Ik heb even een vraagje over pds. Ik heb dit al jaren lang en tot voor kort kon ik er prima mee leven. Af en toe last, soms weer aan de yakult en dan ging het weer goed. Alleen sinds kort is het best erg geworden. Veel diaree en krampen. Voel me verder gelukkig goed, op vermoeidheid na dan. Ik ben al bij de huisarts geweest en zij heeft me eindelijk wat medicatie voorgeschreven. Nu heb ik het idee dat die al wel wat helpen tegen de krampen. Ik ben alleen nog steeds niet van de diaree af. En soms lijkt het beter te gaan en dan ineens heb ik het weer. Ik heb al probiotica besteld ook. Nu weet ik dat stress en spanning (en die heb ik momenteel helaas best veel) niet veel meehelpen, maar ik vroeg me af zijn er meer meiden die dit herkennen van pds? En hoe lang heeft het bij jullie geduurd? Mijn huisarts vond het allemaal precies in het plaatje passen van pds. En ik moet zeggen, zo voelt het ook wel. Ben verder ook niet ziek, misselijk. Heb ook gewoon trek en zo. Heb wel veel last van lucht! Ik hoop op wat ervaringen!
Ik heb ook PDS. Ik ben ervoor eerst bij de huisarts geweest, die stuurde me na een tijdje door naar de dietist. Daar allerlei dieeten geprobeerd en erachter gekomen dat, als ik iets anders at dan anders ik daar last van kreeg. Bijv. Eerst altijd een boterham met hagelslag bij het ontbijt en dan opeens een boterham met ham. Daarkrijg ik ontzettende krampen van. Daarna in het ziekenhuis gewees bij maag darm arts. Die hebben alles onderzocht en zijn uitgekomen op pds.ik heb daar wel pillen van gehad die ervoor zorgen dat ik die krampen niet zo voel. Ik heb de ene keer diaree en de andere keer obstipatie. Daarom ook movicolon. Als ik last krijg van obstipatie moet ik een zakje movicolon oplossen in water. Het is heel lastig om er zo een oplossing voor te geven. Iedereen krijgt last van iets anders. Je moet voor jezelf kijken waar je op reageert. Ook is stress een trigger. Dat heb ik zelf ook maarja, lastig te voorkomen soms... Succes!
dank je wel! Ja ik weet dat een stress een trigger is en helaas heb ik dat veel op het moment. Ik vroeg me gewoon af waarom ik het nu wat erger heb (en langer) als normaal. Ik heb loperamide voor de diaree en dat helpt gelukkig wel. Misschien dat het gewoon nu even de tijd nodig heeft om tot rust te komen. Ik weet wel dat als het over twee weken (de looptijd van mijn medicatie) nog niet veel beter is met de diaree, ik wel weer even overleg met de ha. Heb gelukkig wel goede dagen. En ik weet ook dat naarmate je ouder wordt, je ineens ook wat meer last kan krijgen. En ja, de laatste tijd heb ik niet zo goed op mijn voeding gelet, dus misschien heb ik daar nu extra reactie van. Het is vervelend, wordt er soms gek van, maar ja, het is helaas niet anders. We moeten er mee leven he...
Helaas ook pds. Voordat het vastgesteld is drie mnd diarree gehad. Het laxeren voor het onderzoek heeft dit gelukkig gestopt. Zo erg als toen gelukkig niet meer gehad.
jeetje drie maanden! vreselijk! Ik moet zeggen dat mijn buik al wel een stuk rustiger is. Alleen vanmiddag dus weer wat diaree (waarschijnlijk door te koud drinken) en geen krampen (de medicijnen lijken aan te slaan dus). Wel heel veel borrels (zoals ik online ergens las, gootsteengeluiden!) Gelukkig dat je niet zo erg meer gehad hebt. Ik hoop dat ik ook snel weer wat beter periodes krijg. Blij als straks mijn probiotica binnen zijn, die zijn wat sterker als de Yakult die ik voorheen nam!