Goedemorgen allemaal, Ik ben een week nogal verkouden, maar nu zit sinds een dag of twee mijn rechteroor dicht. Echt super irritant :x . Je hoort jezelf dan ook harder praten. Mijn verkoudheid lost nu langzaam op, maar mijn oor blijft dicht zitten . Ook als ik gaap of slik ploppen mijn oren helaas niet open... Ik heb gekeken voor druppeltjes, maar ik kan alleen maar druppels tegen oorpijn (heb ik niet) en oorsmeer (is niet het probleem) vinden. Heeft iemand een tip?
ik heb daar een paar jaar terug veel last van gehad, en ben uiteindelijk naar de ha geweest om het uit te laten spuiten, dat was het enige dat permanent hielp, want ondanks dat het na een paar dagen wel weer open "plopte" bleef het terugkomen. als je het wil laten uitspuiten even een paar van tevoren druppelen met olie.
Wat wel s wil helpen als je oor dicht zit door vliegen ofzo is je neus dichtknijpen en dan heel hard proberne de lucht door je neus er uit te blazen. dan creeer je druk en schiet ie vaak weer open.
neus dichtknijpen en dan blazen net als bij het duiken zeg maar... een idee of het bij jou werkt hoor!
Ik ben een beetje bang omdat te doen. Ik heb het laatst geprobeerd, maar toen hoorde ik een hard gekraak.... Dus dat probeer ik liever niet meer.
als je gekraak hoort zit er misschien vocht achter het trommelvlies. Het is misschien verstandig om even langs de huisarts te gaan die kan dan kijken of het niet ontstoken is..