Dat heet Hypomenorroe en is bij een regelmatige cyclus niet ernstig en zegt niks over een goede of slechte eisprong.
Zodra mijn ei eraan komt ga ik er niet meer over beginnen. Vooral omdat ik weet dat hij er nerveuzer van kan worden. Ook als ik ovulatietesten gebruik doe ik dat buiten zijn zicht om. Volgens hem moeten we gewoon klussen en het er niet over hebben.. Soms fop ik hem en zeg ik dat mijn ei al geweest is
Haha, herkenbaar. Ik zeg soms ook dat ik hélemaal niet in mijn vruchtbare dagen zit en dat het helemaal niet kan dat ik dan zwanger zou raken rond die tijd. Gewoon om voor hem de druk eraf te halen. Hij heeft er totaal geen verstand van en vindt het allemaal wel best, zolang het maar geen 'moeten' wordt en koste wat kost moet gebeuren. Maar dat wil ik zelf ook niet. Het moet nog enigszins leuk blijven. Hoe graag we ook willen...
Van mijn zoontje was ik binnen een maand zwanger heb vandaag een doorverwijzing voor de gyn gekregen van de huisarts
Is dat niet teveel? Heb altijd begrepen dat teveel vitaminen niet gezond is.. Ik slik twee keer per dag Etos zwanger worden en meer niet.. Wij zijn nu 9 maanden bezig. Ik ben 23, mijn man 25. EdiT: Hier wordt bijvoorbeeld gewaarschuwd voor een teveel aan vitamine D en foliumzuur.
in Amerika slikken wel meer vrouwen 1000 microgram foliumzuur per dag, ik slikte 800 microgram. Is niet te veel. En je kunt op vitamine-info.nl precies zien hoeveel de max is van bepaalde vitaminen. Je moet ook rekening houden met vitaminen in eten en zo. Maar goed ik heb er goede ervaringen mee en heb er niks aan over gehouden... als je gewoon niet TE veel neemt is het niet erg
Ik heb ook een hogere dosering van foliumzuur (2,5mg dagelijks) ivm een erfelijke bloedafwijking. Maar dat is natuurlijk een specifieke situatie. Teveel is nooit goed! Maar ja... wanneer spreek je van een overdosis?
Hey Kellyk, Ja ben er ook veel mee bezig, maar geloof er niet zo in dat ik daardoor minder kans op zwangerschap zou hebben. Wat antwoorden op je vragen: Ik ben de laatste tijd kort ongesteld (1,5 dag, daarna alleen nog bruinverlies). Mijn cyclus was gemiddeld 28 dagen maar sinds drie periodes 25 a 26 dagen. We vrijen vooral voor de ovulatie, maar natuurlijk ook wel erna Niet elke dag, in mijn vruchtbaarste periode zoveel mogelijk om de dag. Ik ben nagenoeg 33, mijn vriend 40.
Een vitaminendieet zoals dat van MamavanYasmin heeft totaal geen zin. Je lichaam heeft maar een bepaalde dosis vitaminen nodig en is op een bepaald moment verzadigd. Alles wat boven de gewenste dagelijkse dosis zit, wordt niet meer door je lichaam opgenomen. Drie keer per dag een uitgebreid vitaminensupplement plus drie keer visolie, vitamine D en tarwekiemolie heeft alleen een positief effect op de kassa van de drogisterij en heeft niks met zwanger worden te maken. Deze extreem hoge dosis heeft geen effect op de kwaliteit van je eicellen, zeker niet op de zaadcellen van je man, ook niet op de match ertussen (die is er wel of niet) of op je hormoonwaardes. Ik denk dat het zwanger worden dus puur toeval was, waarschijnlijk was je dat zonder de vitaminen ook die maand geworden. Als vitaminen een wondermiddel waren, werd het wel veelvuldig voorgeschreven aan stellen die moeilijk zwanger kunnen worden. Is een stuk simpeler dan hormonen spuiten en zware behandelingen ondergaan. Als je een tekort aan een bepaalde vitamine hebt, kan een supplement dat tekort aanvullen en dat kan soms een positief effect hebben op je lichaam. Maar dan gewoon tot de gewenste dagelijkse dosis en niet minimaal drie keer erover heen, dat heeft in geen enkel opzicht toegevoegde meerwaarde.