Verse TP mislukt.. nu voor cryo / iemand ervaringen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nerveusje, 15 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier en weet niet zo goed waar te beginnen dus heb maar even een nieuw onderwerp gestart..:)

27 januari een TP gehad van maarliefst een 14 cellig embryo.. Omdat wij in een PGD IVF traject zitten vanwege een erfelijke ziekte was het al heel spannend of we een '' gezond '' embryo over zouden houden.. en waren dan ook door het dolle heen!! ook nog 2 cryo's in kunnen vriezen, fantastisch! :)

Helaas begon ik op wachtdag 10 bloed te verliezen.. en wachtdag 11 kwam de menstruatie echt door, dwars door de utrogestan heen. totaal niet aan zien komen :( ik ben vrij jong ( 27 jaar ) en had erg goede hoop gezien de kwaliteit van het embryo, en mijn leeftijd.. misschien stom maarja.

Ik ben op zoek naar positieve verhalen om hoop te houden..wij gaan over een maand voor een cryo terugplaatsing in een kunstmatige cyclus. Op internet lees ik dat de slagingskans hiervoor een stuk lager is en dat het goed ontdooien ook nog vaak een kunst is. weer erg spannend dus! Zijn er hier vrouwen zwanger van een cryo geworden?

Groetjes
    Nerveusje

2. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    ik heb juist meer geluk met cryo's gehad dan met verse terugplaatsingen. volgens mij is de kans van goede ontdooiing 80 procent. Toen we voor een eerste kindje gingen mislukte de eerste verse poging. daarna cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus en die bleef zitten en dat is mn zoon geworden. voor een 2e kindje weer eerste verse terugplaatsing mislukt. maand erna spontaan zwanger geraakt. Nu voor een 3e kindje cryo gebruikt van vorige behandeling en die bleef ook zitten..helaas leeg vruchtzakje. nu binnenkort weer een cryo terugplaatsing.

3. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Hier een positieve ervaring! Zwanger geworden van cryo 1. Dit werd een miskraam met 5 weken. Twee cryo's later weer zwanger. Die bleef zitten!

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Hier zwanger geworden van een cryo na een mislukte van een verse tp!

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier nu ook zwanger van een cryo. Het kan dus echt!
    Veel succes!

6. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Bedankt voor jullie snelle reacties!! :)
    Dit geeft me toch weer een iets beter gevoel moet ik zeggen..
    Nu hopen dat deze maand voorbij vliegt!

X

7. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik ben nu zwanger van een cryo tp! De verse tp en een andere cryo tp waren mislukt, maar deze is lekker blijven zitten! :)

8. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    En owja, voor de meiden die zwanger zijn, hartstikke gefeliciteerd!! Geniet ervan:):)

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier wel zwanger van een verse tp in 2012 en daarvan nog 1 cryo over. Deze cryo is op 3-2 teruggeplaatst na het ontdooien zelfs nog beter kwa kwaliteit dan de verse tp maar helaas ondanks dat is de cryo niet blijven zitten en ben ik daarvan niet zwanger.

10. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ik 2x zwanger van de eerste cryo tp! 100% score dus. (verse ging niet door door het niet doordelen)

11. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Nerveusje,
    wat spannend is het allemaal he!
    Ruim 2 jaar geleden hadden wij onze 1e ivf poging. De verse tp was raak maar dat ging na een week al mis.
    We hadden nog wel 4 goede embryo's over die ingevroren werden.
    Echter de dag voor de terugplaatsing werden we gebeld dat alle 4 de embryo's het ontdooiproces niet hadden overleefd. Echt super heftig was dat.

Toen de 2e ivf poging ingegaan. De verse tp was raak en dat is nu onze zoon van 14 maanden:)
    Er is nog 1 embryootje over in de vriezer.
    Ik slik nu sinds 2 weken progynova en gebruik sinds dinsdag utrogestan erbij. Als het goed is krijg ik zaterdag een terugplaatsing.
    Morgen word ik gebeld of het ontdooien goed is gegaan.
    Ik vind het zooo vreselijk spannend!

Nerveusje mogen jullie na de eerste poging direct door voor een cryo terugplaatsing?

12. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Hoi boekenwurm,

Het is inderdaad ontzettend spannend!! Nooit gedacht dat dit m'n leven zo zou gaan beinvloeden.. hopelijk is het uiteindelijk voor een mooi resultaat! :)

Wow dat moet inderdaad heel heftig zijn geweest, alle 4 de cryo's niet goed ontdooit.. jeetje.
    Wat ontzettend fijn dat jullie een zoon hebben mogen krijgen!

Ow ik ben heel benieuwd! Bij welk ziekenhuis zit jij?

Ben meteen 10 februari met de pil begonnen die ik nu 3 weken moet slikken, daarna ook progynova dusja 1 maand " rust" en dan door. Kan het alleen nog niet echt een rustmaand noemen, kan niet wachten totdat ik weer mag..

13. Boekenwurm

28 jan 2013
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nerveusje dat wachten is vreselijk. Vond ik het ergste van allemaal. Erger dan alle behandelingen bij elkaar. Hoeveel cryo''s hebben jullie?
    Ik zit bij de fertiliteitskliniek in Hengelo. Hele fijne plek. Heel persoonlijk. Het is geen ziekenhuis en er zitten dus alleen maar vrouwen/stellen met vruchtbaarheidsproblemen.
    Waar zit jij?
    ik ben vrijdag gebeld. Wederom is het ontdooien niet gelukt. Wat een pech. Dus geen terugplaatsing.
    Volgende maand beginnen wij met de eerste gewone ivf poging.

14. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Hoi boekenwurm,

Wat een domper! :( ik heb nog aan je gedacht de afgelopen dagen.. ik realiseer me ook hier weer door dat ik er niet zomaar vanuit kan gaan dat we over een maand een cryo terugplaatsing hebben.

Wij hebben 2 cryo's en zitten bij het AZM in Maastricht, mensen daar zijn ook erg prettig.

Je mag dus meteen door? Niet een paar rustmaanden?
    Ik ga voor je duimen!!!

X

15. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Ik lees hier even mee. Nadat in januari de verse tp mislukt is ben ik nu aan het wachten op een cryo tp. Waarschijnlijk is mijn menstruatie over ongeveer 2 weken. Dan ga ik starten met progynova. Spannend allemaal!! Wij hebben er 4 in de vriezer..

16. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Hoi Marissie,

Dan lopen wij ongeveer tegelijk.. ik verwacht mn menstruatie ook over ongeveer 2 weken en dan beginnen met de progynova.
    Spannend he!!

17. Marissie82

Marissie82 Bekend lid

24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Heel spannend Nerveusje! Waar ben jij onder behandeling? En jij gaat de tp dus ook in een kunstmatige cyclus krijgen? Had jij keus? Ik loop in het Radboud.

18. Nerveusje

Nerveusje Actief lid

15 feb 2017
    126
    45
    28
    Wij zijn onder behandeling in het AZM Maastricht, jep ook hier in een kunstmatige cyclus! laten we hopen op mooi nieuws voor ons beide binnenkort.. te beginnen met een goed ontdooingsproces :):)

19. biepje80

biepje80 Actief lid

14 mei 2016
    193
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Nog geen ervaring met een cryo hier. Maar ook bij ons ging de verse terugplaatsing eind december mis. We hopen binnen een week de cryo -terugplaatsing te hebben in natuurlijke cyclus. We hebben er 2 in de vriezer van vijf dagen oud. Maar blijkbaar mag je daar toch niet helemaal van uitgaan dat ze wel goed ontdooien. Bij ons vertelde de dokter dat er 85% kans is op een goede ontdooiing.

Wat een tegenslag boekenwurm, hopelijk krijg je snel wel goed nieuws. Ik duim alvast met je mee.

Het wachten is inderdaad slopend, die wachtmaand duurde heel erg lang. Grappig dat je zo blij kan zijn als je regels er eindelijk door zijn en er eindelijk terug kan aan beginnen. En de volgende keer hoop je dat ze weg blijven, ...;)

20. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Hier tot nu toe helaas nog geen positieve verhalen.
    Verse tp mislukt, van de tot nu toe 5 ontdooide cryo's is er maar 1 echt goed ontdooid helaas..Dit terwijl ze allemaal goed van kwaliteit waren voor het invriezen. wel 3 cryo terugplaatsingen gehad nu, maar twee keer daarvan dus met slecht ontdooide embryo's.
    Voor ons een reden om in Düsseldorf te gaan kijken ipv nu hengelo/zwolle.

Deel Deze Pagina