even stoom afblazen

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    ik open niet snel een topic, maar moet nu toch even stoom afblazen, ben zo ontzettend pissig!

    ik heb een philips sonicare electrische tandenborstel. nu had ik 3 opzetborsteltjes gekocht voor 30 euro en nu is het zo dat als ik de opzetborsteltjes van de tandenborstel afhaal ik ze in 2 stukken trek ( bij alle 3 de borsteltjes) en ik ga er toch zeer zuinig mee om

    ik philips gemaild, bleek dit een productiefout te zijn en ik moest maar teruggaan naar het kruidvat, want hun geven geen garantie op accessoires :$:$

    ik nogmaals gemaild dat het kruidvat me mededeelde dat ik maar contact op moest nemen naar philips omdat het hun schuld is en het kruidvat immers geen opzetborsteltjes terugneemt waarvan ze niet weten of deze gebruikt zijn, en tevens zijn ze kapot.

    Philips vertelde dus dat zei dus echt geen garantie geven en ik maar nieuwe moest kopen, en dat voor een groot bedrijf als philips, schandalig gewoon!!
    net nog gebeld met een hoge piet bij philips en ze doen er niks aan. Ik kan dus 30 euro in de stront gooien. Heb maar medegedeelt dat ik ze opgeef voor de koude douche bij kassa, en ik moest maar doen wat ik niet laten kon, tsss
     
  2. Hanna Mom

    Hanna Mom Fanatiek lid

    28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Dit slaat nergens op. Je product voldoet niet aan de conformiteitseis en dus hoor je of je geld terug te kunnen krijgen, of een nieuwe (goede) tandenborstel te ontvangen.

    Ik zou het nog eens proberen bij het Kruidvat en anders een brief sturen naar het hoofdkantoor. Als je meer wilt weten, pb je me maar. Heb juridische vakken in mijn opleiding ;).
     
  3. Hanna Mom

    Hanna Mom Fanatiek lid

    28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wetboek 7 artikel 21
    1
    Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:
    a
    de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;
    b
    de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.
     
  4. Moonfairy

    Moonfairy VIP lid

    12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Belachelijk! ik zou elke dag gaan bellen,net zo lang totdat ze er ziek van worden!;)
    Ik zou een volhouder zijn hoor,net zolang totdat ik mijn opzetborsteltjes heb.
     
  5. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik weet niet precies hoe het zit maar ik dacht altijd dat degene die het product verkoopt in eerste instantie verantwoordelijk is. Ofzoiets... en dat zij dan daarna maar naar de leverancier van het product moeten stappen, maar dat in principe de consument daar niet het slachtoffer van mag zijn.

    Volgensmij is dat ooit eens bij Kassa aan de orde geweest, maar pin me er niet op vast hoor. Ik weet het echt niet zeker :(

    Volhouden zou ik in elk geval ja. Zo makkelijk liet ik me niet afschepen.
     
  6. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Dankje voor de reacties meiden! Ik ga ze nogmaals mailen met het ene stukje uit het wetboek, thanks :D

    Had ze dus al 3x gemaild en 2 keer gebeld maar krijg ds telkens te horen dat ze geen garantie geven op accessoires, echt belachelijk!

    Het gaat me niet zo zeer meer om die 30 euro wat het heeft gekost, maar gewoon om het principe!

    Stel ik koop nu nieuwe borsteltjes en ze zij weeeer kapot kan ik ze weer weggooien! Ze geven zelf toe dat het een productiefout is. Van zo'n groot bedrijf verwacht je dan niet dat ze zo moeilijk doen. Ik zou dan zelfs de kapotte borsteltjes toesturen zodat ze het met eigen ogen kunnen zien. Voor mij geen Philips meer, hoop dat oral B beter omgaat met zijn klanten
     
  7. rjdn12

    rjdn12 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Dreigen met de consumentenbond?;) Heeft bij mij een keer erg geholpen toen ik "ruzie"had met KPN. 1 x het woord comsumentenbond laten vallen en ik werd meteen braaf teruggebeld, het probeem werd opgelost en kreeg ook nog eens alle kosten van het vele bellen terug van ze.
     
  8. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    goh da's wel appart ja. lekker arrogant ook. denk dat ook phillips tegenwoordig elke klant goed kan gebruiken dus een beetje netter omgaan met je klanten zou geen kwaad kunnen.

    maar was het inderdaad niet zo (zoals iemand al aangaf) dat je bij eht kruitbat moet zijn en dat die het maar verder moeten uitzoeken met hun leverancier ( philips dus)
     
  9. Hanna Mom

    Hanna Mom Fanatiek lid

    28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Succes! Laat je weten wat eruit komt?
     
  10. SeaShell

    SeaShell Niet meer actief

    Maar als ik terugga naar de Kruidvat en hun nemen contact op het Philips zegt Philips waarschijnlijk toch dat hun geen garantie geven op accesoires zoals als 6 medewerkers me hebben meegedeeld per mail/telefoon :(

    en heb al gedreigd met de koude douche van kassa en vonden dat ik moest doen wat ik niet laten :(

    maar laat jullie weten hoe het afloopt :D
     

Deel Deze Pagina