Steeds schimmel in antilekbeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Zijn er meer mensen met dit probleem?
    Ik heb de Avent antilekbeker met zachte tuit. In de tuit zit steeds schimmel :x Hij gaat regelmatig in de vaatwasser maar het word gewoon niet schoon. Iemand een tip?

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik was de antilek-beker af met de hand. Dan weet ik zeker dat ik 'm goed schoon heb.
    Wij gebruiken de rietjesbeker van nubby. Ook zo'n onding om schoon te maken. Eventueel kun je met een bodem zout en een paar druppels water en dan heel goed schudden. Dat werkt nog wel eens als een soort schuurmiddel en weet je zeker dat je op onbereikbare plaatsen bent geweest. Is tenminste ook niet schadelijk voor de kleine.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dat is het probleem. Ik deed het eerst emt de hand maar dan kom je helemaal niet in die tuit. Was een onding zeg grrrrrrr

4. Ik heb een flessenrager gekocht bij de kruidvat, gewoon van eigen merk. En de achterkant kun je eruit trekken en dan heb je een heel dun ragertje, waar je de tuit super mee schoon kunt maken. Ik maak daar hier de tuitbekers ook mee schoon, werkt super!

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    past tuit gedeelte in de water koker?
    anders zou je hem daar in kunnen doen en dan uit koken misschien dat het dan weg gaat.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Dit ga ik zeker eens proberen!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En na gebruik gewoon meteen schoonspoelen met water en een sopje en laten drogen? Dan zou er toch geen schimmel kunnen komen lijkt me?

8. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Precies, zo doe ik het ook! Enne ik las over water koker. Pannetje water lijkt me wat handiger. Zo doe ik alles 1x in de week uit koken.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Probleem zit em in die tuit, blijkbaar blijft daar vocht in achter en dat gaat schimmelen. Maar ik ga al jullie tips uitproberen!

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik was na het voeden altijd alle flesjes, eerst in het water met een sopje goed schoonmaken, laten drogen.
    Eind van de dag kook in alles uit, doe ik standaard...

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Uit koken doe ik niet meer, mijn dochter is bijna een jaar. Zit overal in en aan en met alles in haar mond dus uitkoken heeft geen zin.
    Probleem met antilek beker is dat ie normaal gesproken de hele dag er staat en ze kan drinken wanneer ze wil.
    Omwassen na gebruik is dus wat lastig.
    Hij gaat wel iedere avond in de vaatwasser natuurlijk

12. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Anders doe je toch steeds kleine beetje in de beker. Anders drinkt ze ook nog eens de hele dag hetzelfde. Zo kan je afwisselen met smaken drinken EN de beker tussendoor schoonmaken. Of nog beter een 2e beker aanschaffen zodat je m in een sopje kan zetten. Doe ik ook zo.....

13. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    misschien doe je het al maar als je dat plastic doorzichtige rondje aan de onderkant van de tuit er af haalt bij het afwassen kan je het goed schoonmaken en blijft er geen vocht in zitten. En dus ook geen schimmel?
    Dat plastic rondje kan er makkelijk af en is ook weer makkelijk terug te zetten als alles goed droog is.

We zijn dat een paar keer vergeten en dan heb blijft er vocht inzitten en dan krijg je inderdaad schimmel die je niet meer weg krijgt.

Deel Deze Pagina