hoi hoi kom ik weer haha nu 2 weken lang wil youame eerst in der eigen stoel eten en na een paar happen tikt ze me aan en zegt zitten zeg ik nee gewoon in je eigen stoeltje zitten en dan wil ze niet meer eten pas als ze bij me op schoot zit maar dan kan ik amper eten zodra ik nee zeg wordt ze boos en gaat ze staan in der stoel en wil ze eruit en krijgt een erge driftbui met gevol dat ze zich afzet tegen de tafel en bijna achterover valt met stoel en al op de strafplek helpt niet wat moet ik doen herkent iemand dit?> groetjes marline
Ik zeggen, net als bij al het ongewenste gedrag, negeren. Ik hou zelf de kinderstoel altijd op de grond door mn voet er op te zetten zodat ie niet achterover kan kiepen. En dan gaat madam haar gang verder maar. Eten doe je in je eigen stoel of niet. Meer opties zijn er niet. Succes ermee!
Wanneer Misha dit soort gedrag vertoont gaat ze na een waarschuwing een minuut de hoek in. Daarna weer terug in de stoel. Gaat ze gewoon door, dan HUP weer een minuut de hoek. Net zolang tot ze weer gewoon doet en eet. Dan maar tot in den treure heen en weer pendelen van tafel naar hoek, maar haar zin geven zou ik in deze noooooit doen...Meestal werkt het hier wel door 1x de hoek te gebruiken, ze vindt het daar echt NIET leuk, maar het is ook al een keer voorgekomen dat ze terugkwam aan tafen en doodleuk door ging klieren. Dus hup, rechtsomkeert, terug naar de hoek....vond ze niet leuk Maar daarna ging ze wel (zij het nog hevig nasnikkend) lekker eten..Nu hoeven we eigenlijk maar 1x te waarsschuwen en te zeggen dat ze anders in de hoek moet. Dan zegt ze op d'r allerliefst "neeeee" en eet weer door. Dus strafplekken werken erg goed, maar dan moet je er wel heel erg constequent mee omgaan als ouders zijnde...
Esmee heeft dit ook een week gedaan, maar ik heb hier nooit aan toegegeven! Ze eet nu naast mij op dezelfde stoel als ik, dus de kinderstoel wordt niet meer gebruikt, gaat prima!