Wat zouden jullie doen? Nieuwe baan aannemen of niet?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Icecube, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Hallo dames,

Ik zit enorm met een dilemma in mijn maag en ik wil het even van mij afschrijven.
    Als er tips en meningen zijn, hoor ik die graag. Ik heb even een open blik nodig zonder de emoties.
    Ik ben vandaag op 2e gesprek geweest bij een nieuwe baan.
    Ze willen me graag hebben voor 20 uur en een 1 jarig contract. Vaste dagen 2,5 dag doordeweeks.
    Ik werk nu 24 uur onregelmatig en ook in de weekenden met een vast contract.
    We hebben de oppas nu zo geregeld dat mijn man 1 dag in de week thuis is en de andere dagen bij de oma's. (1 doordeweeks, deze oma werkt niet en 1 in het weekend, deze oma werkt nog fulltime)
    Ik heb het al een paar jaar niet meer naar mijn zin bij deze baan en ben toe aan nieuwe uitdaging. Hiervoor heb ik het afgelopen jaar dan ook een andere opleiding gevolgd die ik in november zal afronden, zodat ik een nieuw diploma heb waarmee ik verder kan.

Echter loop ik tegen een aantal dingen aan.
    Mijn man heeft een nieuwe functie gekregen ook onregelmatige diensten en gaat beginnen met een deeltijd HBO studie vast op 1 dag in de week.
    We hadden dus besloten dat ik bij mijn huidige werkgever zou blijven en dat we zouden kijken of het ons gegund is zwanger te worden van een 2e kindje. Zodat ik weet waar ik aan toe ben bij mijn huidige baan en dat ik thuis de rust kan creëren die we de komende jaren nodig gaan hebben.

Nu hebben ze mij benaderd bij een ander bedrijf voor die nieuwe uitdaging die beter past bij mijn bijna afgeronde opleiding.
    Ze bieden mij dus een 1 jarig contract en alleen doordeweekse dagen.
    Dit betekend dat 1 oppas oma sowieso weg valt omdat zij alleen in het weekend kan en wellicht ook de papa-dag omdat hij niet op vaste dagen vrij kan zijn. Dat zou betekenen dat ik voor deze dagen opvang moet gaan regelen. Waar ik nogal tegen op zie omdat het me meer gaat kosten.
    Ook durf ik de stap dan minder snel te maken om aan een 2e kindje te beginnen. We willen proberen niet te lang tussen de kinderen te laten zitten.

Wat zouden jullie doen?
    De nieuwe baan waar ik meer uitdaging in ga vinden voor mijzelf, maar minder zekerheid qua contract en meer opvang moet regelen.

OF bij mijn huidige baan blijven waar ik het niet naar mijn zin heb, maar wel de vastigheid heb, minder gedoe met opvang heb en weinig risico loop met een eventuele zwangerschap in combinatie met mijn vaste contract.

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Tja, ik denk dat je voor die nieuwe baan moet gaan. Makkelijk gezegd hè ;)
    Maar goed, ergens blijven zitten waar je niet happy bent alleen vanwege de zekerheid? Ik zou deze kans nemen. Verder wil je weer zwanger worden, maar dat is juist een onzekere factor. Je gaat er nu vanuit dat dat zomaar gaat lukken. En als het lukt, dan is daar in je nieuwe baan toch ook wel een mouw aan te passen lijkt me? Ze bieden je deze baan niet voor niks aan en je bent zelf ook gaan solliciteren toch? Dus waarom niet? Je man timmert ook lekker aan de weg, jij blijft niet achter!

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou het doen. Oppas regelen lijkt me ook heel onhandig worden als je 2 kids hebt en onregelmatige werktijden.

4. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Eerst zorgen voor je eigen geluk dus de baan die je het leukst lijkt.
    Komt tijd komt raad.

5. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Ik zou ook gaan voor de nieuwe baan. Al is het maar vanwege de nieuwe impuls die je krijgt. Met veel plezier naar je werk gaan zou voor mij de doorslaggevende factor zijn naast alle andere dingen die spelen.
    Succes met het nemen van je beslissing!

6. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    En, heb je al een beslissing genomen?

Moeilijk hoor !

7. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Nog geen beslissing genomen.. Lastig hoor, je weet dat je onder aan de ladder moet beginnen als je iets anders gaat goedn, geheel nieuwe sector. Maar als je dan het financieel plaatje ziet en je gaat er 260€ op achteruit, maakt het de keus nog moeilijker.

8. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik zou het ook zeker doen. je bent al ongelukkig op je werk en dat sloopt op de lange termijn veel meer dan we vaak denken. En 260 is veel geld, maar als je minder ontspanning nodig hebt omdat je werk je energie geeft is dat toch net zoveel waard?
    Zekerheid heb je nooit in het leven, voor zelfde geld duurt het een jaar voor je weer zwanger bent, je kunt toch niet stil gaan staan om wat als redenen?
    En tuurlijk, zouden jullie door deze stap 260 in de min gaan dan is het natuurlijk geen optie lijkt me, maar als je het wel gewoon red zou ik het zeker doen.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

maar je bent gevraagd door de nieuwe werkgever? dan zou ik proberen contract voor onbepaalde tijd te krijgen

zou 1 dag opa en oma doen en dan 1,5 dag kdv. of kun je ene week 2 dagen en andere week 3 dagen werken?

10. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Het is niet zo dat wij niet meer rond kunnen komen met die €260 maar we moeten wel meer opletten en daar komt het feit bij dat de kinderopvang €90 gaat kosten. Dit kost mij dus €350 per maand. Dat is zo'n €4000,- per jaar. Ik vind dit dus wel veel geld en ik neig nu dus ook om het niet te doen.. Ondanks het een hele mooie kans is om eindelijk de stap te kunnen nemen. Geld is wel iets waarvoor ik ook werk..

11. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik zou het persoonlijk niet doen. Tenzij je kan onderhandelen en een vast contract kan krijgen

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Kun je niet wat meer uren werken ipv 20? Dan kun je daarmee het gat misschien dichten?

13. Icecube

Icecube Actief lid

29 jun 2013
    152
    0
    16
    Eindhoven
    Bedankt voor jullie adviezen, ik ga het doen! Ik krijg nu 24 uur ben klaar voor de nieuwe uitdaging!

14. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd meid!

15. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Gefeliciteerd! Mooi aantal 24 uur! Lijkt me perfect :D.

Deel Deze Pagina