Steeds pijnlijke borsten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Cookie, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ik ben het een beetje beu aan het worden. Sinds de geboorte van Arend geef ik hem borstvoeding. In de kraamweek had ik echt een rode plek op mijn borst. Die is m.b.v. massage, komkommercompres en warmtecompres weggegaan. Maar nu doen eigenlijk sinds het begin af aan al de zijkanten van mijn borsten pijn. Ik voel het constant. Steeds heb ik kwarkcompressen, warmtecompressen en massage toegepast, maar ik wil daar vanaf! Ik wil gewoon borstvoeding kunnen geven zonder pijn! Er is niets te zien zoals die eerste keer en ik voel ook geen bobbel(s).
    Herkent iemand dit? En zo ja, wat heb jij eraan gedaan?
    Het is echt niet leuk meer. :cry:

2. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hoi cookie,
    als ik jou was zou ik eens een lactatiekundige bellen en haar laten kijken naar het aanleggen van je zoontje. het kan zijn dat de pijn daarvan komt. ik herken niet precies wat jij beschrijft maar heb wel lang ook pijn gehad, ook tussen de voedingen door. bij mij ging het wel vanzelf over op den duur omdat mijn zoontje groeide, sterker werd en daardoor beter kon aanhappen.
    Maar jij bent al zo'n poos bezig! Je hebt gelijk, je moet zonder pijn kunnen voedendus vraag professionele hulp! Veel succes.

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nee ik herken het niet.

Misschien kun je deze vraag eens op het bv-forum neerleggen?
    Of een vrijwilligster van de VBN of LLL of een lactatiekundige?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een consult bij een lactatiekundige is een goed idee.
    Heb je tijdens of na de voeding ook pijnlijke steken? Ik zit namelijk in de richting van interne spruw te denken.

5. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts, vandaag was ik er ook, maar kon ze niet goed onderzoeken omdat mijn borst zo vol melk zat dat het er op het onderzoeksbed gewoon uitstroomde!
    Misschien kan de huisarts me wel verwijzen naar een lactatiekundige.
    Soms heb ik wel eens steken ja. Van interne spruw heb ik nog nooit gehoord, even googelen.
    Bedankt voor jullie reacties!

6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Voor een lactatiekundige heb je geen verwijzing nodig. Je kunt via het bv-forum eentje bij jou in de buurt vinden en zelf een afspraak maken.

7. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik heb dezelfde klachten gehad als jij en bij mij was het idd spruw.
    Omdat ik toen alles kolfde (de oudste heeft nooit live gedronken :( ) heb ik het niet herkend omdat ik niet wist dat dat ook zonder live drinken kon ontstaan.
    Bij mij is het uiteindelijk een tepelkloof geworden en toen een borstontsteking...
    Je hebt voor een lakatiekundige geen verwijzing nodig overigens. Daar kun je zelf gewoon naar toe.
    Succes, voeden met pijn is niet fijn :(

8. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    O nee, ik hoop echt dat het geen spruw is!
    De pijn heb ik heel de dag, niet alleen tijdens het voeden. Het lijkt ofdat ik een te strak hemd aanheb, de pijn zit bij mijn oksels.
    Misschien kan het door het kolven komen? Dat mijn borsten overproduceren en dat ze door Arend nooit echt leeg gedronken worden?
    Of misschien is mijn bh niet goed?
    Ik heb nog veel vragen merk ik wel!

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een BH die niet lekker zit helpt natuurlijk ook niet. En overvolle borsten ook niet. Maar ik denk echt dat je het beste even een lactatiekundige in kunt schakelen. Let wel even op dat je er eentje kiest die de officiele opleiding gedaan heeft. Die kun je herkennen doordat ze IBCLC bij haar naam zet. De beroepstitel is namelijk niet beschermd, iedereen kan zich zo noemen. Een geregistreerde IBCLC kun je vinden via de lactatiekundigenwebsite: www.nvl.borstvoeding.nl

10. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Bedankt Dirksmama!
    Tijdens mijn zwangerschap heb ik een informatieavond over borstvoeding gehad. Die werd gegeven door een lactatiekundige uit onze regio. Zij staat officieel geregistreerd. Ik denk dat ik haar maar eens op ga bellen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    O fijn dat je er eentje in de regio hebt. Succes!

Deel Deze Pagina