Goedemorgen dames, Wij hebbeb gister een gesprek gehad over iui. Want na 2 jaar en 9 maanden zijn wij nog niet zwanger. Terwijl uit onderzoek blijkt dat niks een zwangerschap in de weg moet staan. Ze vroeg of ik nog vragen had. En natuurlijk op dat moment komt er niks boven. Pas als je thuis bent. Ik vraag mij af zijn er ook bijwerkingen als je pregnyl spuit?. Moet pregnyl spuiten en 1x menopur om het eitje te laten springen als ik dat goed begrepen heb. Heb volgende week prikles dus kan dan ook nog vragen stellen. Maar voor nu vraag ik mij dit toch af??? Liefs Sascha
He meis, wat goed dat jullie nu gaan starten! Hopelijk gaat het je meevallen! Je gaat menopur spuiten om het eitje te laten rijpen en 1x pregnyl om het eitje te laten springen! Ik ben een gelukvogel want ik heb geen bijwerkingen van menopur of pregnyl gehad. Maar in pregnyl zit hcg, het zwangerschapshormoon, en daardoor kun je dus wel wat zwangerschapskwalen krijgen. Houd er ook rekening mee dat als je vroeg gaat testen je nog positief van de pregnyl kunt testen! En houd er rekening mee dat je zo een eerste ronde moet staken vanwege teveel eitjes. Je weet zo een eerste ronde immers nog niet hoe goed je op de hormonen reageert. Ik had mijn eerste ronde 3 eitjes en toen ging de iui niet door, daar had ik nooit rekening mee gehouden. Als je dit in je achterhoofd houdt is de teleurstelljng misschien minder groot...maarrrr voor hetzelfde geldt gaat het helemaal goed en heb je binnenkort de eerste inseminatie achter de rug Meis succes! Hoop dat het jullie eindelijk positief resultaat gaat geven!
Ik heb wel bijwerkingen van de pregnyl maar ik lees van iedereen hier andere verhalen. Ik zou het gewoon over je heen laten komen. Bijwerkingen van de pregnyl, als je ze hebt, kunnen wel vrij lang aanhouden. Ik heb er meer dan een week last van.
Spannend Sasha! Ik heb geen bijwerkingen gehad van de Menopur. Ik reageerde er wel te sterk op (zoals Dame ook bovenstaand aangeeft) in de eerste ronde waardoor mijn eerste IUI inderdaad gestaakt werd omdat er 3 rijpe eitjes waren. De ronde erna ben ik overgestapt naar Gonal-F. Dat is eigenlijk hetzelfde spul, alleen alle vrouwen reageren anders op andere medicijnen. Gonal-F bleek goed voor mij want daarbij rijpt tot nu toe telkens 1 ei. Ook van Gonal-F geen bijwerkingen. Pregnyl om het ei te laten springen vind ik een vervelende prik: doet iets meer pijn en bijt iets meer. Heb daarna wel een zere plek op m'n buik. Maar verder ook geen bijwerkingen van de Pregnyl. Ik ben best bang voor spuiten (nare ervaringen zoals flauwvallen e.d.), maar ik heb 3 rondes gespoten en het valt me alleszins mee! (Ben natuurlijk ook heel trots op mezelf ). Veel succes Sasha!
Hahaha zei het een beetje verkeerd dame, het is 10 dagen menopur en als laatate pregnyl... De eerste spuit is net gezet. Spannend. Heb 28ste de eerste echo. Dus ben benieuwd!! Bedankt dames!!
Hi Sacha! Wat spannend voor je, lukte het een beetje met prikken? Ik ben inmiddels bezig met de tweede iui en heb straks de folikel meting. Het prikken was in het begin wel een beetje eng maar het gaat steeds beter haha Ik had de eerste ronde alleen ontzettend pijnlijke borsten van de pregnyl. En deze ronde heb ik alleen last ban hoofdpijn door de menopur..het is per ronde dus ook maar weer verschillend. Ik hoop natuurlijk voor je dat het gelijk de eerste keer lukt natuurlijk!
Goedemiddag, Wij zijn pas aan het traject begonnen, met als doel icsi. Helaas had ik te weinig follikels aangemaakt waardoor de beslissing kwam om iui te doen. Ik heb menopur gespoten, daarna kwam er cetrodide bij en natuurlijk de Pregnyl injectie. Ik weet niet of ik rare bijwerkingen had, maar had wat last van mijn bekkens en erg veel honger. Maar ik ben ook net een week of 6 gestopt met roken dus het kan ook daardoor komen. Ik laat het allemaal maar braaf over me heen komen. Het prikken heeft mijn partner gedaan omdat ik dit niet zelf durfde. Nu moet ik nog utrogestan gebruiken 3x per dag.
Hoi hoi, Ja het prikken gaat echt super goed. Had het niet verwacht haha. Maar heb er geen problemen mee. Doet niet zeer. Je voelt alleen een druk. Ik heb de 28ste een meting dus ben benieuwd!!. Spannend zeg. Hoe was de meting?. Ben benieuwd hoe het bij mij zal zijn en hoe het eitje/s zal groeien. Allemaal nieuw. Jij succes met de 2de iui hopelijk is ie raak deze maand!! Loefs Sascha
Ik.merk nog helemaal niks. Heb net de 2de spuit gezet. Maar geen rare dingen opgevallen haha. Maar wie weet komt t nog. Maar vind het wel prima zo😂 Hmmm indf zou denk ik.goed kunnen dat t komt door het stoppen met roken. Zoek je toch vaak afleiding in eten..en ie stofwisseling verandert. Maar wat goed dat je gestopt bent met roken!!Toppie!!