prematuur

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by moique rouan, Feb 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moique rouan

Jul 4, 2006
    63
    0
    0
    huismoeder
    hoorn
    hallo
    ik ben 3 weken geleden bevallen van een zoontje. hij was toen 33 weken. dus te vroeg ( placenta liet los ). hij heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen en vandaag is ie lekker thuis. maar nu is zijn temp steeds te laag en lijkt de borstvoeding ineens niet te lukken terwijl hij toch heel goed uit de borst dronk daar maar hier lijkt hij ineens niet te kunnen vasthouden ( de tepel ). ik ben bang dat ie te snel naar huis is gestuurd of zal het even wennen zijn? zijn temp schommelde in het ziekenhuis ook wel en het is daar natuurlijk ook warmer dan hier maar ik ben meteen onzeker terwijl ik dat normaal niet ben en ik al 4 kids heb maar ja dat waren geen baby`s van 36 weken met een gewicht van 2 kilo. wat kan ik hieraan doen? ik zou hem niet graag terug zien in het ziekenhuis namelijk.
    alvast bedankt groetjes moique

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Gefeliciteerd!
    Je kan wat betreft de borstvoeding contact opnemen met een lactatie deskundige om na te gaan wat er nu precies niet zo goed gaat. Als je het gevoel krijgt dat hij te weinig binnenkrijgt kan je hem altijd even iets nageven. Vaak zijn kindjes die te weinig vbinnenkrijgen onrustige en blijven zoeken om meer. Gaat jou kindje tevreden slapen na het drinken, heb je voldoende plasluiers en groeit hij dan is er niets aan de hand!
    Het is rotweer voor deze kleintje! Houd zijn mutjes nog even, hij mag gerust nog met kruikjes slapen en zorg dat zijn kamertje ook lekke rop temp is niet te warm maar ook niet te koud!!

Imke

Share This Page