Sinds 1 week heb ik elke dag (en nacht!) last van hoofdpijn. Het eerste trimester heb ik hier helemaal geen last van gehad, maar nu is het elke dag raak! Heeft iemand enig idee wat ik eraan kan doen (behalve paracetamol)? Ik drink genoeg, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me. Nog meer mensen die hier last van hebben en weten of het normaal is en hoelang het meestal aanhoudt?
Ik hoor wel eens mensen die baat hebben bij een kraker, misschien is dat wat voor je? Weet helaas niet het fijne ervan.
hoi hoi ook ik heb sins ik zwanger ben regelmatig last van hoofdpijn. soms idd een hele week en dan de hele dag. helaas heb ik geen tip voor je dus lees ook maar even mee. neem nu ook maar eens af en toe paracetamol als ik er helemaal gek van wordt. heb er laatst met mijn vk over gehad en zei zegt dat dit een veel voorkomende klacht van zwangere vrouwen is. en dat men er nog steeds niet overuit is waardoot dit dan precies komt.
Ik heb dit ook 8 dagen non-stop gehad, toen ik 16 weken zwanger was. Het ging met geen mogelijkheid weg. Ik stond er mee op, ging ermee naar bed.... Als ik opstond ging het nog harder bonken. Bloeddruk laten meten, maar dat was het niet. En na die 8 dagen was het ineens ook weer weg. Ik heb m'n VK erover gebeld en die zei dat dat komt omdat de placenta ineens zo hard groeit, dat daar meer bloed heen moet. Daar door moet je bloed harder pompen en dat kan hoofdpijn geven. Zelf denk ik dat het ook wel wat te maken heeft met overgang van hCG-hormoon naar progesteron, in/rond week 16. Je lichaam moet dan toch weer even opnieuw wennen. Progesteron is een hormoon die je ook hebt als je ongesteld bent/moet worden. Veel vrouwen krijgen rond die tijd ook altijd meer hoofdpijn. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Sterkte met de hoofdpijn!