Hey mensen Sinds kort voeden wij om de 4 uur 150cc/5. Soms drinkt hij de fles helemaal leeg, maar soms ook niet met als gevolg dat hij eerder komt. Nu is het probleem dat we niet meer in een ritme komen. Na de voeding gaat hij nog ff spelen en zodra hij moe wordt breng ik hem naar bed. Toen we nog om de 3uur de fles deden, sliep hij tot de volgende fles, dus 2 uur. Nu slaap hij een uurtje en is hij wakker, hij valt niet meer in slaap, dus halen we hem er maar uit maar meneer wil dan direct de fles terwijl er dan nog maar 3 uur tussen zit. En drinkt dan ook niet alles op. Er zit dus totaal geen regelmaat meer in. Hoe ziet of zag jullie schema eruit toen jullie om de 4uur gingen? Groetjes gaby
Hoi, Met 2 maanden en 4 weken gaf ik 4x 180cc om de drie uur. Wil hij misschien ietsje meer? Maar dat zou je wel merken toch? Wij geven nu om de 4 uur 210cc.
hoi, mijn meisje weegt 6 kilo en zit nu op 5 keer 180/6 om: 06.00 10.00 14.00 18.00 22.00 ik doe niet moeilijk over een half uurtje eerder of later trouwens maar dit schema werkt hier perfect. komt voort uit voeden op verzoek
Heb mijn schema er niet eens bij gezet Maar soms zit er 5 uur tussen ivm fruit en sap. 07:00 (vroeg ivm kdv) 12:00 16:00 20:00 4x 210cc
Ow, heel herkenbaar! Ik heb ook zo'n periode gehad. mn zoontje was zo gewend om direct de fles te krijgen bij t wakker worden! En schreeuwde moord en brand als ik probeerde te rekken tot die 4 uur en was niet eerder stil totdat er een fles in ging. Meestal gaf ik die dan wat eerder ook... ik zal niet moeilijk doen over een kwartier of een half uur later. Je laatste fles zal dan iets eerder uitkomen maar dat ene half uur of uur eerder maakt voor t doorslapen niet veel uit hoor. Wat ik deed? Ik probeerde in ieder geval NIET toe te geven aan het feit dat ie meteen een fles wilde. liet m soms ook expres even wachten (wel zeker weten dat ie niet echt veel honger heeft natuurlijk). Hij is nog steeds ongeduldig maar na eerst 1 minuut krijsen is hij nu wel stil! Verder heeft t zichzelf toch wel opgelost. ik pinde mezelf niet meer zo vast aan het ritme van eten spelen slapen en dan weer eten spelen slapen. in feite moet je 2 ritmes aanhouden van wat je kind aangeeft. Allereerst het slapen en wakker zijn. Kijk naar je kind en leg het op bed als ie de eerste tekenen van vermoeidheid vertoont. En haal het eruit na ca 2 uur, (nou ja, bij ieder kind natuurlijk anders, maar bij mijn zoontje was (en is nu 2 maanden later nog steeds) 2 uur slapen. Soms wordt ie eerder wakker maar dan weet ik dat als ik hem eruiit haal dat ie het dan ook maar een uurtje volhoudt. Dus laat ik m liggen, en meestal valt ie dan toch vanzelf weer in slaap. En soms mbv een aai en een speen. Hal hem er in ieder geval pas uit als ie echt niet emer wil en hoeft te slapen. En dan heb je nog de voeding. Hou gewoon om de 3,5/4,5 uur aan. Als ie slaapt: laten slapen, als ie wakker is en hij huilt erom: gewoon geven. Meestal trekt t in de loop van de dag wel weer recht. Als je deze 2 ritmes los ziet van elkaar raak je ook minder gefrustreerd als het niet meteen gelijk op loopt. En het ergste wat er kan gebeuren? Dat ie een keer een flesje extra krijgt? Nou, dat is ook niet zo erg toch? Ik gaf met 3 maanden meestal (kon een uurtje schelen ) 7-11-15-19-23 uur. Vaak als ie eerder kwam dan gaf ik de 4e fles al om 18 uur, maar daarna sliep hij vaak alweer dieper dan op de dag en kon ie alsnog om 22 uur of 23 uur gevoed worden zonder dat ie er eerder om vroeg.
Thijs krijgt 5 x 180ml. Hij is ruim 6kg 7.00 fles daarna spelen 8.00 slapen 9.30 in bad + even spelen 10.00 slapen 11.00 fles daarna spelen 12.30 slapen 14.00 wakker, rondje lopen 14.05 slapen 15.00 fles daarna spelen 17.00 slapen 18.30 fles daarna spelen 20.00 naar bed 22.30 fles Er kan hier en daar een half uurtje verschil inzitten. Dit is ook allemaal op verzoek. Het schema is vanzelf ontstaan!
Onze meid is nu ruim 5kg en haar voedingsschema is al sinds ze 2/2,5 maand zo (ik geef bv op verzoek dus kan soms wel eens afwijken): 7:00 12: 00 15:30 19:00 23:00
Ik maak me ook niet echt druk om een half uur verschil, maar ben bang dat ie te weinig drinkt omdat hij dan weer 100cc drinkt en dan weer 150cc maar soms zelf 80cc en dan is het regelmaat helemaal weg! Terwijl ik altijd 150 aanbied. Heb het idee dat ik maar wat aanklooi met hem.
Is het al lang dat hij zo verschillend drinkt per keer? Hier heeft er namelijk ook wel eens een periode van paar dagen tussen gezeten dat hij zo wisselend dronk en kwam daarna vanzelf weer goed. Dit ons schema nu ongeveer en drinkt 5 keer 190cc. Hij drinkt dus een beetje om de 3 uur. Dat moet ook wel anders haalt hij qua tijd de 5 flessen niet omdat hij er s'nachts zolang tussen laat 12 uur. 7.30 11.00 14.00 17.00 20.00
Ons schema met 3 maanden was ongeveer zo (was wel BV op verzoek..) 5:00 8:00 12:00 16:00 20:00 Het valt me nu pas op dat er altijd aardig 4 uur tussen zat haha. Slapen deed hij trouwens niet eens tussen elke voeding en nu met 4 maanden slaapt hij overdag nog maar 2 keer... Het is ook vaak een paar dagen een rommeltje geweest hoor, dus vaak merk ik aan hem wanneer er weer wat gaat veranderen in zn ritme. Zo is hij een paar dagen aan het regelen geweest en heeft hij het zelf ingekort naar 4 voedingen, wat ik achteraf pas door had Ik neem aan dat kinderen die op tijden gevoed worden toch ook een paar dagen nodig hebben om dan te wennen aan nieuwe tijden enzo Als je merkt dat hij meteen wil drinken en 3 uur later weer.. waarom geef je hem dan niet gewoon? Ik ben heel erg van het op verzoek doen hoor... Maar is er een reden waarom hij er minimaal 4 uur tussen moet hebben? Ik bedoel.. misschien is hij daar toevallig over 1 of 2 weken aan toe?
Als hij om de 3uur wil hebben dan krijgt hij ook wel hoor. Vind het alleen zo raar als hij dan weer een klein beetje drinkt. Maar ik heb me er bij neer gelegd. Ik maak me nu nie meer zo druk om zijn schema. Denk dat ik me er iets te veel aan vast wou houden. Want opzich gaat het best wel goed. Ik denk dat hij steeds minder slaap nodig heeft.