Hoi mama's, Evy heeft altijd een superritme en helemaal zelf gedaan. Maaaarrrrrr sinds de 19 weken sprong is het slapen echt een drama. Voorheen sliep ze van 20:00-8:00 en overdag 3x een slaapje van een uurtje. Je kon er de klok op gelijk zetten. Nu is het slapen tot ongeveer 7:00, daarna weer naar bed tot 10:00, maar de rest van de dag is het echt heel moeilijk om haar te laten slapen. Ze is dan hartstikke moe, zit in haar oogjes te wrijven en te gapen. Als ze in bed ligt, rolt ze meteen op haar buik en speelt/kijkt etc. Het duurt soms wel een uur voordat ze in slaap valt. Al met al heeft ze vandaag maar 2 x een half uurtje geslapen. Toen sliep ze eindelijk om 18:00, is ze weer wakker om 19:30. We hebben haar om 21:30 de laatste voeding gegeven en nu een uur later slaapt ze eindelijk. Is dit herkenbaar? Is ze gewoon aan het zoeken naar een nieuw ritme en/of slaaphouding? Is er misschien wat anders aan de hand? Kunnen we haar helpen bij het in slaap vallen? Omdat ze niet terug kan rollen, gaat ze huilen en zo wordt ze natuurlijk steeds gestoord door ons. Alvast bedankt! Liefs Judith
Hier precies hetzelfde,voorheen sliep ze ook 3 x een uur,nu hooguit 3 x 20 min,echt hazenslaapjes,ik denk dat ze minder slaap nodig hebben nu,en dat het zeker te maken heeft met een sprong,ik hoop dat er na enige tijd wel weer een ritme in komt,want ze is echt niet te genieten,succes ermee!! ps:ik help haar ook in slaap hoor,anders duurt het uren!
Herkenbaar! Ik denk echt dat t een sprongetje is. Mijn zoontje zit in de zelfde leeftijd en is ook zn slaapritme aan het veranderen. Voorheen 2 slaapjes van 2-2,5 uur en 's avonds een slaapje van 1 uur. Sinds een paar dagen slaat hij dat laatste slaapje over. wel moe en in de oogjes wrijven, maar als je m dan in bed legt, gaat ie huilen: hij wil gewoon bij ons zijn! Eenmaal weer bij ons is er niks meer aan de hand... en hij blijft dan ook gezellig aanwezig. Gaat ook niet jengelen van vermoeidheid. Overdags kost het inslapen meer moeite dan voorheen. Eerst was het liggen en een minuut later is hij vertrokken. Nu draait hij inderdaad vaak direct op zn buikje en aangezien hij ook nog niet terug kan, gaat ie op een gegeven moment wel huilen. Of hij valt op zn zij of buik in slaap. Wat ik tegenwoordig vaak doe is echt strak instoppen zodat ie op zn rug in slaap valt. Meestal gaat ie halverwege zn slaapje wel los en draait ie alsnog, maar dat gebeurd dan half slapende zodat hij er niet wakker door wordt.