wie bevalt er thuis!

Discussion in 'Zwangerschap' started by music4life, Nov 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

ik beval dus thuis,alles is goed met die kleine meid,en ik mag thuis bevallen ,,ik ben er hellemaal voor,,alhoewel ik het best spannend vind,,je hoort soms van die verhalen! met veel bloedverlies enz,,maar goed dan ben je nog op tijd in het zh natuurlijk ;)

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    als alles goed gaat wil ik ook thuis bevallen. lijkt me toch het prettigst in je eigen vertrouwde omgeving. ook erna met de kleine, lekker in je eigen bed..
    en wat je zegt, mocht het nodig zijn, dan ben je zo in het ziekenhuis!

3. Brechtje

Brechtje Actief lid

Sep 22, 2008
    493
    0
    0
    Ik hoop dit keer ook echt dat ik thuis kan bevallen! Vorige keer zijn er in het ziekenhuis ook een aantal dingen niet goed gelopen dus nu hoop ik het nog meer. Maar ik ben ontzettend gevoelig voor een hoge bloeddruk en ik vrees daar dit keer ook wel een beetje voor.

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Ik twijfel heel erg. Ben zo bang dat als er iets mis gaat ... Het ziekenhuis is vanaf hier een kwartier rijden. En je hebt dan thuis alle zooi van de bevalling ..

5. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    Ik ben de vorige keer thuis bevallen en ik vond het erg fijn. Wil als alles goed gaat het deze keer ook weer.

@Rianne1984, zooi heb je niet hoor, tenminste hier niet. Toen ik na de bavalling onder de douche vandaan kwam was alles netjes opgeruimd en schoon. Niks meer van te zien. Ik kon zo mijn schone bedje in!

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Ik denk wel dat ik het zou willen. Moet nog even flink wat lezen over ervaringen enzo, maar ik heb nog even de tijd :) Het lijkt me wel heel fijn om in je eigen huis te zijn.

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Wil ook zo graag thuis bevallen. Heb 2 kids en ben van beide in ZK bevallen, omdat me man dat wou... Hij is bang voor rotzooi, geur en zeg dat ik ga gillen en dan hebben de buren last erva.... :( :( Hoe kan ik hem overtuigen? Wil na de bevalling gelijk in me bedje kruipen.. Geen gedoe van douchen, goed aankleden om met de kleine naar huis te gaan...

Liefs Jeanney

8. music4life

music4life Niet meer actief

ik denk dus niet dat je last hebt van zooi in je huis,,,tenminste ik niet,,mn moeder is bij de bevalling en ze weet dat ik een opgeruimd type ben ,en mn man en verloskundige zullen ook welwat opruimen,, ik moet ook zon 15 min rijden naar het zh ,mn ijzer was vrijwel altijd laag,maar goed ik zie wel hoor,,

9. iniminie

iniminie Bekend lid

Oct 11, 2008
    974
    0
    0
    ik mag helaas niet thuis bevallen
    dus gewoon weer in het ziekenhuis,bevalt me ook goed moet ik zeggen :D

10. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Bij me is het ook een dikke 20 min om bij ZK te komen...En bovendien is de kraamhulp ook erbij om een beetje helpen toch?

Liefs Jeanney

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,032
    1,853
    113
    Provincie Groningen
    Ik wil ook thuis bevallen, lijkt me gewoon het prettigst om in je eigen omgeving te zijn. Moest laatst een nachtje in het ziekenhuis blijven en je ziet zoveel verschillende mensen daar.
    En sowieso moet je de eerst 6 á 7cm van de onsluitingsweeën thuis opvangen en daarna mag je pas naar het ziekenhuis. Nou dan blijf ik net zo lief thuis.
    Voor de rotzooi ben ik helemaal niet bang, daarvoor is de kraamverzorgster.
    Maar als het echt moet en niet anders kan.....dan kan je alsnog naar het ziekenhuis, dat is hier gelukkig maar 8 minuten vandaan.

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Ik hoop ook thuis te kunnen bevallen maar reken gewoon nergens op: ik pak een vluchtkoffer en ik zet mijn bed op klossen etc etc. Ik kijk wel tijdens de weeen hoe ik me voel en of ik het thuis wil en kan afmaken of dat ik toch wat paniekerig ben en liever naar het zh wil...

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

thuis lijkt mij het prettigst maar ik weet nog niet of het mag, nog even afwachten hoe het loopt, bij ons is het ziekenhuis een half uur rijden, da's wel erg lang he?

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik wil ook graag thuis bevallen, maar ik zet een kraambed in de woonkamer (zitten geen kosten aan om dit te doen) omdat je dan geen trap meer af hoeft mocht je onverwacht toch naar het ziekenhuis moeten gaan.
    ook lijkt het me prettiger om in de woonkamer te bevallen dan in mijn kleine slaapkamer.
    groetjes

15. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    De eerste bevalling was in het ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging. Kreeg te weinig begeleiding daar en heb verkeerd geperst waardoor ik rode ogen had gekregen. Tweede bevalling was thuis. Als ik mag kiezen dan kies ik echt weer voor een thuisbevalling! Zo heerlijk om thuis te zijn. Zo ontspannen, rust gevoel. We hadden een goede kraamhulp die alles opruimde en zorgde voor een schoonbed. En je mag iedereen laten komen, wij hadden de regie in handen, heerlijk!

16. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    1,392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    Ik wil ook graag weer thuis bevallen de eerste x ging het ook goed,wel wat veel bloed verloren maar na een paar dagen was het weer goed.

Ik vond het erg lekker om thuis te mogen zijn met alle pijn enz die ik had,en voor mijn eigen gevoel.
    Zelf weet ik van mezelf dat ik me totaal niet goe dzal voelen in het ziekenhuis(behalve als het medisch is/wordt) dan zal het wel moeten.

Ik kon zo goed de weeén opvangen en hoop het deze keer ook te kunnen doen.
    Ze waren allemaal heel lief voor me(in zeieknhuis ook vast,maar dan si het niet privé en niet je eigen omgeving.

toedels loesmari

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Het was wel de bedoeling, maar nu is het nog maar de vraag, omdat beeb niet wil draaien..

18. MelMel

MelMel Fanatiek lid

May 12, 2008
    2,267
    169
    63
    Female
    NH
    Ik heb nu al de keuze gemaakt om in het ziekenhuis te bevallen.

Ik durf gewoon echt niet thuis te bevallen voor de angst dat het mis gaat en dat alle medische hulp al te laat is!

Denk dat het ook voor m,n eigen gemoedstoestand veel ontspannender is...

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik mag helaas niet thuis bevallen. aan de enekant baal ik daar wel van.maar aan de andere kant voel ik me ook wel weer heel veilig omdat ik naar het ziekenhuis toe moet.de angst vn mocht het fout gaan heb ik toch ook.en omdat ik de hulpverlening goed ken en dat er hier in de regio niet altijd even snel word gereageerd op een melding door de ambu dat het gewoon te druk is voor de 5 ambus die we hier in de regio hebben is het heel eng.en nu is het ook nog zo dat ik het niet zie zitten wat tegen woordig heel erg veel word gedaan door de ac om gelijk de brandweer ook naar de melding te sturen.om 6 brandweer mannen in huis te hebben die me van de trap af tillen.maar dat is ook omdat het natuurlijk allemaal bekenden zijn

20. Witte

Witte Lid

Mar 11, 2008
    97
    0
    0
    Ik moet naar het ziekenhuis ivm geplande keizersnede. Maar ook al was dat niet, zou ik voor mezelf altijd in het ziekenhuis willen bevallen, puur voor de veiligheid. Daarbij is het een feit dat 50% van de thuisbevallingen alsnog in het ziekenhuis eindigen. Dat heb ik toen bij mijn zus mee gemaakt. Die voelde het hoofdje al zitten, en kon toen nog halsover kop de ambulance in, richting ziekenhuis. Dat was niet prettig... Maar goed, ik denk dat je gewoon moet doen wat je gevoel je ingeeft, dat is altijd het beste.

Share This Page