hebt dan nog een paar maandjes maar wellicht is die ene maand wel heel erg nodig geweest. Succes!!
Ja dat wel hij had een vlak afgeplat hoofdje van links naar rechts En echt zo afgevlakt dat als je er drinken op zette dan bleef die gewoon staan En nee niet uitgeprobeerd whaha Zijn hoofd is nu boller en de extreme is er echt af,de helm dokter zei dat als hij nu bij hun zou komen dan geen helm Maar...IK zie het IK weet het... ...
Ik zou weer bellen en op je strepen staan en anders misschien ergens anders heen? Liever wat verder rijden en een rond koppie dan dichtbij en dat het niet helpt. Ik moet ook 50 minuten rijden voor het helmpje.
dames: hij is al 1 jaar oud!helm gebruik je tot een jaar oud. afspraak dus veel te laat gemaakt. pfff, echt baalen. maar goed, misschien wordt het steeds beter met de leeftijd? en dik haar inderdaad.
Balen zeg! Als het allemaal eerder had geweest had het wel goed gekomen dus?! Met 1 jaar is het schedeltje helemaal hard dus denk ook iet dat een osteopaat iets kan doen (vraag me uberhaupt af hoe die dat kan doen eigenlijk...)
Ach meid, mijn dochter heeft ook een afplatting.....daar maak ik me helemaal geen zorgen over! ( in het begin wel hoor) Je wil niet weten hoeveel kinderen het hebben. Gedurende de jaren zal het verschil nog kleiner worden!
Een meisje is makkelijker qua verstoppen van de afplatting dan een jongen Bij mij zag mijn man het ook eerst niet totdat hij me over mijn haren streek voor de eerste keer Hij schrok er gewoon van whaha
Laat het los. Je weet helemaal niet of dit komt doordat de helm een maand later is aangemeten. Voor hetzelfde geld had dat helemaal geen verschil uit gemaakt. Bovendien, lang niet iedereen heeft een perfect rond hoofd. Mijn man ook niet. Mijn zoontje ook niet. Jij als ouder ziet dat wellicht omdat je er zo op gefocust bent, maar geloof me, verder ziet waarschijnlijk niemand het. Moeten we dan allemaal zo perfect zijn?
Het is niet het perfecte wat ik graag zou willen Maar wil gewoon niet dat hij geplaagt word op school later...
Maar als je heel reeel kijkt, is het echt zo erg? Heb je het al eens aan mensen in je omgeving gevraagd? Ik bekeek zojuist het hoofdje van mijn zoontje en ik denk dat zijn afwijking ook wel minimaal een halve cm is hoor. En ik geloof echt niet dat anderen dat zien. Nu heeft ie wel veel haar, dat scheelt. Kinderen worden bovendien echt niet zomaar om een uiterlijk kenmerk gepest. Die angst zou ik echt laten varen, voordat je hem projecteert op je zoontje.
Als ik dit stukje lees, zou ik als ik jou was echt het advies van Yukl volgen. Jij kunt jouw onzekerheid en angst naar hem overbrengen, en dan wordt hij onzeker over zijn uiterljk, terwijl het voor andere mensen misschien niet eens zichtbaar is. Snap je? Kinderen kijken bij elkaar echt niet of hun schedel wel recht is. Als je hem twee verschillende schoenen bij elkaar aantrekt, dán wordt ie gepest
@ TS Er is nog hoop hoor, mijn zoon, die inmiddels 6 is,had toen hij 1 was ook nog een duidelijk zichtbare afplatting. Maar in de loop der jaren is dit zover bijgetrokken dat je er niks meer van ziet. En los daarvan, heeft volgens niemand een perfect ronde schedel. Maar kan je gevoelens wel voorstellen hoor.
Ben blij met jullie reacties Wil het ook loslaten Denk dat als deze maand voorbij is en we kunnen er ECHT niks meer aan doen dat het dan gewoon accepteren is
mijn zoontje heeft ook een afgeplat hoofd. hij is nu 3 en het valt me niet meer op. En ik heb ook zoiets van,er zijn ergere dingen en ik weet zeker dat hij later heus wel verkering krijgt. niemand is perfect dus een hoofd hoeft ook niet perfect te zijn!! (ik bedoel dit gewoon positief om je op te fleuren hè)