Wie heeft er net als ik last van steeds terugkerende (of opnieuw opkomende) vaginale schimmelinfecties? Ik heb nu al voor de vierde keer medicatie (van die 'eitjes' en een keer een créme voor inwendig gebruik, ook een zalf voor uitwendig gebruik) hiervoor gekregen, en tussendoor bleek ik ook nog een gardnerella infectie te hebben waar ik vier stuks antibiotica in 1x voor moest innemen. Maar het is hooguit 2 weken weg en dan heb ik het weer. Ik word er onderhand moedeloos van. Volgens mijn huisarts moet ik er maar rekening mee houden dat ik dit tot het eind van de zwangerschap hou. Moet er niet aan denken zo de komende 8 weken door te modderen! Ik word gek van de jeuk en de afscheiding! En alle welbekende tips kan ik onderhand dromen, bovendien maakte ik me al niet schuldig aan de mogelijke oorzaken van een schimmelinfectie die genoemd worden in de voorlichtingsbrochures en pagina's op internet. Als ik niet zwanger ben heb ik er vrijwel nooit last van, dus ik weet gewoon niet wat me overkomt nu! Heeft iemand een goeie (echt afdoende) oplossing hiervoor?
Het klinkt misschien heel stom, maar het drinken van actimel helpt... Gaat schimmelinfecties tegen en is ook nog eens goed voor de baby... Ik denk dat als je er eenmaal last van hebt het ook sneller terug komt, zeker tijdens zwangerschappen... Heb je toch meer afscheiding.Misschien ook geen inlegkruisjes ed, en goed schoonhouden... succes!
je ondergoed op 60 graden wassen, geen zeep gebruiken, proberen zo min mogelijk zoet te eten en meer zure dingen zoals yoghurts en kwark (zonder suiker) augurk etc. Misschien dat je daar nog iets aan hebt? Door je zwschap kun je gewoon echt gevoeliger ervoor zijn....wel hele irritant!!
Je kan het ook krijgen door dei anti biotica. Maar ik heb er ook veellast van gehad dan wel niet tijdens de zwangerschap maar jeuk is jeuk. Weetje wat ik deed miscchien een beetje raar maar het hielp beter dan die gekke eieren. Binne je vangina is je zuurgraad aangetast en die scheid een soort vocht uit die dus die heerlijke jeuk veroorzaakt uhum. Als ik een schimmel heb dan spoel ik mijn vagina helemaal uit onder de douche en daarna smeer ik een dikke laag vaseline uitwendig. Het vocht raakt nu je huid niet en jeukt dus ok niet. Regelmatig even uitspoelen onder de douche anders glijd het naar de anus en dan ben je helemaal niet blij. Na een tijdje ing het weer over. (wel zonder zeep uiteraard) En na de seks even plassen want die resten gaan ook irriteren en dat veroorzaakt ook jeuk. ' Nou misschien denk je van wat een raar verhaal maar ik had er baat bij plus dat je geen medicatie meer hoeft te nemen. Succes
Bij de drogist kun je Bioclin Multi-gyn actigel kopen. Dit werkt bij mij super, echt veel beter dan de cremes die je van de apotheek krijgt. Echt zoooo irritant die jeuk, om gek van te worden!
Bedankt voor de reacties. Mijn vriend is idd ook behandeld uit voorzorg en seksen doen we - voor zover we het doen - met condoom, omdat ik hem niet wil besmetten. De meeste tips volg ik ook (maakte me daar in eerste instantie al niet schuldig aan, dus dat is de oorzaak ook niet). Mijn HB waarde blijkt te laag te zijn en daardoor heb je grotere kans op infecties. Hoop dat als dit wordt opgevijzeld ook de infectiekans afneemt. Maar die Bioclin ga ik 's proberen, je weet maar nooit. En de actimel eveneens.
Hoi allemaal, Even terugkomend op de situatie: de Bioclin heeft mij helaas niet veel geholpen, maar het drinken van Actimel absoluut wel! Daarbij neem ik Floradix (voor ophogen HB, maar ook ter ondersteuning van de algehele weerstand) en deze combi heeft er voor gezorgd dat ik nu nagenoeg nergens meer last van heb. E.e.a. heb ik nagezocht in het boek van Mariel Croon, Zwanger worden, en ook daar staat een voorbeeld in van iemand die op deze manier verlost is van haar klachten. Had ik dit eerder geweten had ik mezelf maanden van ellende kunnen besparen! Dus het gaat erom dagelijks een zuivelproduct te nemen dat is aangezuurd met Lactobacillus acidophilus of Lactobacillus bifidus. Door deze bacterien zorg je dat in de darmen en de vagina de gezonde bacterien de overhand hebben en bied je candida weinig kans. Evt ook in capsules verkrijgbaar bij een reformzaak. Voor degenen die met hetzelfde euvel kampen: doe er je voordeel mee! Groetjes Floor
wassen met lactacyd raad ik ergggg af! werd er alleen maar erger van.. maar ik ga zeker actimel proberen! heb er nu ook regelmatig last van.... euhh.. heb je nu ook minder last van afscheiding?
Ja, het is niet helemaal weg, maar beduidend minder. Het aantal te wassen slipjes is bij mij zeker met de helft gedaald .
wassen met lactacyd raad ik ook af! Het zorgt dat je eigen lichaam je zuurtegraad niet goed op pijl houdt, omdat lactacyd dat gaat doen. Je lichaam kan dit in principe heel goed zelf. Verder zou ik als ik jou was je man vaak dat zalfje laten gebruiken, want besmetting is heel goed mogelijk en kan al via een handdoek zegt mijn huisarts. )Dushanddoeken één keer gebruiken en goed heet wassen). Schimmelinfecties treden vaak op bij veranderingen in de hormoonhuishouding. Dus bij een zwangerschap, of juist na een zwangerschap, maar ook bij het stoppen of beginnen met de pil o.i.d. Uiteindelijk gaat het vanzelf weer over. Maar het is inderdaad wel heel erg vervelend. Ik heb het ook tijden achter elkaar gehad en je wordt er doodmoe van idd. Gwoon blijven behandelen en waarschijnlijk is het na je zwangerschap vanzelf weer weg. Succes, xx
Ik bleek 'allergisch' te zijn voor mijn wasmiddel. Nu ik mijn ondergoed was met Neutral heb ik nauwelijks meer last van schimmelinfecties. Het beste is ook om alleen 100% katoen te dragen en wassen op 60 graden is een must! Gelukkig heb je tegenwoordig van die leuke hipsters dus dit ziet er nog best gezellig uit en is van 100% katoen