Slapen zonder puckababy

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teuntje83, 24 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn dochtertje is nu bijna 5,5 maand. En slaapt al heel lang in een puckababy slaapzak.
    Nu wordt het dus tijd om af te bouwen. Maar wat een drama?!
    Heb 1 arm eruit, die stop ik onder de deken vast, maar is zo weer los. Daarmee wrijft ze in haar oogjes en duwt de speen uit.
    Huilen huilen.. speen erin.. huilen, etc..

Iemand hier ervaring mee?
    En zo ja, tips?
    Hoe lang duurde het?

2. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wij waren ook een puckababy gebruiker. Alleen zijn wij na drie of vier maanden gestopt. Ivm prikjes hadden we een keer twee nachten niet aangegeven en dat ging op zich redelijk.

Daarna is het wel ontzettend stoeien geweest met het slapen snachts en de speen. Dit duurde echt een paar weken. Op het dieptepunt konden we ieder uur naar ons meisje om de speen terug te stoppen. En dan al vanaf het moment van naar bed gaan, dus ook al in de avonduren.

Totdat manlief een keer bedacht toen ik savonds laat thuis was: ik laat haar gewoon eens huilen. En niet meteen na iedere kik erheen om speen terug te stoppen. In de avond kwam ze dus al en toen heeft ze 7 minuten gehuild. Die nacht kwam ze nog twee keer en toen heb ik het ook even laten gaan: wat bleek: ze hield vanzelf op met huilen na 1 of 2 minuten.

Sindsdien gaan wij niet meer naar haar toe snachts ( natuurlijk wel als we echt paniek horen) en dat werkt super!

Ik wil maar zeggen: misschien even doorzetten. Rond 5,5 maand kan ze misschien bijna zelf haar speen pakken. Wij hebben de speen ook aan een doekje vast gemaakt, dat doekje is makkelijker te pakken, en zo pakt ze dan haar speen.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Toen ze ging draaien ben ik gestopt met de puckababy en gaan inbakeren met een lakentje. Dat komt meteen los als ze draait. Dit ben ik blijven doen tot ze er geen behoefte meer aan had, met een maand of 8. Slapen zonder inbakeren ging gewoon echt niet gebeuren, dus dit was wel een goede tussenoplossing.

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Bedankt voor de reacties.
    Zohra, hoe deed je dat met dat lakentje?
    GDuif, ik heb haar vandaag inderdaad ook laten huilen na de speen een paar keer terug gedaan te hebben.
    Ze heeft de eerste keer 3 kwartier gehuild, en een half uur geslapen.
    de andere 2× wel korter gehuild, maar ook maar half uur, amper 3 kwartier geslapen..
    Nu ligt ze gewoon met de armen binnenboord vannacht ;)
    Morgen weer verder oefenen.

5. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Zo is dat! Gewoon op jullie eigen tempo. Volg je gevoel.

teuntje83 vindt dit leuk.
  6. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Onze oudste heeft ook erg lang ingebakerd gelegen. Wij hebben op een gegeven moment haar in een gewone slaapzak gelegd met de armsgaten een stuk dicht genaaid (warm en binnenboord) en haar dan in de snoozzz vast gelegd. Zo langzaam aan de armsgaten verder open gelaten. En daarna de snoozzz telkens iets losser gelaten.

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Lakentje in de breedte neerleggen, baby erop met de schouders thv de rand en dan als een omslagdoek. Dus eerste flap over haar heen en een beetje ertussen frommelen aan de zijkant, dan de tweede flap daar overheen en onder haar 'vast' leggen.
    Dan voorkom je dat geflapper met de armpjes.

teuntje83 vindt dit leuk.
  8. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bij de oudste geen probleem, de jongste was 'lastiger. Ik heb hem in een winterslaapzak gedaan. Dan hebben ze al iets minder bewegingsvrijheid. Dekentje er strak over met de armpjes eronder.
    Hier hielp het ook wel om een knuffeltje of doekje te geven om te friemelen, dan slaan ze de speen er minder snel uit.

Deel Deze Pagina