ik open niet snel een topic, maar moet nu toch even stoom afblazen, ben zo ontzettend pissig! ik heb een philips sonicare electrische tandenborstel. nu had ik 3 opzetborsteltjes gekocht voor 30 euro en nu is het zo dat als ik de opzetborsteltjes van de tandenborstel afhaal ik ze in 2 stukken trek ( bij alle 3 de borsteltjes) en ik ga er toch zeer zuinig mee om ik philips gemaild, bleek dit een productiefout te zijn en ik moest maar teruggaan naar het kruidvat, want hun geven geen garantie op accessoires ik nogmaals gemaild dat het kruidvat me mededeelde dat ik maar contact op moest nemen naar philips omdat het hun schuld is en het kruidvat immers geen opzetborsteltjes terugneemt waarvan ze niet weten of deze gebruikt zijn, en tevens zijn ze kapot. Philips vertelde dus dat zei dus echt geen garantie geven en ik maar nieuwe moest kopen, en dat voor een groot bedrijf als philips, schandalig gewoon!! net nog gebeld met een hoge piet bij philips en ze doen er niks aan. Ik kan dus 30 euro in de stront gooien. Heb maar medegedeelt dat ik ze opgeef voor de koude douche bij kassa, en ik moest maar doen wat ik niet laten kon, tsss
Dit slaat nergens op. Je product voldoet niet aan de conformiteitseis en dus hoor je of je geld terug te kunnen krijgen, of een nieuwe (goede) tandenborstel te ontvangen. Ik zou het nog eens proberen bij het Kruidvat en anders een brief sturen naar het hoofdkantoor. Als je meer wilt weten, pb je me maar. Heb juridische vakken in mijn opleiding .
Wetboek 7 artikel 21 1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om: a de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt; b de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
Belachelijk! ik zou elke dag gaan bellen,net zo lang totdat ze er ziek van worden! Ik zou een volhouder zijn hoor,net zolang totdat ik mijn opzetborsteltjes heb.
Ik weet niet precies hoe het zit maar ik dacht altijd dat degene die het product verkoopt in eerste instantie verantwoordelijk is. Ofzoiets... en dat zij dan daarna maar naar de leverancier van het product moeten stappen, maar dat in principe de consument daar niet het slachtoffer van mag zijn. Volgensmij is dat ooit eens bij Kassa aan de orde geweest, maar pin me er niet op vast hoor. Ik weet het echt niet zeker Volhouden zou ik in elk geval ja. Zo makkelijk liet ik me niet afschepen.
Dankje voor de reacties meiden! Ik ga ze nogmaals mailen met het ene stukje uit het wetboek, thanks Had ze dus al 3x gemaild en 2 keer gebeld maar krijg ds telkens te horen dat ze geen garantie geven op accessoires, echt belachelijk! Het gaat me niet zo zeer meer om die 30 euro wat het heeft gekost, maar gewoon om het principe! Stel ik koop nu nieuwe borsteltjes en ze zij weeeer kapot kan ik ze weer weggooien! Ze geven zelf toe dat het een productiefout is. Van zo'n groot bedrijf verwacht je dan niet dat ze zo moeilijk doen. Ik zou dan zelfs de kapotte borsteltjes toesturen zodat ze het met eigen ogen kunnen zien. Voor mij geen Philips meer, hoop dat oral B beter omgaat met zijn klanten
Dreigen met de consumentenbond? Heeft bij mij een keer erg geholpen toen ik "ruzie"had met KPN. 1 x het woord comsumentenbond laten vallen en ik werd meteen braaf teruggebeld, het probeem werd opgelost en kreeg ook nog eens alle kosten van het vele bellen terug van ze.
goh da's wel appart ja. lekker arrogant ook. denk dat ook phillips tegenwoordig elke klant goed kan gebruiken dus een beetje netter omgaan met je klanten zou geen kwaad kunnen. maar was het inderdaad niet zo (zoals iemand al aangaf) dat je bij eht kruitbat moet zijn en dat die het maar verder moeten uitzoeken met hun leverancier ( philips dus)
Maar als ik terugga naar de Kruidvat en hun nemen contact op het Philips zegt Philips waarschijnlijk toch dat hun geen garantie geven op accesoires zoals als 6 medewerkers me hebben meegedeeld per mail/telefoon en heb al gedreigd met de koude douche van kassa en vonden dat ik moest doen wat ik niet laten maar laat jullie weten hoe het afloopt