Hallo allemaal, Is een van jullie misschien bekend met het volgende: Ons zoontje krijgt na het eten soms blauwe lipjes, soms ook blauwe nageltjes. Eerst dacht ik dat ik misschien de yochurt te koud had gegeven, maar hij heeft het ook na een op kamertemperatuur fruithapje. Wat zou dit kunnen zijn? Is dit ernstig of komt het vaker voor? Verder is er helemaal niets aan hem te merken, hij is blij, babbelt en speelt. N.b. hij heeft wel onlangs een longontsteking gehad, zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben? Alvast bedankt voor jullie reacties. Ben toch wel bezorgd en denk er wel aan om naar de huisarts te gaan. Maar misschien dat jullie ook er bekend mee zijn.
is je zoon te vroeg geboren? zoon van me vriendin is 2 maanden te vroeg geboren en die heeft het namelijk ook, krijgt soms ook op een blauwe beentjes of handjes en even later trekt het weer bij, bij hem is het omdat hij tevroeg is geboren, hoe het precies in elkaar zit geen idee. als je het niet vertrouwd anders de ha bellen morgen
KAn het zijn dat hij vergeet te ademen tijdens het eten? Blauwe handjes en lipjes duiden meestal op zuurstof te kort..... Dus ik denk dat het heel goed met die longontsteking te maken kan hebben...
Mijn dochtertje heeft het ook al een paar keer gehad, meestal tijdens een flinke verkoudheid. Ik ben er mee naar de dokter geweest en toen kreeg ze Ventolin, dat moet ik steeds geven als ze benauwd is en blauwe lippen heeft. Bij ons dochtertje is het een aantal keer na haar middagslaapje voorgekomen. Nu lopen we er voor bij de kinderarts en zijn we wat aan het testen met de juiste hoeveelheid medicijnen. Volgens de arts hebben sommige kinderen dat gewoon eerder dan anderen. Wanneer niet alleen de lippen maar ook wat rondom de mond het blauw werd, zou dat geen goed teken zijn, dan zijn kinderen heel benauwd en moet je gelijk aan de bel trekken. Vrijdag gaan we weer naar het ziekenhuis met haar, maar waarschijnlijk is ze verder gewoon in orde, alleen kan ze benauwd wordent tijdens flinke verkoudheden/bronchitis. Ik zou je kindje dus wel even na laten kijken door de huisarts voor de zekerheid.
zit er mss een boertje dwars na het eten? bij kleinere kindjes kun je daar namelijk altijd aan zien of ze nog een boertje moeten laten of niet, ze hebben dan een blauw bovenlipje.