hoeveel groot is de kans dat het nog misgaat.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ingridenremco, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingridenremco

28 jun 2008
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    DEN HAAG
    als je de 20 weken echo hebt gehad en die was goed hoe grrot is de kans dat het nog misgaat dat je kindje dood gaat ben inmiddels bijna 24 weken zwanger.
    groetjes ingrid

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi...

Denk niet dat je daar bij stil moet staan...
    Tja die dingen gebeuren, maar om daar nou echt over na te gaan denken....

Mijn vorige vk zei.. elke fase in een zwangerschap heeft zijn eigen risico's...... en denk dat dat wel klopt....

Zou trouwens zo geen aantallen weten....

xxmona

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik zou daar toch echt niet over na gaan denken :(

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Hoi,

Het kan natuurlijk de hele zwangerschap misgaan, maar denk dat de kans gewoon wat kleiner wordt hoe langer je zwanger wordt.

Maar je vooral niet te druk over maken, niemand heeft voorspellende gaven. Als alles goed was op de echo zou ik daar ook vanuit gaan en lekker gaan genieten!

Ps, vragen zijn volgens mij nooit raar....

Groetjes Natascha

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Kans is heel klein maar probeer eens wat vertrouwen te hebben in jezelf en je vriend / man.

6. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Idd.. Als je overal over na gaat denken word je ook niet gelukkiger hoor! Je kunt morgen bij wijze van ook tegen een boom aan rijden. That's life! Eén grote onzekerheid. Maar de kans dat het nu nog fout gaat is erg klein!

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Kans ik klein,het kan zelfs nog fout gaan tijdens de geboorte,erna of later in het leven,probeer er niet bij stil te zijn en probeer te genieten van het moment;)

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    het kan altijd misgaan, ook tijdens of ná de geboorte. maar sta daar niet bij stil; het heeft geen zin. probeer te genieten van je zwangerschap, en straks van je kindje, da's beter. ;)

9. Niet meer actief

Tegen mij werd gezegd dat als je met 10 weken een echo gehad hebt, en het hartje goed kloppend te zien was, en het kindje groot genoeg is, er nog maar 1% kans is dat het mis gaat. Dus met 20 weken is er helemaal weinig kans..
    Maar goed, er kan natuurlijk altijd nog iets misgaan. K heb verhalen gehoord waarbij een arts een pasgeboren kindje uit zijn handen liet glijden en het kindje nog geen minuut na de geboorte alweer overleed.. Of je krijgt een autoongeluk.. altijd is er wel iets wat er kan gebeuren.. maar de kans dat dat gebeurt is ZO KLEIN dat je je daar echt niet druk om moet gaan maken hoor! Gewoon lekker genieten van je zwangerschap...;)

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Na 12 weken is het 1% en na 20 weken is het nog steeds 1%. Sterker nog, na 40 weken is het nog steeds 1%. Maar cijfers zeggen niets. Het overkomt je of het overkomt je niet, zo simpel is het. Doe het jezelf niet aan door zo bang te zijn. Ik weet dat het moeilijk is, maar je kunt er toch niets aan doen en stress maakt het er niet beter op.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

wat heb je eraan als die kans 1% en het gebeurt je dan toch nog? Niks toch? Genieten dus van wat je nu hebt en vooral niet met zorgen vooruit kijken! Als het gebeurt, gebeurt het en als het niet gebeurt, gebeurt het niet. Je kunt er helemaal niets aan doen om dat te voorkomen... dus geniet gewoon!

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Precies Rozemarijke, die 1% zegt niets als het je overkomt. Het overkomt je, of het overkomt je niet.

13. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai meis,

Ik snap je vraag wel hoor.......sta er zelf ook nog wel eens bij stil..
    Vooral als je dan weer een steek hebt...of bandenpijn of weet ik veel..
    Ik ben ook een paniekerig typje wat dat betreft.
    Ik ben pas echt gerust wanneer ik de kleine in mijn armen heb...ondanks dat de 20 weken echo helemaal perfect was en onze kleine het helemaal geweldig doet blijf ik angstig dat t fout gaat...
    Ik denk dat iedereen dat wel heeft hoor

Probeer wel te genieten van deze mooie tijd :D

14. jootje24

jootje24 VIP lid

11 mei 2007
    6.053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    ik denk inderdaad ook dat iedereen die onzekerheden heeft.
    maar probeer inderdaad wel te genieten nu het nog kan.

15. music4life

music4life Niet meer actief

ik heb dat ook geha (die gedachtens van kan het) tmis gaan) maar echt probeer te genieten hoor,, ik voel nu sinds 2 wkn ns kindje en dat geeft ook veel vertrouwen,,tegen de echo is het altijd spannend,en daarna ben je weer gerust! en dan slaat de ongerustheid weer toe,ik heb me daar echt voor af moeten sluiten,kijk het is altijd spannend maar het is zo zonde om 9 maanden lang zo te denken
    gniet!

16. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Lekker genieten van je zwangerschap... De kans is heeeeeeeeeel klein. Ik denk er al iet meer bij na. Ze zeggen dat het altijd mis kan gaan zelfs bij de geboorde maar daar moet je niet bij na denken. De kansen zijn heel klein.

Meid geniet van je zwangerschap. Stress is niet goed voor je kindje.

17. wendyy

wendyy Actief lid

10 okt 2007
    463
    0
    0
    ik heb het ook hoor
    elke keer als ik weer ergens een steek of wat ook maar voel ben ik ook soms bang van wat is dit

18. sanne1234

sanne1234 Actief lid

14 feb 2008
    474
    0
    16
    Je kunt ook denken je bent al zo ver! Sommigen halen dat al niet eens, ik hoop dat ik dat mag halen (sowieso nog langer mag ik hopen), het is allemaal zo onzeker.

Dinsdag echo bij 6 weken (in ziekenhuis) en ik ben daar al heel zenuwachtig voor...dus kop op, het komt vast helemaal goed!

19. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik denk dat iedereen wel eens zo'n paniek gedachte krijgt, dat blijft trouwens ook als je baby geboren is. Hoort bij het moeder worden. Maar inderdaad, probeer het van je af te zetten, je wordt er niet gelukkiger van als je steeds maar in angst zit.

Succes!

Deel Deze Pagina